در روزهای گذشته برخی پلتفرم‌ها مثل دیجی کالا، طاقچه و ازکی اقدام به انتشار عکس کشف حجاب دسته جمعی کارکنانشان در محیط کار کرده و آن را در فضای مجازی منتشر کردند.

در گفت‌وگوی قدس با محمد صادق کوشکی مطرح شد؛ معنای حرکات ضدفرهنگی برخی پلتفرم‌ها چیست؟

به گزارش قدس آنلاین، برخی از این پلتفرم‌ها مهرماه گذشته همزمان با اغتشاشات نیز اقدام به همراهی با اغتشاشگران و حامیان خارجی آن‌ها کردند، با این حال برخی کارشناسان معتقدند جریانی که با پوشش استارت‌آپ در یک زمان خاص اکوسیستم (تجاری،خدماتی، رسانه‌ای) را به‌وجود آورده، حالا با خط شکنی در کشف حجاب در حال محک زدن مسئولان کشور و نوع مواجهه آن‌ها با این هنجارشکنی است تا گام‌های بعدی خود را عملیاتی کند.

محمد صادق کوشکی، کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگویی با قدس درباره شبکه سازی دشمن از طریق پلتفرم‌های داخلی برای اغتشاش در کشور، اظهار کرد:  در آستانه سالگرد اغتشاشات، برخی از مجموعه‌های کسب وکار اینترنتی سردمدار کشف حجاب در کشور شده‌اند و باید از آن  به عنوان یک پروژه ضدامنیتی و حساب شده یاد کرد.  

وی تصریح کرد: حرکات ضد فرهنگی و توهین به مقدسات و باورهای دینی توسط این پلتفرم‌ها بسیار مشکوک و هماهنگ شده است، این مجموعه‌ها جزو افرادی هستند که سال گذشته در کنار آشوبگران بودند وهمواره از آن‌ها به‌صورت علنی و آشکارا حمایت می‌کردند، متأسفانه تا امروز با این مجموعه‌ها برخورد شایسته و قانونی صورت نگرفته است.

سوءاستفاده از سایه امنیت کشور 
او با اشاره به  سوءاستفاده شرکت‌های اینترنتی از فضای آرام درکشور می‌افزاید: مدیران و کارمندان این مجموعه‌ها در سایه امنیت جمهوری اسلامی ایران  در حال فعالیت و کسب و کار  هستند، اما در مقابل با انتشار تصاویر بی حجابی و اهانت به مقدسات دینی مردم، قصد به التهاب و آشوب کشاندن فضای جامعه را دارند.

کوشکی در ادامه تصریح کرد: زمانی‌که این مجموعه‌های کسب و کار اینترنتی به قوانین جمهوری اسلامی ایران احترام نمی‌گذارند و به دین رسمی مردم اهانت می‌کنند، ادامه فعالیتشان دیگر قابل قبول نیست.

عدم ابراز پشیمانی در حمایت از آشوبگران
وی به حمایت این پلتفرم‌ها در دوران اغتشاشات سال گذشته از آشوبگران  پرداخت و گفت: بسیاری از مدیران و کارمندان این پلتفرم‌ها در آشوب‌های سال گذشته حضوری فعال و مداوم داشتند و به‌صورت آشکار از آشوبگران حمایت می‌کردند، در مقابل این مجموعه‌ها نه تنها تنبیه و مجازات نشدند، بلکه مسیر اغتشاش سال گذشته تا امروز را ادامه دادند.

او تصریح کرد: اقدامات ضدامنیتی که این مجموعه‌ها در فضای مجازی انجام می‌دهند، تکمیل حلقه اغتشاشات سال گذشته است و می‌خواهند این حلقه ضدامنیتی را به آشوب‌های احتمالی آینده متصل کنند.

کوشکی درباره عاملان و حامیان این مجموعه‌های ضد امنیتی گفت: این پلتفرم‌ها از سرویس‌های امنیتی بیگانه خط می‌گیرند ومصداق این حرکات ضدامنیتی از خارج از کشور مورد حمایت قرار می‌گیرد. 

کوشکی در پایان گفت:  مسلماً نوع مواجهه با این جریان می‌تواند زمینه کاهش یا افزایش این اقدامات غیرفرهنگی و ضدامنیتی را فراهم آورد، دستگاه‌های امنیتی و قوه قضائیه باید با این مجموعه‌های ضد دینی برخورد جدی کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ابوالفضل ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
    0 0
    چه عجب یک رسانه انقلابی برای این حرکت اوباشانه مطلب ارائه داد بابا دست شمارو باید بوسید به سراغ خوب خبری رفتید لطفأ همین راه رو ادامه بدهید یاحسین