وبگاه خبری آکسیوس گزارش کرد رئیس جمهور آمریکا در جریان تماس تلفنی با نخست وزیر رژیم صهیونیستی نسبت به تشدید تنش در منطقه هشدار داد و خواهان توقف تنش‌ و دستیابی به توافق آتش‌بس و تبادل اسرای غزه شد.

آکسیوس: بایدن در گفتگوی تلفنی درباره تشدید تنش به نتانیاهو هشدار داد

این وبگاه خبری امروز جمعه به نقل از مقامات آمریکایی گزارش کرد «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در یک مکالمه تلفنی با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی از او خواسته تشدید تنش در منطقه را متوقف کند. او در این مکالمه اعلام کرده که از رویکرد نتانیاهو ناراضی است.

آکسیوس نوشت بایدن با لحنی تند و با صدای بلند از نتانیاهو خواسته فورا برای انعقاد یک توافق درباره آتش‌بس و تبادل اسرای غزه اقدام کند و از او خواسته روی این دو موضوع متمرکز شود و ظرف یک یا دو هفته توافقی حاصل شود. بایدن به نتانیاهو گفته ثبات منطقه که اکنون در مرحله تحول قرار دارد، ضروری است حتی اگر توافق ایده آلی حاصل نشود.

این وبگاه آمریکایی نوشت بایدن از نتانیاهو شکایت کرده و گفته دو طرف درمورد تمرکز بر توافق آتش‌بس صحبت می‌کنند و به جای آن نتانیاهو، عملیات ترور را در تهران اجرایی می‌کند. بایدن به نتانیاهو هشدار داده که اگر دنبال تشدید باشد نباید برای نجات خود، روی واشنگتن حساب کند.

همچنین مسوولان آمریکایی گفتند بایدن در این تماس تلفنی، آمادگی‌های نظامی مشترک برای پاسخ به حملات ایران و حزب‌الله لبنان را با نتانیاهو بررسی کرد و به او اعلام کرد واشنگتن به رژیم صهیونیستی در شکست هرگونه حمله تلافی‌جویانه از سوی ایران کمک خواهد کرد و به نتانیاهو گفته که انتظار ندارد پس از این، رژیم صهیونیستی دست به تشدید دیگری بزند. 

در همین راستا، وب‌سایت عبری واللا به نقل از دفتر نتانیاهو نوشت نخست وزیر رژیم صهیونیستی در این گفتگوی تلفنی به بایدن تاکید کرده که «تنها مطابق با الزامات امنیتی اسرائیل» است.

مسوولان آمریکایی به آکسیوس گفتند نتانیاهو درباره طرح‌های خود در مورد انجام ترورها، بایدن را بی‌اطلاع نگه داشته است. این مسوولان گفتند نتانیاهو در جریان سفر اخیرش به واشنگتن، این تصور را ایجاد کرده که به درخواست بایدن برای تمرکز روی آتش‌بس پاسخ مثبت می‌دهد.

این مسوولان گفتند دولت بایدن از ترورهای اخیر رژیم صهیونیستی که پس از  سفر نتانیاهو به واشنگتن رخ دادند، ناخشنود است.

۱۰ مرداد ماه، روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که «اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی در اثر اصابت قرار گرفتن محل اقامت آنان در تهران به شهادت رسیدند.»

پیش از ترور شهید هنیه، رژیم صهیونیستی در جریان حمله هوایی به جنوب بیروت، «فواد شکر» یکی از فرماندهان مقاومت لبنان را به شهادت رساند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.