به مناسبت فرارسیدن ۱۷ مرداد، سالروز شهادت خبرنگار شهید محمودصارمی از صبح امروز مسئولین از موسسه فرهنگی قدس بازدید کردند.

از خبرهای خوب مسئولان تا تاکید بر رسالت‌های خبرنگاری

به گزارش قدس خراسان، ۱۷ مرداد امسال نیز روزی شلوغ برای موسسه فرهنگی قدس بود، روزی که بر خلاف همه روزهای سال، مسئولان به دیدار خبرنگاران می‌آیند تا از آنها که مسئولیت انعکاس و انتشار اخبار را بر عهده دارند و گاه با زبان نقد تلاش میکنند تصمیمات و عملکرد مدیران را به نفع جامعه اصلاح سازند، قدردانی کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی در حاشیه این بازدید به استودیوی قدس رفت و با خبرنگار قدس خراسان گفت‌وگو کرد.

سیدهادی طباطبایی در پاسخ به این سوال که آیا شما قائل به امنیتی کردن مسائل هستید یا هویت دادن به خبرنگاران و رسانه‌های رسمی را داری اولویت میدانید، گفت: ابتدا تمام تلاش مدیران استانی باید بر پایه این موضوع باشد که به مسائل با عینک امنیتی نگاه نکنیم و با عینک اجتماعی به موضوعات بنگریم و در حوزه‌های اجتماعی و سیاسی بتوانیم مسائل را حل کنیم.

وی افزود: استان ما استان خاص مرزی است و اتباع زیادی در این استان حضور دارند. این مسائل باعث می‌شود که احتیاط لازم را در مسائل مختلف داشته باشیم. خوشبختانه بسیاری از رسانه‌ها نیز این ملاحظات را در نظر دارند. تمام تلاش ما این است که اخبار در حوزه‌های مختلف ابتدا مطرح شود و سپس نگاه امنیتی از روی آن‌ها برداشته شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی در پاسخ به این سوال که اگر خبرنگار بودید چه سوال از معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی می پرسیدید، پاسخ داد: من سعی می کردم بیشتر بر روی مسائلی که دغدغه ام برای آینده نظام، انقلاب و نسل جوان است پرسش داشته باشم. سوال من قطعا این خواهد بود که چقدر برای اتحاد در جریان انقلاب تلاش می‌کنید؟ و برای انتخابات به خصوص انتخابات پیش رو و برای دفع خطرات احتمالی ناشی از جریان معاند انقلاب چه برنامه‌هایی دارید؟

مسئولان مشهد، نوکر زائران و مجاوران هستند

فرماندار مشهد نیز پس از عرض خداقوت به تحریریه روزنامه قدس، درباره تفاوت مسئولیت در مشهد با بقیه شهرهای کشور بیان کرد: مسئولیت در شهر امام رضا(ع) نوکری و خادمی و یک توفیق است که در شهرهای دیگر نیست. این توفیق به هر دلیل نصیب هرکس می‌شود باید آن را غنیمت بداند. در شهرهای دیگر مسئولین خدمتگزار مردم هستند، اما در مشهد مسئولان نوکر زائران و مجاوران هستند و علاوه بر پاسخگویی در برابر مردم، در برابر امام هشتم(ع) نیز باید پاسخگو باشند.

محسن داوری بهترین خبر دوران مسئولیت خود را سفر راحت مردم به مشهد دانست و ادامه داد: اینکه مردم از کل کشور به راحتی می‌توانند به زیارت امام رضا(ع) بیایند و دوران کرونا را طوری مدیریت کردیم تا محدودیت‌ها کمتر شوند و همه مردم بتوانند از بارگاه نورانی حضرت استفاده کنند بهترین خبر بود.

وی در خصوص خبری خوش که می‌تواند در آینده به مردم مشهد بدهد، گفت: کمبود فضای آموزشی مردم را رنج میدهد. تلاش میکنیم تا فضای آموزشی را به میزان جمعیت دانش‌آموزان در مشهد و حاشیه شهر ایحاد کنیم. تا پایان سال تحولی در حوزه فضای آموزشی ایجاد خواهد شد که بهترین خبری است که می‌توان به مردم داد.

فرماندار مشهد در ادامه گفت: اگر خبرنگار بودم از مسئولان می‌پرسیدم که آیا به وظیفه خودشان به خوبی عمل می‌کنند یا خیر؟ خود بنده تلاش میکنم به دستگاه‌های تحت مدیریت فرمانداری وظیفه‌شان را یاداوری کنم . تلاش من این است که هم وظیفه خود را بشناسم و هم به آن عمل کنم.

برنامه‌ریزی‌ توامان برای اربعین و دهه آخر صفر

داوری در خصوص اربعین و دهه پایانی صفر نیز توضیح داد: برنامه‌ریزی ما در دو موضوع است، در اربعین باید مقدمات را مهیا کنیم تا شهروندان بتوانند به راحتی در کربلا حاضر شوند و در پایان ماه صفر باید فضا را اماده کنیم تا مردم از مراسم مشهد بهره ببرند.

وی با بیان اینکه برای اربعین تلاش کردیم ضعف‌های سال گذشته را برطرف کنیم، یادآور شد: یکی از مشکلات سال گذشته مساله حمل و نقل بود که به دلیل تداخل اربعین و سیل حضور زائران در مشهد ایجاد شده بود. امسال برای اعزام موکب و حمل و نقل زائران از سطح استان نیز برنامه داریم.

فرماندار مشهد تصریح کرد: تحولات ویژه‌ای را در پایان ماه صفر دنبال می‌کنیم تا همه برای میزبانی از زائران امام رضا(ع) بسیج شویم .

داوری در پایان از زحمات اصحاب رسانه به خصوص اهالی روزنامه قدس که در بیان وی پویا، فعال و موثر هستند و به ویژه از قدس خراسان تشکر کرد و عملکرد و فعالیت این مجموعه را موثر در جامعه دانست.

خبرنگاران باعث اصلاح تعرفه خدمات اتوبوس شدند

رئیس شورای شهر مشهد که به همراه اعضای دیگر شورای شهر از جمله حمید ضمیری، حسن کریمدادی و سید ابراهیم علیزاده به بازدید موسسه فرهنگی قدس و تحریریه این روزنامه آمده بود در حاشیه دیدار

ار خود درگفت‌وگو با خبرنگار قدس خراسان، ضمن عرض تبریک و گرامیداشت روز خبرنگار بیان کرد: هدف خبرنگار به تعالی رساندن جامعه است.

حسن موحدیان با اشاره به اینکه شورای شهر از انتقادات و نظرات مردم و خبرنگاران استقبال می‌کند گفت: روزنامه قدس متعلق به بارگاه امام رضا(ع) است و از زمانی که این روزنامه متولد شده رسالتی را تعریف کرده که تعالی جامعه بوده است. ما همیشه قدردان خبرنگاران روزنامه قدس بودیم و ارتباطات خوبی داریم. البته گله‌مندی‌هایی از سوی خبرنگاران درخصوص پاسخگو نبودن اعضای شورای شهر وجود دارد که به سهم خود از بابت آن عذرخواهی می‌کنم.

وی در ادامه یک خبر خوش به مردم مشهد داد و بیان کرد: در سال اول و دوم شورای شهر الزاما اجبار به تکمیل پروژه های نیمه تمام داشتیم و سعی کردیم اکثریت آن‌ها را به اتمام برسانیم. در سال جاری می‌توانیم برنامه‌های چشمگیرتری را شروع کنیم. در هفته جاری یا هفته آینده، برای حل ترافیک میدان شهید فهمیده یک پل روگذر آغاز خواهیم کرد همچنین پل توس را هم در همین ایام کلنگ میزنیم؛ مطالعات، طراحی و اجرای همزمان این دو پل همزمان انجام میشود تا هرچی سریعتر بهره برداری شود؛ با اجرای این دو پل، ترافیک ان منطقه حل خواهد شد.

رئیس شورای شهر مشهد درخصوص تاثیر مثبت خبرنگاران بر تصمیمات شورای شهر گفت: خبرنگاران بر خیلی از مناسبات مثل نرخ‌گذاری اتوبوس‌ها تاثیر داشتند و موجب اصلاح امور شدند . شورای شهر انتقادات را می‌پذیرد و اگر بتواند کاری را برای کمک به مردم انجام بدهد دریغ نمی‌کند. خبرنگاران در این راستا کمک زیادی به ما می‌کنند.

خبر و خبرنگاری از انبیا شروع میشود

نماینده ولی‌فقیه در لشکر پنج نصر نیز دیگر مسئولی بود که به همراه مسئولان این لشکر برای تبریک روز خبرنگار به قدس آمد و با اشاره به جنگ رسانه‌ای دشمن علیه ایران گفت: خبر و خبرنگاری از انبیا شروع میشود و ارائه روایت اول از مسائل جاری و جهان و کشور خیلی موثر است که روایت را در ابتدا از چه شخص و نهادی شنیده شود.

حجت الاسلام جوان افزود: با توجه به اینکه دشمن در عرصه جنگ سخت ابزار خود را بدون نتیجه به کار گرفت، اکنون از راهبرد جنگ نرم به اضافه ترکیبی از سایرابزارهای سیاسی، اقتصادی و فرهنگی برای شکستن اراده مردم و کشور ایران تلاش میکند.

میدان‌داران عرصه جنگ نرم خبرنگاران هستند

وی ادامه داد: میدان‌داران عرصه جنگ نرم خبرنگاران هستند و فضای مجازی، روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها در این موضوع دخیل هستند.

نماینده ولی‌فقیه در لشکر پنج نصر بیان کرد: مهمترین کلیدواژه‌هایی که در فرمایشات مقام معظم رهبری برای خبرنگارها می‌تواند روشنگر راهشان در مسیر درست انقلاب باشد که به بیراهه نروند نیز در بحث انعکانس دستاوردهای مقدسات جمهوری اسلامی است که ضعف داریم و دشمن در خصوص ضعف‌های حتی کوچک ما بزرگنمایی کرده است، اما انعکاس دستاوردها و موفقیتهای کشور که کمک میکند به امید آینده بهتر و حرکت و مقاومت بیشتر را دشمن کمتر منعکس میکند.

وی گفت: مشهد پایتخت معنوی ایران است و توفیق حضور و خدمت‌رسانی زیر سایه امام رضا(ع) توفیقی است که شکر مضاعف برای مسئولان این شهر دارد.

مسئولان شهر مشهد باید پاسخگوی امام رضا باشند

مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی منطقه شرق کشور، اسناد را بخش مهجور و مورد غفلت جامعه دانست و گفت: یکی از مشکلات امروز جامعه که در محافل روشنفکری و دانشگاهی مطرح می‌شود، بحران هویت است. متاسفانه نسل جوان و نوجوان ما به طور شایسته با تاریخ درخشان گذشته خود آشنا نیست. این موضوع می‌طلبد تا به اسناد نگاه ویژه‌تری داشته باشیم. بازگشت دوباره به اسناد می‌تواند به شکل‌گیری امروز درخشان و آینده و افق روشن نسل جوان‌مان کمک کند.

مجتبی محمودی مهماندوست با اشاره به اینکه خراسان بزرگ از قدیم مهد فرهنگ و خواستگاه ادبیات و رشته‌های هنری و فرهنگی بسیاری بوده است، افزود: این روزها در خانه‌ها و صندوقچه‌های مردم و مساجد یادداشت‌ها، نامه‌ها، شجرنامه‌ها، شناسنامه‌های قدیمی، گواهینامه‌های موتورسیکلت و دوچرخه سواری، کارنامه‌های قدیمی، عکس‌ها، کتاب‌ها، عقدنامه‌های قدیمی و نقشه‌های قدیمی وجود دارد که می‌توانند چراغ راهی برای آیندگان باشند. ما این اسناد را با نام خود افراد یا خانواده‌ها ثبت خواهیم کرد.

وی ادامه داد: با این اسناد و مدارک قدیمی می‌توانیم به مدل و سبک زندگی قدیمی برسیم. برای مثال بسیاری از این عقدنامه‌ها با خط‌های نستعلیق یا تذهیب ویژه‌ای طراحی شده‌اند یا از لحاظ محتوایی می‌توانیم به موارد قابل توجهی دست پیدا کنیم.

مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی منطقه شرق کشور با اشاره به اینکه در سازمان اسناد و کتابخانه ملی برای حفظ گنجینه مفاخر و بزرگانمان، بحث تاریخ شفاهی را دنبال می‌کنیم، اظهار کرد: تاریخ شفاهی گنجینه تجربه قدیمی‌های ماست که اکنون به سراغ پیشکسوت‌هایمان در زمینه‌های مختلف رفته‌ایم. برای مثال در چند ماه گذشته سازمان اسناد کتاب ویژه تاریخ شفاهی مرحوم راستگو که شخصی شناخته شده در حوزه قصه‌سرایی برای کودکان است، را منتشر کرد.

محمودی مهماندوست بیان کرد: اخیرا خانواده مرحوم حاج حیدر رحیم پور ازغدی اسناد و مبایعه نامه‌ای از دوران صفویه و یک نامه مربوط به پیش از انقلاب در خصوص کمک به مسجد حوض لقمان را به مرکز اسناد تقدیم کردند.

وی در پاسخ به این سوال که یک مسئول در شهر امام رضا(ع) با مسئول در شهری دیگر چه تفاوت‌هایی دارد، گفت: یک بعد مدیران در مشهد به بعد فردی برمی‌گردد. هر مسئولی باید پاسخگوی عامه مردم باشد و به نظر من مسئولی که در خطه خورشید خدمت می‌کند حتما مورد سوال حضرت رضا(ع) نیز قرار می‌گیرد و اگر عملکردش قابل قبول باشد، مورد رضایت حضرت رضا(ع) نیز قرار می‌گیرد و قطعا اجر مضاعف دارد.

مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی منطقه شرق کشور ادامه داد: بعد دیگر مدیران به شرایط کاری آن ها برمی گردد. مشهد به برکت امام رضا(ع) کریدور ارتباطی بین شهرها و کشورهای دیگر به ویژه کشورهای اسلامی است. اسناد و کتاب‌هایی وجود دارد که به واسطه امام رضا(ع) در مشهد، نگهداری آن‌ها به مشهد واگذار شده است. نگهداری درست این اسناد و اشاعه و ترویج آن‌ها ارزش مضاعفی را برای مدیران مرکز اسناد ایجاد می کند.

حل مساله تبدیل وضعیت نیروهای خرید خدمات در شهریورماه

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز با حضور در موسسه فرهنگی قدس در گفتگو با خبرنگار این روزنامه اظهار کرد: مشکل پیچیده‌ای که در آزمون آموزگاری در خصوص سهمیه بومی بودن داوطلبان به وجود آمده بود با همکاری اداره استخدامی کشور حل شد.

سید امیر شوشتری افزود: در سال تحصیلی جدید آموزش و پرورش خراسان رضوی ۶ هزار آموزگار و دبیر که با شیوه‌های جدید و به روزعلمی گزینش می‌شوند استخدام قرار میشوند.

وی با اشاره به اینکه حدود هزار همکار فرهنگی برای گزینش و جذب معلمان جدید در تلاش هستند، بیان کرد: در مهرماه سال جاری افتتاحیه هزار و ۱۰۰ کلاس جدید را در خراسان رضوی خواهیم داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در خصوص نیروهای خرید خدمات معلمان گفت: پس از برگزاری آزمون دوم دبیری که در چند روز گذشته برگزار شد در شهریور ماه سال جاری مساله تبدیل وضعیت نیروهای خرید خدمات حل خواهد شد.

شوشتری افزود: آموزش و پرورش و دانش‌آموزان بخشی از جامعه هستند و هر اتفاقی که در جامعه بیافتد این اعضاء حضور دارند. ما شاهد بودیم در اتفاقات و اغتشاشات اخیر اتهامات زیادی به آموزش و پرورش زده شد، جو مدارس سالم بوده و تاثیرگذاری منفی بیرون از فضای مدارس رخ داد که بر دانش آموزان نیز اثر گذاشت.

وی با تاکید بر اینکه برگزاری گسترده اردوهای تحول و پیشرفت برای دانش آموزان اثرگذار است، افزود: در جریانات آغتشاشات سال گذشته رسانه‌ها نقش زیادی داشتند و برخی رسانه‌ها گل به خودی میزدند و در زمین دشمن بازی میکردند اما برخی رسانه‌ها با هوشمندی اخبار درست را رسانه‌ای کرده و به حل مشکلات کمک کردند. در رسانه‌ها و فضای مجازی آن چیزی که در خصوص دانش آموزان درست و مثبت بود بیان نمیشد و بیشتر سیاه‌نمایی شده و جو نا امیدی ایجاد میشد.

همکاری نزدیک ثبت اسناد با آستان قدس رضوی

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان خراسان رضوی در دیدار با خبرنگاران قدس درباره خدمت در شهر امام رضا(ع) گفت: خدمت در شهر و استان ولی نعمتمان امام رضا (ع) توفیقی است که نصیب ما شده است. در بسیاری از امور با آستان قدس رضوی همکاری بسیار نزدیکی داریم که آثار و برکاتش مشمول حال ما شده‌است.

سید مرتضی مولوی‌پور در ادامه یک خبر خوش به مردم داد و گفت: سازمان ثبت از ابتدای دهه ۹۰ وارد یک تحول شد که نتیجه آن الکترونیکی شدن اسناد ثبتی بود. به احتمال زیاد ثمره این تحول در دهه فجر رونمایی خواهد شد که به موجب آن از مراجعان حضوری کاسته و بسیاری از خدمات در بستر اینترنت انجام خواهد شد.

رایزنی با جهاد کشاورزی برای استخرهایی که مخل حق‌آبه‌ها شده‌اند

مدیرعامل آب منطقه‌ای خراسان رضوی نیز ضمن تبریک روز خبرنگار ابراز کرد: من همیشه به مشهد در کنار پسوند مقدس ‌می‌گویم شهر رویایی؛ شهری که جای جای آن به خاطرات امام هشتم(ع) آمیخته شده و کار کردن در آن خیلی متفاوت است. هرگونه خدمت مثبت اجر همکاران ما و شما را مضاعف می‌کند و کسر خدمت هم تبعات مضاعف منفی دارد.

 علیرضا طاهری در ادامه با نقل بهترین خبر دوران مسئولیت خود عنوان کرد: ۱۶ اسفند سال ۱۳۸۷، در یک روز برفی بعد از ۸ سال کار حدود ۱۱ صبح اولین حجم از آب سد دوستی به مشهد رسید و خبر این اتفاق به مردم منتقل شد که به نظرم بهترین خبر دوران کاری من است.

وی مهم‌ترین خبری که دوست دارد به مردم بدهد را اینگونه شرح داد و گفت: امیدوارم روزی این خبر را بدهم که میزان برداشت از منابع آب‌های زیر زمینی با میزان تولید این منابع در طبیعت برابر شده، درحالی که درحال حاضر میزان مصرف از میزان تولید بیشتر است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای خراسان رضوی درخصوص بحث تعداد بیش از اندازه استخرهای کشاورزی در نقاط مختلف استان بیان کرد: استخرها معمولا می‌توانند صدماتی به مسائل حق‌آبه‌بری برای پایین دست ایجاد کند. در پایین رودخانه اگر در سال‌های گذشته کشت و کار می‌شد، آب جاری با الگوی کشت شما مترداف بود. اما با احداث استخرها در این زمینه اختلال به وجود آمده است.

طاهری خاطرنشان کرد: البته بعضی از استخرها صدمات کمتری دارد چرا که کوچک‌اند، اما اگر استخر بزرگ باشد صدمات زیادی وارد می‌کند. با جهاد کشاورزی در حال رایزنی هستیم که به استخرهایی که نظم را بر هم زده‌اند و مخل حق‌آب بری سایرین شدند، تذکراتی داده شود.

خبرنگاری در شهر امام رضا(ع) متفاوت است

رئیس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی در حاشیه بازدید از تحریریه روزنامه قدس به گفت‌وگو با خبرنگار این رسانه نشست و بیان کرد: خبرنگاری در شهر امام رضا(ع) با دیگر شهرها متفاوت است و مخصوصا اگر با اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی در زمینه وجود امام هشتم(ع) و اتفاقاتی که با برکت ایشان رقم می‌خورد همراه باشد، برای هرکسی در این زمینه مشغول خدمت باشد یک فرصت متفاوت است.

محسن هوشمند در پاسخ به این سوال که اگر خبرنگار بودید چه سوالی از مسوولی در جایگاه خودتان بود می‌پرسیدید، گفت: من مدت زیادی خبرنگار بودم اما تا به حال به این سوال فکر نکردم. به نظر میرسد در جایگاه مسوولیتی که داریم این نقد یا سوال وارد است که چرا هنوز نتوانستیم معارف وجود امام هشتم (ع) را منتقل کنیم و این ضعفی است که ما داریم و هنوز نتوانستیم شایسته و بایسته امام رئوف را معرفی کنیم.

وی بهترین خبری که در دوره مسئولیتش به مردم داده است را اینگونه مطرح کرد: اتفاق دهه کرامت و جشن بزرگ امام رضایی‌ها در شب میلاد حضرت، یکی از شیرین‌ترین و بهترین خبرها و صحنه‌ها بود که در شهر مشهد شکل گرفت.

پایان خدمت زیر سایه امام رضا(ع)

رضا سلم‌آبادی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی که به بازدید موسسه فرهنگی قدس آمده بود نیز عنوان کرد: خدمت در شهر امام رضا(ع) مسئولیت بیشتر با بار معنوی مثبت فراوانی است. در مدت کاری خود کم‌کاری‌های زیادی داشتم و به نظرم این توفیق به من رسید تا آخرین سال‌های کار و خدمتم را در زیر سایه امام رضا(ع) باشم و جبران کنم.

دانش و مهربانی از ویژگیهای معلم رضوی است

رییس دانشگاه فرهنگیان مشهد هم دیگر مسئولی بود که بعد از خداقوت به اعضای تحریریه با بیان اینکه روزنامه قدس، روزنامه‌ای وزین و با حکمت است که دوران جوانی و نوجوانی خودمان را با آن سپری کردیم اظهار کرد: به اهالی روزنامه قدس روز خبرنگار را تبریک میگویم و از نگاه عمیق فرهنگی و اجتماعی مدیرعامل و هیئت مدیره روزنامه تشکر ویژه دارم.

محمدرضا دیمه‌کار با بیان اینکه باید زمینه برای تحقق تربیت معلم رضوی در مشهد فراهم باشد، دانش و مهربانی را توام با هم از ویژگیهای معلم رضوی برشمرد.

وی افزود: ورود بیش از هزار و ۵۰۰ دانشجوی جدید در سال جدید خبر خوبی است که میتوانم برای مردم داشته باشم.

وکالت خبرنگاران در راستای رسالت‌هایشان را رایگان بر عهده می‌گیریم

رئیس مرکز وکلا قوه قضائیه خراسان رضوی که به همراه هیات رئیسه این مرکز به موسسه فرهنگی قدس آمده بود، در گفت‌وگو با خبرنگار این روزنامه در رابطه با کاهش چالش‌های قانونی خبرنگاران تحقیقی تاکید کرد: مرکز وکلای قوه قضائیه خراسان رضوی این امکان را دارد تا برای تمامی خبرنگاران استان به ویژه خبرنگاران روزنامه قدس پیش از شروع یک موضوع چالش برانگیز مشاوره حقوقی انجام دهد و در حین تهیه خبر نیز اگر برای خبرنگاری اتفاقی رخ دهد، مسائل حقوقی او را به صورت رایگان بر عهده بگیرد.

رضا حضرتی خاطرنشان کرد: در این صورت می‌توان برای هر خبرنگار یک وکیل باتجربه معرفی کنیم که برای تهیه اخبار چالش برانگیز در کنار آن‌ها باشند.

وی در پاسخ به این سوال که مسئول مشهد چه تفاوتی با مسئولان دیگر شهرها دارد، خاطرنشان کرد: مدیری که در این شهر خدمت می‌کند، مسئولیت سخت‌تری خواهد داشت و این انتظار را برای مردم به وجود می‌آورد که مدیران مشهدی به سیره اهل بیت و به ویژه امام رضا(ع) نزدیک‌تر باشند و عملکرد بهتری داشته باشند.

برخورد قانونی با امامزاده سازی در خراسان رضوی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی نیز در حاشیه دیدار با خبرنگاران موسسه قدس، در مورد اسناد امامزادگان خراسان رضوی بیان کرد: ۳۰۴ بقعه متبرکه در استان داریم که از نظر سندی، تاریخی و سابقه‌ای که داشتند بررسی شده است و مواردی بوده است که در بحث‌های تحقیقاتی به این رسیدیم که بقعه متبرکه نیستند و از سامانه جامع بقاع متبرکه و امامزادگان حذف کردیم.

حجت الاسلام محمد احمدزاده با بیان اینکه بقاع متبرکه فقط مختص به آرامگاه امامزادگان نیست، گفت: یکی از مکان‌ها قدمگاه رضوی در نیشابور است که هیچ کسی در آنجا مدفون نیست و مکانی است که متبرک شده به قدوم امام رضا(ع) و قدمگاه دهسرخ نیز به همین صورت است.

وی افزود: پالایش اسناد را انجام دادیم و در سه چهار مورد با افرادی که دنبال امامزاده‌سازی بودند برخورد قانونی انجام شد که از اساس جعل بودند.

گفتنی است؛ زهدی، معاون امنیتی انتظامی استانداری خراسان رضوی، صیفی مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی مشهد و رضوی مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری مشهد، حامدزاده معاون فرهنگی بنیاد شهید خراسان رضوی و دبیران سابق تحریریه قدس از دیگر مهمانان موسسه فرهنگی قدس در روز خبرنگار بودند.

پیش از این خدایی معاون امور عمرانی استانداری خراسان رضوی و خوراکیان مدیرعامل موسسه فرهنگی هنری خراسان نیز به موسسه فرهنگی قدس آمدند و به خبرنگاران این روزنامه خداقوت گفتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.