فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران پس از حضور در دهمین نشست هماهنگی بین فرماندهان مرزبانی ایران و عراق که در مرکز فرماندهی مرزبانی عراق در بغداد برگزار شد، از اتاق کنترل مرزهای این کشور دیدن کرد.

سردار گودرزی از اتاق کنترل مرزبانی عراق دیدن کرد/ امضای صورتجلسه توافقات دوجانبه + فیلم
به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، سردار سرتیپ «احمد علی گودرزی» در این بازدید از بخش های مختلف اتاق کنترل مرزهای عراق دیدن کرد و در جریان نحوه کنترل مرزهای این کشور با همسایگان به وسیله دوربین های مداربسته و تجهیزات الکترونیکی، قرار گرفت.

سرلشگر «محمد عبدالوهاب سکر» فرمانده مرزبانی عراق در این بازدید توضیحاتی ارائه داد و گفت: این مرکز به تازگی در مرکز فرماندهی مرزبانی عراق در بغداد راه اندازی شده است.

وی گفت: در این اتاق، مرزهای کشور عراق با همسایگان توسط ماموران مرکز فرماندهی عراق بصورت شبانه روزی رصد می شود و در صورت موارد مشکوک بلافاصله اقدامات لازم انجام می شود.

سردار گودرزی از اتاق کنترل مرزبانی عراق دیدن کرد/ امضای صورتجلسه توافقات دوجانبه + فیلم

سرتیپ «احمد علی گودرزی» فرمانده مرزبانی کشورمان نیز اقدام کشور عراق در به کارگیری تجهیزات پیشرفته برای نظارت بر مرزهای این کشور را موجب تقویت امنیت مرزهای این کشور و جلوگیری از فعالیت اشرار و گروههای مسلح که قصد برهم زدن این کشور و کشورهای همسایه را دارند، دانست.

سردار گودرزی پیش از این بازدید در گفت و گوی مشترک با خبرنگاران ایرنا و صدا و سیما گفت که به توافق رسیدیم که در امتداد مرز ایران و عراق و استفاده از تجهیزات الکترونیکی هماهنگی های بیشتری داشته باشیم و کلانتری های مرز در طول سال جلسات متعدد داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه این جلسات هم اکنون در آستانه اربعین افزایش یافته است، گفت: این جلسات و هماهنگی ها و هم افزایی ها بین دو کشور باعث خواهد شد تا امنیت بیشتری برای زائران امام حسین (ع) تامین شود.

کشور عراق با جمهوری اسلامی ایران، ترکیه، اردن، سوریه، عربستان و کویت مرزهای مشترک دارد.

پس از این بازدید، صورتجلسه دهمین اجلاس فرماندهی مرزبانی دو کشور که تبادل اطلاعات بین مرزبانی دو کشور، کنترل مرز اقلیم کردستان عراق و استفاده از تجهیزات الکترونیکی در امتداد مرز و همچنین انجام عملیات مشترک بخشی از آن بود، طی مراسمی به امضای سردار سرتیپ گودرزی و سرلشگر عبدالوهاب سکر رسید.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.