فرماندار خلیل‌آباد، از افتتاح و بهره‌برداری ۱۳۹ طرح و پروژه با رقم اعتبار ۱۴۰ میلیارد تومان در هفته دولت خبر داد.

افتتاح و بهره‌برداری ۱۳۹ پروژه در خلیل‌آباد

به گزارش قدس خراسان، سید مسعود یاوری ظهر امروز در نشست خبری که با حضور خبرنگاران در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: در طول هفته دولت ۱۳۹ طرح و پروژه عمرانی و خدماتی در شهرستان خلیل‌آباد با صرف اعتبار بیش از ۱۴۰ میلیارد تومان افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

فرماندار خلیل‌آباد افزود: هفته دولت امسال با شعار دولت مردم است و لذا تمام برنامه‌ها با محوریت مردم برگزار خواهد شد و در این راستا با توجه‌ به اهداف دولت بیشتر طرح‌های قابل افتتاح در سطح بخش‌ها و روستاها است.

وی افزود: این طرح‌ها شامل ۳۲ طرح در حوزه کشاورزی، ۳۶ طرح توسط کمیته امداد، ۳۵ طرح بهزیستی، ۳ مورد توسط مدیریت برق شهرستان، ۳ مورد اداره آبفا، ۵ طرح خدماتی شهرداری خلیل‌آباد و ۸ پروژه عمرانی توسط بخشداری مرکزی شهرستان به اتمام رسیده و در طول این هفته افتتاح می‌شود.

یاوری گفت: بهره‌برداری از یک پروژه توسط آموزش‌ و پرورش، ۲ مورد توسط شهرداری کندر، ۵ طرح توسط راه و شهرسازی، ۸ پروژه توسط بخشداری شش طراز و یک پروژه توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در این شهرستان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

فرماندار خلیل‌آباد گفت: این طرح‌ها را در حوزه کشاورزی شامل، احیای قنوات، بسته‌بندی و سورت کشمش، کارگاهای تولیدی و نیز ساخت مسکن روستای توسط کمیته امداد و بهزیستی، امور آبرسانی، طرح‌های حوزه خدمات شهری و تایل و آسفالت‌ریزی، در سطح دو بخش مرکزی و ششطراز است.

وی افزود: بیش از ۶۵ برنامه فرهنگی و ورزشی در شهرستان در طول هفته دولت اجرا می‌شود و دیدار و ملاقات با مردم در شهر و روستاها را خواهیم داشت همچین برگزاری میز خدمت در  مسجد جامع  با حضور تمام مدیران شهرستان و پاسخ به سؤالات مردم، حضور رؤسا در مساجد روستاها و شهر و برگزاری برنامه‌های پرسش‌ و پاسخ، از دیگر برنامه‌های این هفته در شهرستان خلیل‌آباد است.

مشکلات زمین‌های نهضت ملی در شهر کندر و خلیل آباد

یاوری با اعلام اینکه متقاضیان زمین در شهر کندر که در قرعه‌کشی بنام آنان اعلام شده است برای دریافت زمین به بنیاد مسکن و شهرداری مراجعه کنند.

فرماندار خلیل آباد بحث زمین‌های نهضت ملی در شهر خلیل‌آباد را تشریح کرد و در این زمینه به متقاضیان دریافت زمین این نوید را داد که به‌زودی  مراسم قرعه‌کشی و واگذاری زمین‌ها به آنان انجام می‌گیرد.

وی از ثبت اشتغال ۱۳۳۶ نفر در سامانه رصد شهرستان خلیل‌آباد خبر داد و گفت: اشتغال هزار و ۳۳۶ نفر سال گذشته در سامانه رصد ثبت شد.

یاوری در خصوص طرح‌ها و پروژه‌های اقتصادی این شهرستان طی یک سال گذشته تاکنون اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱ اقدامات فراوانی صورت گرفت که صدور ۴۳۸ پروانه صنفی، فعال‌سازی دو کارگاه تولیدی فرش کوچک با اشتغال ۲۰ نفر و صدور چهار پروانه بهره‌برداری واحدهای صنعتی به ارزش سرمایه‌گذاری ۳۵ هزار و ۶۳۰ میلیارد ریال و ایجاد اشتغال برای ۶۱ نفر بخشی از این فعالیت‌ها بوده است.

فرماندار خلیل آباد افزود: طرح پا را پلاستیک متین با ارزش ۷۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال و ایجاد اشتغال برای هشت نفر در این شهرستان افتتاح شده و برای احداث هفت اقامتگاه بوم‌گردی نیز موافقت اصولی صادر شده است. همچنین تسهیلاتی معادل ۱۵ میلیارد تومان در حوزه گردشگری پرداخت شده است.  

خبرنگار: حسین نوری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.