موکب رسانه‌ای امام رضا(ع)

مدیر اقتصاد درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در راستای بهبود روند درمان بیماران پرونده الکترونیک سلامت در تمام بیمارستان‌های دانشگاهی اجرایی شده است.

پرونده الکترونیک سلامت در تمام بیمارستان‌های دانشگاهی اجرایی شد

به گزارش قدس خراسان به نقل از وبدا، جواد ملکی اظهار کرد: در حال حاضر بیمارستان‌های دانشگاهی مجهز به سامانه HIS و پرونده الکترونیک سلامت هستند تا زمینه خدمت‌رسانی براساس فرایند علمی و نیاز بیمار انجام شود که مزیت آن دسترسی آسان به اطلاعات و روند درمان است.

مدیر اقتصاد درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه حوزه اقتصاد درمان و فناوری اطلاعات سلامت در دانشگاه علوم پزشکی مشهد یکی از حوزه‌های درخشان و پیشگام در بین دانشگاه‌های کشور است تصریح کرد: اقدامات و دستاوردهای شاخصی جهت افزایش بهره‌وری و کاهش هدررفت منابع و همچنین تحقق دولت اکترونیک توسط این مدیریت انجام شده است و می‌توان گفت این دانشگاه از جمله موفق‌ترین مجموعه‌های کشور در بحث هوشمندسازی خدمات درمانی به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اجرای طرح ترخیص از بخش در بیمارستان‌های دانشگاهی تصریح کرد: در جهت نظم بخشی به ترخیص بیماران، افزایش کیفیت داده‌های بیمارستان‌ها، تکریم ارباب رجوع با دیدگاه صرفه و صلاح اقتصادی مراکز درمانی، بیمارستان‌های دانشگاهی با توجه به شرایط بیمارستان یکی از مدل‌های ترخیص از بخش یا ترخیص متمرکز  را انتخاب کردند که تاثیر زیادی در افزایش رضایت ارباب رجوع داشته است.

ملکی اجرای طرح تبادل الکترونیک پرونده پزشکی با پزشکی قانونی را یکی دیگر از دستاوردهای مهم معاونت درمان در طی یک سال گذشته برشمرد و اظهار کرد: در راستای افزایش بهره‌وری و کاهش مصرف کاغذ، پیاده سازی تبادل الکترونیک پرونده پزشکی با پزشکی قانونی در تمام بیمارستان‌های دانشگاهی به اجرا در آمده است، که درطول این مدت، تمام مراکز پزشکی قانونی در استان خراسان رضوی به شبکه ارتباط دانشگاه متصل شده‌اند و پرونده‌های بیماران به صورت الکترونیک ارسال می‌شود که در هر پرونده حداقل ۳۰ برگ کاغذ کمتر مصرف می‌شود.

مدیر اقتصاد درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد بر همت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در جهت تقویت خدمات‌رسانی به مناطق کم برخوردار اشاره و تاکیدکرد: توسعه تلمدیسین (پزشکی از راه دور) یکی از ظرفیت‌های مطلوب در راستای افزایش دسترسی و تسهیل درمان در نقاط کم برخوردار به شمار می‌رود که در دستور کار حوزه اقتصاد درمان جهت توسعه خدمات قرار گرفته است که کمک شایانی برای پیاده‌سازی هر چه بهتر نظام ارجاع خواهد بود.

وی به نقش پررنگ این مدیریت در برنامه نویسی سامانه کارآمد جهت پرداخت تعرفه پرستاری اشاره و بیان کرد: سامانه مراقبت پرستاری با هدف  اجرای تعرفه پرستاری مبتنی بر داده‌های آنلاین وابسته به بیماران و  نظارت برخط بر نیروهای پرستاری راه‌اندازی شده است، به طوری که از ابتدای امسال تا کنون یک میلیون و ۵۵۰ هزار و ۳۹۴ انتصاب انجام شده است.

ملکی بیان کرد: این مدیریت در نظر دارد همگام با سایر مدیریت‌های ذیربط در دانشگاه برنامه‌ریزی‌های لازم جهت هر چه الکترونیک شدن فرآیندهای درمانی در راستای افزایش رضایت مردم را توسعه بخشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.