ناظر گمرکات استان و مدیر کل گمرک کرمانشاه از صادرات بیش از یک میلیارد دلاری گمرکات استان درپنح ماهه نخست سالجاری خبر داد.

صادرات گمرکات کرمانشاه از مرز یک میلیارد دلار گذشت

به گزارش قدس آنلاین، علی اصغرعباس زاده  اظهار داشت: در پنج ماهه نخست امسال یک میلیارد و ۱۹۳ میلیون و ۸۴۸ هزار و ۴۱۶ دلار کالا به وزن سه میلیون و ۱۰ هزارو ۴۳۷ تن از گمرکات استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر شد است.

مدیرکل گمرک کرمانشاه افزود: این میزان صادرات کالا در پنج ماهه نخست سالجاری در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۱ از لحاظ ارزش ۱۱ درصد و از حیث وزن رشدی ۱۶ درصدی داشته است.

عباس‌زاده عمده کالاهای صادراتی از طریق گمرکات استان را میلگرد و آهن آلات،کاشی و سرامیک، میوه و تره بار، سنگ‌های ساختمانی، لبنیات، انواع محصولات پلاستیکی و ظروف یکبار مصرف و غیره عنوان کرد. 

رشد ۵۰ درصدی واردات گمرکات استان کرمانشاه 

 وی با اشاره به آمار پنج ماهه واردات گمرکات استان بیان کرد: در پنج ماهه سپری شده از سال ۱۴۰۲ در مجموع ۶۰ میلیون و ۸۷۷ هزار و ۱۶۹ دلار کالا به وزن ۷ هزار و ۵۱۷ تن از طریق گمرکات شوشمی، شیخ صله، کرمانشاه و پرویزخان وارد کشور شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش ۵۰ درصد افزایش و از حیث وزن ۹ درصد کاهش داشته است.

عباس‌زاده عمده کالاهای وارداتی از طریق گمرکات استان کرمانشاه را پرایمری ریفرمر، دستگاه تولید لبنیات و دیزل ژنراتور، سایبان باغبانی،کاتالیست تری اتیل آلومینیوم،کو پلی اتیل ونیل ستات، الیاف فیبر نوری، قطعات کوره القایی و غیره عنوان کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.