تحولات لبنان و فلسطین

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: اگر در حوزه اقتصاد دریا، ۹ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری شود، حدود ۷ درصد درآمد کشور از بابت سرمایه‌گذاری در این بخش افزایش پیدا می‌کند که نقش بخش کشتیرانی در این میان بسیار راهبردی خواهد بود.

‌۹ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در اقتصاد دریا درآمد کشور ‌را ۷ درصد افزایش می‌دهد

‌به گزارش قدس انلاین به نقل از روابط عمومی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، محمدرضا مدرس خیابانی در همایش «اصول رهبری، فرهنگ و ارزش‌های سازمانی»‌ تصریح کرد: در همه سازمان‌ها، ارزش آفرینان، افراد بسیار مؤثری هستند و اگر ما بتوانیم مأموریت‌ها، اهداف و دیدگاه‌هایی که ارزش‌آفرینان در سیستم عملکردی دارند را به سوی اهداف راهبردی سازمان سوق دهیم، قطعاً آن سازمان مسیر موفقیت را طی خواهد کرد.

وی با تأکید بر ضرورت تلاش مضاعف در راستای برنامه‌های کلان در گروه کشتیرانی، افزود: ‌گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران‌ سال ۱۴۰۱ ‌با تخلیه و بارگیری ۲۷ میلیون تُن کالا، درآمدی در حدود یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلاری کسب کرد؛ هرچند در سال جاری با توجه به رکودی که در این صنعت در تمام دنیا وجود دارد، احتمالاً رشد درآمدی سال گذشته را شاهد نخواهیم بود.

وی ادامه داد: با توجه به رکود موجود در صنعت کشتیرانی جهان، پیش‌بینی ما این است که میزان درآمد گروه کشتیرانی در پایان سال جاری، رقمی بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار باشد که بیانگر کاهش سود نسبت به سال قبل است.

مدرس‌خیابانی افزود: امروز در کشور همه جا صحبت از اقتصاد دریا محور است؛ به نحوی که اگر در حوزه اقتصاد دریا، ۹ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری شود، حدود ۷ درصد درآمد کشور از بابت سرمایه‌گذاری در این بخش افزایش پیدا می‌کند که نقش گروه کشتیرانی در این میان بسیار راهبردی خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه‌ تأثیر کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران بر اقتصاد کشور، اظهار داشت: لجستیک و حمل‌ونقل به ویژه با وجود تحریم‌ها از اساس، امری راهبردی برای کشور محسوب می‌شود؛ به همین دلیل گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران ستون فقرات توسعه اقتصاد کشور است.

مدرسی خیابانی ادامه داد: ‌گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران ۲۷ میلیون تُن کالا را در سال جابه‌جا می‌کند که ارزش تقریبی آن، حدود ۱۳ میلیارد دلار برآورد شده است؛ بر این اساس می‌توان گفت حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد ارزش اقتصاد کشور از سوی گروه کشتیرانی حمل‌ونقل، صادر و وارد می‌شود.

وی تصریح کرد: دریانوردان گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران هنگامی که در حال جابه‌جایی کالا با یک فروند کشتی هستند، مسئولیت سرمایه‌ای بیش از سرمایه بسیاری از دیگر بخش‌های اقتصاد را برعهده دارند؛ بنابراین باید بپذیریم گروه کشتیرانی، امانتدار اقتصاد کشور است و بخشی که امانتدار اقتصاد یک کشور بزرگ می‌شود، مسئولیت و مأموریت بزرگی را عهده‌دار است و بار این مسئولیت بر روی دوش دریانوردان به عنوان ارزش آفرینان این سازمان است.

‌وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه اکنون ما «با جنگ ترکیبی مواجه هستیم» تصریح کرد: فرماندهان کشتی، فرماندهان در جنگ اقتصادی هستند؛ بنابراین لازم است که مهارت‌های ادراکی خود را بیش از پیش تقویت کنند.

مدیرعامل گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با بیان این نکته که فرمانده کشتی در کنار دیگر مهارت‌ها باید دارای مهارت «مدیریت جامع» نیز باشد، گفت: با توجه به اینکه امروز در جنگ اقتصادی به سر می‌بریم، فرماندهان کشتی و مدیران گروه کشتیرانی باید مدیریت جامع را در خود تقویت کنند، چنانچه بر این مهارت مسلط نشویم و آموزش‌های لازم را فرا نگیریم قطعاً موفقیت‌های ما کوتاه مدت خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه دریانوردان ارشد گروه کشتیرانی به عنوان افسران آن را مدیریت می‌کنند، اضافه کرد: هر کشتی که دریانوردان ارشد گروه کشتیرانی به عنوان افسران ارشد آن را مدیریت می‌کنند تعدادی از جوانان دریانورد را با خود همراه دارد؛ بنابراین فرماندهان و افسران ارشد در این شرایط، الگوی این جوانان هستند و فرهنگ آینده گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران بر مبنای رویکردی که فرماندهان برای این جوانان ترسیم می‌کنند، شکل می‌گیرد و با رویکردی که ایجاد می‌شود گروه کشتیرانی می‌تواند همانند سالیان گذشته در آینده نیز با اقتدار حرکت خود را ادامه دهد.

وی با اشاره به اهمیت توسعه ناوگان در گروه کشتیرانی، افزود: اگر امروز گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در میان بزرگترین خطوط کانتینری دنیا جا دارد، به دلیل توجه به راهبرد توسعه ناوگان است؛ به این معنا که اگر ناوگان خود را همگام با فنّاوری‌های روز دنیا توسعه ندهیم، متوقف خواهیم شد؛ بنابراین باید امروز تلاش کنیم تا در آینده در عرصه رقابت موفق باقی بمانیم.

مدرس‌خیابانی تصریح کرد: با سرمایه گذاری، تلاش، تطبیق با تکنولوژی روز دنیا و ترسیم دقیق اهداف، خط کانتینری گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران می‌تواند جایگاه فعلی خود را ارتقاء داده و به یکی از ۱۰ شرکت برتر کانتینری دنیا تبدیل شود، البته این امر به سادگی به دست نمی‌آید و نیازمند تلاش بی‌وفقه است.
وی‌ تأکید کرد: وظیفه داریم به عنوان ناوگان ملی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، همواره نماینده و معرفی شایسته برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در جهان باشیم، یکی از مأموریت‌ها و وظایف ما در گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران معرفی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به همه دنیا است، بنابراین فرهنگ کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران باید متأثر از فرهنگ جمهوری اسلامی ایران باشد.

پایان پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.