کارشناس مسئول بیماری‌های غیر واگیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نور گفت: بیماری قلبی عروقی یکی از مهمترین موارد مرگ و ابتلای بیماری‌های غیر واگیر به شمار می‌رود و همچنین مرگ ناشی از آن به‌عنوان اولین عامل مرگ در دنیا شناخته شده است.

بیماری قلبی یکی از مهمترین موارد مرگ و ابتلای بیماری‌های غیر واگیر است

به گزارش قدس آنلاین، نجمه نیک نژاد با اشاره به هر سال ۷مهر و ۲۹ سپتامبر به‌عنوان روز جهانی قلب در نظر گرفته می‌شود، اظهار کرد: باید به عوامل خطر و بیماری‌هایی که منجر به ازدیاد این بیماری می‌شود توجه بیشتر شود.

کارشناس مسئول بیماری‌های غیر واگیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نور خاطرنشان کرد: استعمال دخانیات و الکل، تغذیه نامناسب و نداشتن فعالیت بدنی خطر ابتلاء به بیماری‌های قلبی عروقی مانند سکته قلبی و مغزی را افزایش می‌دهد.

نیک نژاد ادامه داد: فشار و قند خون بالا، چاقی و اضافه وزن، اختلال چربی خون نیز تأثیر منفی قابل توجهی بر سلامت قلب دارد بنابراین توصیه می‌شود افراد از سبک زندگی سالم پیروی کنند.

این کارشناس بهداشت افزود: هر فرد باید به میزان کافی ورزش کند و وزن خود را در محدوده طبیعی حفظ تا عملکرد قلب بهبود یابد.

نیک نژاد، رعایت اصول تغذیه مناسب و اصلاح عادت‌های غذایی غلط، تحرک بدنی و پیاده روی ۳ روز در هفته به مدت نیم ساعت، ترک استعمال دخانیات و الکل، کنترل استرس و بررسی منظم وضعیت سلامتی می‌تواند به افراد برای داشتن قلبی سالم کمک کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.