معاون امور اقتصادی استاندار همدان با بیان اینکه نقشه راه گردشگری همدان تدوین می‌شود گفت: در چند ماه آینده این سند تهیه می‌شود.

نقشه راه گردشگری همدان تدوین می‌شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس ، سید مجتبی حسینی بعد از ظهر امروز در هفتمین نشست شهراندیشی مرکز پژوهش‌های شورای شهر همدان با موضوع «ثبت جهانی هگمتانه و مرکز تاریخی همدان» اظهار کرد: گردشگری قطعا یکی از محورهای توسعه است چرا که در هیچ برنامه و سندی یک محور توسعه وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه موضوعاتی مانند صنایع های‌تک، کشاورزی، گردشگری و دیگر موارد از محورهای توسعه هستند اما به لحاظ کمبود منابع باید توجه خاصی به گردشگری داشت گفت: خوشبختانه استاندار همدان اهتمام جدی به گردشگری دارند و نکات عنوان شده در این جلسه نیز مورد توجه ما قرار خواهد گرفت.

معاون امور اقتصادی استاندار همدان با بیان اینکه راه‌اندازی خانه سینمای همدان که امروز اتفاق می‌افتد تثبیت آن می‌تواند در حوزه گردشگری نقش آفرین باشند افزود: هفته آینده دعوت کردیم گروه فیلم برداری و ساخت فیلم به همدان بیایند و در حوزه گردشگری اقداماتی انجام شود. که اینجا گفت فعلا رسانه ای نکنید

وی با اشاره به اینکه مشاور نقشه راه گردشگری همدان به کار گرفته شده و در چند ماه آینده سند تهیه می‌شود تا قابل استناد باشد عنوان کرد: در این مقطع زمانی اقدامات بعد از ثبت جهانی را داریم که باید مورد توجه باشد،  اخیرا دو کاروانسرای همدان ثبت جهانی شده اما در این چند روز فعلا شاهد اقدام بعدی  برای ارزش افزوده نبودیم که می‌طلبد در دستور کار باشد.

حسینی با بیان اینکه فراهم کردن الزامات گردشگری مانند هواپیما، قطار و حمل و نقل در دستور کار است افزود: در تمام حوزه‌های گردشگری باید کار کرد، در گردشگری مذهبی قریب به ۳ میلیون نفر در اربعین از همدان عبور می کنند و سهم درآمدی همدان چه بوده باید مورد توجه باشد.

وی با اشاره به اینکه اهتمام ویژه به گردشگری سلامت وجود دارد و هفته آینده اقداماتی با همراهی دانشگاه علوم پزشکی در این زمینه صورت می‌گیرد افزود: در ثبت جهانی هگمتانه تلاش شبانه‌روزی صورت گرفته که امیدواریم در این حوزه اتفاق خوب و قابل استنادی بیافتد و ما نیز کمک خواهیم کرد که آنچه شایسته همدان بوده رقم بخورد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان نیز با بیان اینکه باید کارگروهی در حوزه گردشگری شکل گیرد و مشکلات بررسی شود اظهار کرد: ما امروز با مشکل فرهنگ گردشگری مواجه هستیم و یک انجماد فرهنگی وجود دارد که اگر شکسته نشود، گردشگری با چالش مواجه می‌شود.

علی اکبر نظری با اشاره به باید نقشه راهی را برای همدان ترسیم کنیم و از این مسیر برای رونق گردشگری عبور کنیم، خواستار توجه به این موضوع شد.

پایان پیام/89026/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.