آخرین تحولات لبنان

منابع خبری چهارشنبه شب گزارش دادند، نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن با وزیر خارجه عمان در مسقط دیدار و درباره تحولات در یمن گفت وگو کرد.

نماینده سازمان ملل و وزیر خارجه عمان درباره تحولات یمن گفت وگو کردند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، هانس گروندبرگ نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن در مسقط با بدر بن حمد البوسعیدی وزیر خارجه عمان دیدار و گفت وگو کرد.

بر اساس این گزارش، دو طرف درباره تحولات در یمن و راه‌های دستیابی به یک توافق جامع در این کشور گفت وگو کردند.

وزیر خارجه عمان و نماینده سازمان ملل متحد همچنین درباره تلاش‌های انجام شده برای دستیابی به راه حلی جامع و مسالمت آمیز که در خدمت منافع مردم یمن و امنیت و ثبات منطقه باشد، رایزنی کردند.

جزئیات بیشتری از این گفت وگو گزارش نشده است.

پیش تر نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن در سخنانی خواستار برقراری آتش بس پایدار در این کشور و از سرگیری روند سیاسی شد و گفت که برای تحقق این امر باید گام‌های قاطعی برداشته شود.

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله جهانی بهداشت و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه‌رو هستند.

سازمان ملل متحد ادامه درگیری در یمن و محاصره غیرانسانی این کشور را دلیل بروز قحطی و فاجعه انسانی بی‌سابقه در یک قرن گذشته می‌داند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.