رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی، با اشاره به ابلاغ مصوبه اخیر رییس جمهور در خصوص «تشکیل سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور»، آن را اقدامی عالمانه و صحیح در راستای ایجاد یک وحدت رویه در حوزه سنجش آموزش کشور دانست.

تشکیل «سازمان ملی سنجش» در حوزه آموزش وحدت رویه ایجاد خواهد کرد

علیرضا منادی سفیدان خود را یکی از موافقان این مصوبه اعلام کرد و اظهار داشت: تصویب چنین مصوبه ای در راستای یکپارچه شدن کل حوزه سنجش، پذیرش، ارزیابی و ارزشیابی مدارک آموزشی در کشور، کاری بسیار علمی، مناسب و مفید خواهد بود.

رییس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه، در حال حاضر متاسفانه یکسری اختلاف رویه ها در سه وزارتخانه علوم، بهداشت و آموزش و پرورش در حوزه آموزش و مباحث مربوطه در سطح کشور وجود دارد، افزود: به طورحتم با تشکیل یک سازمان جدید ملی و متمرکز، کل حوزه سنجش و آموزش، ارزیابی و ارزشیابی مدارک در کشور یکپارچه خواهد شد.

پیش از این نیز ابراهیم سوزنچی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفت و گو با ایرنا، تشکیل «سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور» را در راستای ایجاد هماهنگی و تمرکز در حوزه سنجش و پذیرش و همچنین ارزشیابی و ارزیابی مدارک آموزشی بین همه وزارتخانه ها و دستگاه ها و جلوگیری از انواع و اقسام پراکنده کاری ها و موازی کاری ها در حوزه آموزش کشور ارزیابی کرده بود.

تشکیل «سازمان ملی سنجش» در حوزه آموزش وحدت رویه ایجاد خواهد کرد

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی همچنین با تاکید بر اینکه، در حال حاضر رتبه بندی دانش آموختگان در نظام آموزش عالی کشور یک حلقه گمشده است، اظهار داشت: با تشکیل چنین سازمان جدیدی بسیاری از پراکنده کاری ها و تصمیمات جزیره ای مدیریت خواهد شد.

منادی سفیدان، تشکیل سازمان جدید سنجش را به منظور یکپارچه سازی حوزه آموزش و مسائل مربوطه بین همه وزارتخانه ها و دستگاه های درگیر و البته پیروی از استانداردهای صحیح علمی، کاری عالمانه دانست.

وی افزود: به نظر خود بنده این اتفاق بسیار اتفاق خوبی است اما در صحن مجلس نسبت به این مصوبه حساسیت هایی وجود دارد. تصور می کنم یک چالش جدیدی بین شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس شورای اسلامی در برابر تشکیل این سازمان جدید پیش خواهد آمد چراکه مجلس قانون خود را در این خصوص دارد.

تشکیل «سازمان ملی سنجش» در حوزه آموزش وحدت رویه ایجاد خواهد کرد

وی در ادامه اظهار امیدواری کرد که رییس جمهور و رییس مجلس با نشستی، مسائل مربوط به تشکیل این سازمان جدید را بین خود حل و فصل کنند تا کار به رای گیری مجلس شورای اسلامی کشیده نشود.

تشکیل «سازمان ملی سنجش» در حوزه آموزش وحدت رویه ایجاد خواهد کرد

دهم مهرماه آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رییس جمهور در نامه ای ماده واحده «تشکیل سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور» را که بر اساس مصوبه جلسه مورخ ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ شورای معین شورای عالی و در جلسه ۸۸۳ مورخ ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید، برای اجرا به وزارت علوم، وزارت بهداشت، وزارت آموزش و پرورش، سازمان برنامه و بودجه، سازمان اداری و امور استخدامی و ستاد تعلیم و تربیت دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ابلاغ کرد.

بر اساس این مصوبه سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور با هدف استقرار نظام جامع رصد، نظارت، ارزیابی، اعتبارسنجی، رتبه بندی و تضمین کیفیت در نظام آموزش کشور به صورت یک سازمان مستقل زیرنظر رییس جمهور تشکیل خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.