انتخابات

۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۴
کد خبر: 927256

چرا باید به غزه کمک کنیم؟

سید احمد سادات، مدیر پیشین شبکه العالم

برخی می گویند در اوضاع نابسامان اقتصادی مردم ایران و تورم فزاینده ای که در کشور وجود دارد چرا تهران به مردم فلسطین کمک می کند؟

چند روزی می شود که رسانه های ضد انقلاب با به راه انداختن موجی درصدد ایجاد اختلاف میان جبهه مقاومت به بهانه برخی رخدادها هستند. آنها با علم کردند برخی سوژه ها مانند اظهارات چند سال پیش زیاد نخاله رهبر جهاد اسلامی فلسطین در مورد اینکه این جریان، جریانی غالبا سنی می باشد، یا اظهارات محمد الضیف فرمانده گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی گروه فلسطینی حماس، در استفاده از واژه ای جعلی به نام خلیج فارس موج رسانه ای گسترده به راه انداخته اند و بر این پرسش دامن می زنند که چرا جمهوری اسلامی ایران باید به غزه کمک کند. آنها همچنین می گویند در اوضاع نابسامان اقتصادی مردم ایران و تورم فزاینده ای که در کشور وجود دارد چرا تهران به مردم فلسطین کمک می کند؟

 القاء این نوع شبهات به مردم ایران هر چند هدفی جز تأمین امنیت پایدار برای رژیم جعلی صهیونیستی و تداوم سیاست های توسعه طلبانه تروریستی و تجاوزکارانه آن در منطقه از سوی نظام سلطه جهانی و جلوگیری از پیام جهانی انقلاب اسلامی ایران در بیداری ملل مسلمان منطقه ندارد، اما بر بخشی از از مردم ناآگاه به مسائل منطقه و یا جریان های سیاسی غرب گرا در ایران تأثیراتی داشته است. به همین لحاظ ضروری است برای آگاهی بخشی به ملت مسلمان ایران و تبیین حقیقت و ماهیت دفاع از قضیه فلسطین به چند نکته اساسی توجه شود.

 اول: ملت ایران ملتی است مسلمان و نظام برگرفته از اراده ملی این ملت نیز نظامی است اسلامی و مبتنی بر آموزه های دینی و قرآنی، بنابراین بر اساس قانون اساسی، جمهوری اسلامی موظف است در سیاست گذاری های داخلی و خارجی خود به آموزه های دینی، به ویژه قرآن مجید تمسک جوید. قضیه فلسطین و حمایت جمهوری اسلامی ایران از ملت مسلمان آن نیز بخشی از این اصول است

دوم: ازآنجا که مشکل اسرائیل مربوط به همه جهان اسلام است و تمام مسلمانان مورد تهدید هستند، نجات ملت فلسطین و تشکیل دولت مستقل و طرد و نابودی اسرائیل، پیوسته مورد اهتمام مسئولان، مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران بوده و در این جهت، تدابیر قانونی و انواع حمایت های مالی، معنوی، تبلیغاتی و... صورت گرفته است.

سوم: جغرافیای فلسطین و بیت المقدس خواست مورد احترام ادیان سماوی از جمله اسلام، مسیحیت و یهود است و از گذشته این مکان زیارت گاه های مختلف بوده و برای هر سه دین مقدس می باشد و قبل از وجود رژیم صهیونیستی این مکان مورد توجه سه دین قرار داشته  و مدفن بسیاری از پیامبران الهی بوده است و حتی شهر غزه مدفن جد پیامبر( هاشم ) می باشدو این شهر را  بنام غزه هاشمی می نامند. از طرف دیگر مسجد الاقصی محل معراج پیامبر(ص) بوده و صخره ای که در آن مکان است در احادیث و روایات آمده که دارای فضیلت زیادی است چراکه حضرت محمد در این مکان عبادت داشتند.

چهارم: موضوع فلسطین ویژه است و بحث دفاع از  مظلوم مطرح است و نه تنها جمهوری اسلامی ایران بلکه دیگر کشورهای دیگر با مسئله آپارتاید صهیونیسیم مخالف هستند. امروز یکی از اهداف اصلی  جمهوری اسلامی ایران دفاع از مظلوم است.

پنجم: اسرائیل قانون اساسی ندارد و مرزها در این رژیم هیچ  معنایی ندارند و بارها شنیده شده مرزهای خود روز به روز باید گسترس دهند و حد و حدودی برای خود قائل نیستند و در طی دهه های اخیر با درگیری هایی با کشورهای سوریه، اردن، مصر و لبنان  داشته مناطقی را از این کشورها اشغال کردند و حتی به دنبال دست اندازی به عراق و عربستان سعودی هستند. امروز باید از امنیت کشورهای اسلامی دفاع کرد و این رژیم پایبندی به قوانین بین المللی ندارند و خواستار گسترش مرزهای خودشان هستند.

ششم: اسرائیل از زمانی  که جمهوری اسلامی متولد شد با با نظام و آرمان های انقلاب  مخالفت داشت. عده ای می گویند اسرائیل تحت حمله و هجمه ایران قرار گرفته که صحیح نیست. از دوره 1948 بحث ترانسفر فلسطینیان آغاز شد و تل آویوو از همان زمان از شعار به عملیاتی وارد شد و همواره از قضایای مرتبط با امنیت داخلی ایران  و حمایت از منافقین سلطنت طلبان و حمایت از ولیعهد شاه مخلوع و همدستی با گروه های تجزیه طلب و ترورزینتی در صدد ضربه زدن به ایران بود

هفتم: در متون دینی یهود که توسط خاخام های آنها در تلموت نوشته شده نگاه به غیر یهود که شامل اروپاییان و وحتی آمریکایی ها هستند نگاه برتر است و همواره خود را بعنوان  جانشینان خدا در زمین می دانند و دیگر ادیان در حد برده و حتی بعنوان حیوانی در اختیار یهودیان می دانند.امروز  وجود اسرائیل بخاطر نیروهای امنیتی و ارتش خود است که مورد حمایت کشورهای بزرگ بوده است و اگر جمهوری اسلامی مسئله فلسطین را مهم می داند بخاطر دفاع از امنیت خود در برابر رژیم آپارتاید صهیونیسم است.از اول پیروز انقلاب تا امروز اسرائیل از هیچ کاری از جمله تروز دانشمندان هسته ای تا عملیات خرابکاری علیه جمهوری اسلامی ایران کوتاهی نکرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
    0 0
    خب ماهم مسلمانیم باید مردم فلسطین ولبنان به ما کمک کنند ما ملت زیر فشار تحربم و تورم له شدیم انان باید به ما کمک کنند که بی خانمانین گرسنه ایم