پیام حیدری، داور سرشناس ایرانی این روزها در عربستان کلاس‌های آموزشی وی ای آر را پشت سر می‌گذارد.

داوران ایرانی در کلاس وی ای آر ویژه عربستان

به گزارش قدس آنلاین، داوران حوزه خلیج فارس و داوران ایرانی در دوره‌ای که توسط کمیته داوران فدراسیون عربستان در مورد فناوری کمک داور ویدئویی تدارک دیده شده بود، شرکت کردند.

معصومه شکوری مدرس فدراسیون‌های ایران و آسیا از حضور در این دوره برای کسب مجوز در زمینه فناوری کمک داور ویدئویی و به کارگیری آن در ایران خبر داد. او توضیح داد که داوری عربستان بسیار پیشرفته است و به همین دلیل از تجربیات این جلسه بهره برده شده است و از مهمان نوازی سعودی‌ها از لحظه ورود تشکر کرد.

وی در خصوص انتظارات خود در خصوص توسعه داوری آسیا گفت: معتقدم داوری در حال توسعه است و اگر همین الگو را دنبال کند، انتظار دارم تیم‌های داوری قاره آسیا در جام جهانی ۲۰۲۶ بین ۸ تا ۱۰ نفر باشند.

پیام حیدری، داور بین‌المللی ایران نیز که نیازمند دریافت لایسنس VAR است نیز در این دوره شرکت می‌کند.

این دوره متشکل از داوران و ساکنان کشورهای بحرین، کویت، ایران و مالزی است که در حال حاضر مدتی را در کنار داوران عربستانی به منظور توسعه عملکرد و همچنین کسب مهارت بیشتر می‌گذرانند. عربستان به یکی از کشورهایی تبدیل شده است که دوره‌های آموزشی در آن برگزار می‌شود و مجوز استفاده از این فناوری برای هر داوری برای شرکت در مسابقات قهرمانی قاره‌ای و بین المللی اجباری شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.