مجید عبداللهی در توضیح آمار مدارس فرسوده کشور گفت: دو مفهوم مدرسه فرسوده و مدرسه خطر آفرین داریم که این دو را باید از هم تفکیک کرد. وقتی تشخیص دهیم مدرسهای خطر آفرین است و ساختمانش جان دانش آموزان را تهدید میکند، تحت هیچ شرایطی دانش آموز در این مدارس برده نمیشود اما مدارس فرسوده به این معنا نیست که دانش آموز را در این مدارس نبریم.
عبداللهی با ذکر مثالی خاطر نشان کرد: برای مثال در اصفهان ۱۴ مدرسه ناشی از فرونشست داشتیم که امسال اجازه ندادیم دانش آموزان در این مدارس تحصیل کنند.
وی عنوان کرد: حدود ۲۰ هزار مدرسه از حدود ۱۰۵ هزار مدرسه، در تراز مدارس فرسوده قرار دارند که این یعنی حدود ۲۰ درصد مدارس فرسوده هستند اما مدارس فرسوده به این معنا نیست که دانش آموز را در این مدارس نبریم. آمار کلاس درس فرسوده ما نیز حدودا ۲۰ درصد و ۵۴۰ هزار کلاس فرسوده هستند.
بنا بر اظهارات معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی مدارس کشور، ۱۹ درصد از کلاسهای درس کشور نیازمند توجه، ۱۳ درصد نیازمند مقاوم سازی برای افزایش عمر بنا و ۶ درصد از کلاسهای درس معادل ۳۳ هزار کلاس نیازمند تخریب و بازسازی هستند.
نظر شما