وزیر دفاع فرانسه اعلام کرد که پاریس در حال مذاکره با قاهره برای احداث یک بیمارستان صحرایی با امکان جراحی مصدومان نوار غزه است.

مذاکره فرانسه و مصر با هدف احداث بیمارستان صحرایی برای مصدومان غزه

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، سباستین لکورنو روز دوشنبه در مصاحبه با روزنامه لبنانی لوریان لُ ژور (L'Orient le Jour) اعلام کرد که فرانسه در حال مذاکره با مصر برای احداث این بیمارستان صحرایی است.

مصر نیز برای مداوای مصدومان غزه یک بیمارستان صحرایی در شیخ زوید، واقع در ۱۵ کیلومتری گذرگاه رفح آماده کرده است.

فرانسه در حالی ناو هلیکوپتربر تونر (Tonnerre) را به منطقه فرستاده است که منابع نظامی معتقدند این شناور برای ارائه کمک های پزشکی به مجروحان غزه مجهز نیست. با این حال امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه پیشتر مدعی شده بود که هدف از اعزام این شناور، حمایت از بیمارستان های غزه است.

ارتش فرانسه در حال حاضر مشغول تجهیز دومین ناو هلیکوپتربر به امکانات پزشکی پیشرفته است و تا ۱۰ روز آینده آن را به منطقه اعزام می کند.

به نوشته رویترز، پاریس برای هماهنگی تلاش های بین المللی، سه روز دیگر میزبان یک کنفرانس بین المللی بشردوستانه برای غزه خواهد بود.

دیپلمات ها گفتند که کنفرانس ۹ نوامبر (۱۸ آبان) پاریس ایجاد یک مسیر دریایی برای ارسال کمک های بشردوستانه به غزه و همچنین امکان بهره برداری از کشتی ها برای کمک به مجروحان تخلیه شده از این منطقه را بررسی خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.