روزنامه اسپانیایی ال موندو طی گزارشی اعلام کرد که رژیم صهیونیستی در جنگ با غزه به استفاده از مزدوران اروپایی متوسل شده است.

نئونازی‌ها در خدمت ارتش کودک‌کش

روزنامه اسپانیایی ال موندوه  طی گزارشی اعلام کرد که رژیم صهیونیستی در جنگ با غزه به استفاده از مزدوران اروپایی متوسل شده است. این روزنامه در گفتگو با یک نیروی مزدور اسپانیایی تبار فاش کرد که وی در ازای دریافت حقوق هفته‌ای ۳ هزار و ۹۰۰ یورو برای جنگ در صفوف ارتش رژیم صهیونیستی استخدام شده است. البته انتشار تصاویری از تلفن همراه این سرباز مزدور که مراحل ورود وی به سرزمین‌های اشغالی را نشان می دهد، حاکی از حضور مزدوران دیگری از فرانسه، آلمان، آلبانی و آمریکا در صفوف ارتش رژیم صهیونیستی است؛ چهره‌هایی که در جنگ‌های عراق، افغانستان، مالی و کوزوو نیز حضور داشتند. این مزدوران که جنگ کسب‌وکار آن‌هاست، به گروهی از نیروهای کارکشته بدل شده‌اند که با بروز هر مناقشه‌ای در جهان، سر از آنجا درآورده و برای طرفی که پول بیشتری پرداخت کند، می‌جنگند.

نئونازی‌ها در خدمت ارتش کودک کش /تحلیل محمد شلتوکی از خبر افشای استخدام مزدوران خارجی توسط صهیونیست ها در جنگ علیه غزه

محمد شلتوکی کارشناس مسائل دفاعی و نظامی در گفتگو با قدس با اشاره به اینکه در حال حاضر استفاده از نیروهای مزدور توسط ارتش رژیم صهیونیستی به صورت گسترده قابل تائید یا رد نیست اظهار داشت: در حال حاضر اطلاعاتی که در این رابطه وجود دارد بر مبنای برخی گزارش ها و اخباری است که توسط رسانه های صهیونیستی از جمله گفتگوی هاآرتص با یک سرباز مزدور اسپانیایی حاضر در جنگ  علیه غزه و برخی رسانه ها همچون ال موندوی اسپانیا است که حضور برخی سربازان اسپانیایی‌تبار را در ارتش اسرائیل تائید کرده است.

شلتوکی با اشاره به اینکه استفاده از نیروهای مزدور  امری ساختارمند شده است، گفت: سابقه استفاده از نیروهای مزدور در جنگ‌ها به سال ۲۰۰۰ میلادی و جنگ آمریکا در عراق و افغانستان و در قالب شرکت‌های خصوصی همچون بلک واتر برمی‌گردد و از آن زمان به این سو برخی کشورهای غربی از نیروهای مزدور در جنگ های خود استفاده کرده اند؛ در حال حاضر بسیاری از این نیروهای مزدور در خدمت ارتش اوکراین با نیروهای روسیه می جنگند.

کارشناس مسائل دفاعی با بیان اینکه کاربرد نیروهای مزدور به چند دلیل قابل توجیه است یکی از مهمترین دلایل استفاده از این نیروها را ضعف نیروی انسانی دانست و افزود: معمولا از این نیروهای در ماموریت های خاصی استفاده می شود و در حال حاضر با توجه به آمار مهاجرت بیش از ۱ میلیون نفر از ساکنین سرزمین های اشغالی در پی عملیات طوفان الاقصی، ارتش اسرائیل با ریزش قابل توجه نیروی نظامی مواجه است؛ کمبود نیرو چه در بخش پیاده نظام و چه در بخش فرماندهی ارتش اسرائیل به وضوح قابل مشاهده است؛ چنانکه می دانیم از همان هفته نخست بعد از عملیات طوفان الاقصی فرماندهی اتاق جنگ رژیم اشغالگر توسط فرماندهی مرکزی نیروهای آمریکا در غرب اسیا موسوم به سنتکام صورت می‌گیرد. درواقع روی آوردن رژیم صهیونیستی به استخدام مزدور را می‌توان در چارچوب فروپاشی بدنه به واسطه مهاجرت معکوس و سردرگمی راس به دلیل شدت ضربه ناشی از عملیات طوفان الاقاصی بررسی کرد.

شلتوکی فشار افکار عمومی ناشی از مرگ سربازان رژیم صهیونیستی و آماده به رزم بودن نیروهای مزدور را نیز از جمله عوامل تعیین‌کننده در استخدام نیروهای مزدور از سوی ارتش اسرائیل دانست و تصریح کرد: البته رژیم اشغالگر ضربه کاری را در رابطه با افکار عمومی از همان عملیات طوفان الاقصی متحمل شد و ساکنین اراضی اشغالی به وضوح شکست امنیتی و اطلاعاتی مقامات این رژیم را در فراهم کردن امنیت شهروندانش دیدند؛ البته مرگ سربازان این رژیم نیز ضربات دیگری بر پیکر افکار عمومی این رژیم وارد می‌کند و پنهان کردن اطلاعات مربوط به تعداد سربازان کشته یا زخمی نیز موید همین مسئله است بنابراین از این منظر نیز استفاده از نیروهای مزدور که تجربه جنگیدن را هم دارند می تواند برای این رژیم مفید باشد؛ البته توجه داشتهخ باشیم که تجربه و سابقه ای که از به کارگیری نیروهای مزدور وجود دارد حاکی از ناکارآمد بودن این نیروها در اغلب موارد است.

مسئولیت پذیری و صلح

طبعا هر اقدامی که منجر به تشدید جنگ بشود روند دستیابی به صلح را کند و دور از دسترس میکند؛ قطعا اسقرار نیروهای مزدور که در ازای دریافت مبالغی دست به کشتار می زنند در درگیری‌هایی مانند غزه ابهامات بسیاری را در مورد مسئولیت پذیری و نقش جامعه بین المللی ایجاد می کند. درواقع این عمل باعث تشدید رنج و ویرانی در این مناطق می شود و تلاش های صلح را تضعیف می کند. البته میزان درنده خویی ارتش رژیم صهیونیستی به حدی بالاست که دیگر استفاده از نیروهای مزدور تاثیری در ماهیت موضوع ایجاد نمی‌کند و حملات وحشیانه این رژیم علیه مردم غزه دیگر جایی برای صلح و مسئولیت پذیری نمی‌گذارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.