مجموعه تلویزیونی «غربت فلسطین»، یک سریال سی و یک قسمتی است که به وقایع قبل از اشغال این کشور یعنی استعمار انگلیس و سپس فراهم‌ شدن مقدمات اشغال به‌ دست صهیونیست‌ها می‌پردازد.

پخش سریال «غربت فلسطین» با نگاهی به اتفاقات غزه

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سیما، مجموعه تلویزیونی «غربت فلسطین» هر شب ساعت ۲۳:۰۰ روی آنتن شبکه افق می‌رود؛ قصه این سریال از دهه ۸۰ میلادی آغاز شده و تا روز نکسه سال ۱۹۶۷ ادامه دارد.

روز نکسه یا یوم النکسه سالروز شکست کشورهای عربی در جنگ شش روزه با اسرائیل است. روز شروع این جنگ یعنی ۵ ژوئن، هرساله به عنوان یادروز به اشغال درآمدن بخشی از سرزمین‌های فلسطین، اردن و سوریه توسط اسرائیل، زنده نگه داشته می‌شود.

این سریال درباره روستایی نزدیک منطقه حیفا است که بیشتر اهالی روستا کشاورز هستند و با ورود نیروهای انگلیسی زمینه‌ای برای فروش زمین‌های فلسطینی به اسرائیلی‌ها به وجود می‌آید.

«غربت فلسطین» محصول سال ۲۰۰۵ سوریه است و حاتم علی کارگردان و ولید سیف نویسنده آن هستند.

جمال سلیمان و خالد ناجا از بازیگران این سریال به شمار می‌روند که به ترتیب برنده جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد و نقش دوم مرد از جشنواره‌ای در مصر شدند.

حسین خدادادبیگی سرپرست گویندگان این سریال ۳۱ قسمتی بوده و علاوه بر این، صداپیشگی نقش جمیل عواد بازیگر نقش ابوعزمی علی را هم برعهده داشته است.

این سریال با توجه به اتفاقات روز غزه و جنایات رژیم‌ صهیونستی، از شبکه افق پخش می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.