تحولات لبنان و فلسطین

خبرنگارانی از شبکه های فاکس نیوز، سی ان ان در کنار سربازان اسرائیلی در بیمارستان شفا حضور دارند و به دروغ در  راستای اهداف صهیونیست ها  گزارش تهیه می کنند. اما با خبرنگارانی که واقعیت این جنگ را مخابره می کنند مقابله می کنند.

حمله به حقیقت / گفت‌وگو با سید احمد سادات درباره چرایی حمله سازمان یافته به خبرنگاران توسط صهیونیست‌ها

«تلاشهای جدید رژیم صهیونیستی برای ترساندن خبرنگاران؛ ساکت نباشید... جنایتهای اشغالگران را افشا کنید.» این توئیتی است که «فَرَح عمر» خبرنگار شبکه المیادین لبنان درباره ضرورت روشنگری درباره جنایت صهیونیست ها منتشر کرد. او اما دیروز شهید شد. رژیم صهیونیستی فرح و همکارش «ربیع المعماری» عکاس از شبکه المیادین را در حالی که مشغول انجام رسالت خبری خود در شهر طیرحرفا جنوب لبنان بودند با دو موشک پهپاد هدف قرار داد.

به این ترتیب در چهل و شش روز گذشته از جنگ، شمار شهدای خبرنگار در غزه به ۶5 نفر رسید. «آیات الخضور» خبرنگار فلسطینی نیز روز دوشنبه بر اثر بمباران‌های ارتش صهیونیست در بیت لاهیا در شمال نوار غزه به شهادت رسید. دفتر رسانه‌ای دولت فلسطین این دست ترورها را سلسله جنایات هدفمند رژیم صهیونیستی با هدف خاموش کردن صدای حقیقتی دانست که اشغالگران و کشتارهای مداوم آنها در نوار غزه را برملا می‌کنند. «غسان بن جدو» مدیر المیادین هم پس از شهادت دو خبرنگار این شبکه با بیان اینکه دشمن ترسو عمدا خبرنگاران ما را هدف قرار داد گفت: اسرائیل نمی‌تواند ما را ساکت کند.

حمله به حقیقت / گفت و گو با سید احمد سادات درباره چرایی حمله سازمان یافته به خبرنگاران توسط صهیونیست ها

ترس از افشای حقیقت

سید احمد سادات مدیر پیشین شبکه العالم در گفت و گو با قدس با اشاره به هدف قرار دادن خبرنگاران توسط رژیم صهیونیستی در طی چهل و شش روز گذشته در جنگ غزه، گفت: نیروهای اشغالگر اسرائیل از نقش رسانه ها در افشای جنایات این رژیم و تغییر روایت یا تبلیغاتی که اشغالگران نسبت به مردم فلسطین انجام می دهند، هراس دارند. اسرائیل در تلاش است مطالبی را منتشر کند که با واقعیت و حقیقت حقوق فلسطینی ها متفاوت باشد، بنابراین سعی دارد صدای رسانه ها را خاموش کند.

وی تصریح کرد: جنایتی که در غزه توسط رژیم صهیونیستی در حال وقوع است مردم جهان را شوکه کرده، و این رسانه ها بودند که توانستند مردم را آگاه سازند. آنچه توسط صهیونیست‌ها و برخی دولت های غربی در رسانه‌ها و از طریق شبکه‌های اجتماعی  در روزهای ابتدایی جنگ منتشر می شد امروز با شکست مواجه شده است.

او در ادامه افزود: در هفته های اول عملیات طوفان الاقصی صهیونیست ها با استفاده از ابزار رسانه ای که در اختیار داشتند سعی کردند واقعیت های جنگ را وارونه وبا خبرسازی های جعلی اوضاع را به نفع خود تغییر دهند. در طی نظرسنجی هایی که ابتدا صورت گرفت این رژیم توانست بر افکار عمومی در سطح جهان تاثیر بگذارد بطوریکه خیلی از مقامات کشورهای اروپایی و مردم را با خود همراه سازد. مدیر پیشین شبکه العالم اظهار کرد: اما باگذشت زمان بسیاری از خبرنگاران، افراد صاحب رسانه و مرتبط با شبکه های اجتماعی واقعیت ها ی از صحنه های جنگ و جنایات صهیونیست ها در غزه را نمایش دادند که منجر به تغییر دیدگاه افکار عمومی نسبت به صهیونیست ها شد.و بسیاری از خبرسازی های دروغ آنها رسوا شد.

سادات به اشاره به حضور خبرنگاران در خط مقدم نبرد با رژیم صهیونیستی در طی چهل و پنج روز گذشته، گفت:  وقتی حادثه و تنشی صورت می‌گیرد و گزارشگر یا فیلمبرداری برای پوشش خبری می‌رود، مستقیماً مورد هدف گلوله قرار می‌گیرند، همانطور که اخیراً در مورد شهید «شیرین ابوعاقله» اتفاق افتاد در حالیکه تیم فلسطین الیوم او را همراهی می‌کرد و تیم همراه او هم مورد حمله قرار گرفت. ابتدا این رژیم سعی داشت این اتفاق را به گردن نیروهای مقاومت و حماس بیندازد اما به مرور زمان  اصل این ماجرا برای افکار عمومی آشکار و چهره جنایتکار اسرائیل در این حادثه مشخص شد.

مدیر پیشین شبکه العالم در ادامه افزود: در مقابل خبرنگارانی از شبکه های فاکس نیوز، سی ان ان در کنار سربازان اسرائیلی در بیمارستان شفا حضور دارند و به دروغ در  راستای اهداف صهیونیست ها  گزارش تهیه می کنند. اما با خبرنگارانی که واقعیت این جنگ را مخابره می کنند مقابله می کنند. جنگ اسرائیل علیه غزه، خونین‌ترین جنگ برای خبرنگاران است.

سادات در پاسخ به این سوال که چرا نهادهای بین المللی در برابر جنایات صهیونیست ها در برابر خبرنگاران اقدامی انجام نمی دهند؟ گفت: امروز نهادها و سازمان های بین المللی هیچ جایگاه بازدارندگی در عرصه جهانی ندارندچراکه در طی هفته های گذشته هر قطعنامه ای که بر علیه جنایات صهیونیست ها صادر می شد توسط آمریکا و انگلیس وتو می شد. نهادهای بین المللی ابزار  دست قدرت های امپریالیسم و صهیونیست جهانی هستند بطوریکه هرجا لازم بدانند از آن استفاده می کنند.

 او در پایان اظهار کرد: موضوع اطلاع‌رسانی همه جانبه توسط خبرنگاران دو دست آورد به همراه دارد که در اولین مرحله  ذات خبیث رژیم غاصب صهیونیستی را به جهانیان آشکار می سازد و ابعاد دیگری از جنایت آن‌ها را نشان می‌دهد و در مرحله بعدی؛ می‌تواند زمینه را برای ایجاد یک مطالبه عمومی جهانی برای توقف کشتار خبرنگاران و اهالی رسانه فراهم کند.

سید احمد سادات
سید احمد سادات

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.