به گزارش قدس آنلاین، محسن هرمزی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران امشب چهارشنبه ۸ آذر ماه ۱۴۰۲ در برنامه تهران بیست گفت: مطالعات مترو پرند قریب به ۱۸ سال قبل انجام شده و عملاً از سال ۱۳۹۰ ساخت آن شروع شده است اما روند پروژه به سمتی میرود که متاسفانه در سالیانی، دچار رکود و پروژه کاملا تعطیل میشود.
هرمزی ادامه داد: این تعطیلی، تاثیر خود را در تمام اجزای پروژه میگذارد و به عنوان مثال ما به اجبار ایستگاه واوان را به طور کلی از فرایند سرویس دهی خارج میکنیم.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران افزود: علت عدم تکمیل برخی از ایستگاه ها این است که پروژه از یک بازه ای به بعد یعنی از سال ۹۶ که فرودگاه امام(ره) افتتاح میشود، به دلیل عدم تخصیص بودجه کاملاً پروژه دچار تعطیلی میشود.
وی عنوان کرد: در دوره جدید مدیریت شهری و دولت جدید، سنگ بنای جدیدی گذاشته شد و واقعیت آن این است که با حضور رئیس محترم جمهور محترم در شهر پرند، منابع پایداری را برای پروژه تزریق کردیم و مشخصاً باعث شد بعد از قریب ۱۸ سال، امروز این اتفاق خوب رقم بخورد.
هرمزی گفت: ما برنامه های خوبی برای خط یک داریم از جمله ایستگاهی به نام بازارک که به خط یک اضافه میشود و حتی ایستگاهی که قرار است در شهر رباط کریم احداث شود تا این شهر هم به این خط متصل شود همچنین در طول یک سال سکوی ایستگاه واوان را احداث کردیم.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ادامه داد: با شیبی که در تامین منابع داریم امیدوار هستیم که برای سال آینده ایستگاه واوان و تمامی ایستگاه های تکمیلی را به خط مترو تهران متصل کنیم.
وی گفت:در پروژه مترو پرند و حتی در کل شبکه مترو تهران متاسفانه با کمبود فزاینده ناوگان روبرو هستیم امروز متوسط سر فاصله حرکت قطارها در برخی از خطوط ۷ دقیقه است و در برخی از خطوط متاسفانه ۱۵ دقیقه مردم را در سکو نگه میداریم و این میراثی است که به این دوره مدیریت شهری به ارث رسیده است چرا که ما نوسازی ناوگان را در دوره های قبل انجام ندادیم.
هرمزی ادامه داد: اما امروز تقریباً به ۱۵۰۰ واگن نیاز داریم تا بتوانیم سر فاصله را بر اساس زیرساختی که آماده کردیم زیر ۳ دقیقه برسانیم و بتوانیم بهتر به مردم خدمت کنیم.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ضمن اشاره به واگن های ملی افزود: برنامه ویژهای داریم و فردا افتتاح مترو پرند را با واگن ملی انجام خواهیم داد.
وی ادامه داد: این واگن ها به عنوان واگن ملی نام گذاری شده و مجوز سیر ایمنی آن اخذ شده است و در دو سال اخیر پلتفرمهای واگن ملی را با همکاری شرکت داخلی انجام دادیم.
هرمزی تصریح کرد: با افتتاح مترو پرند، شبکه خطوط ریلی ما ۳۰۳ کیلومتر خواهد شد و تعداد ایستگاههای ما به ۱۵۵ ایستگاه افزایش پیدا خواهد کرد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ضمن اشاره به خبر خوشی برای مردم گفت: در هفته اول بهرهبرداری از مترو پرند به صورت رایگان پذیرای مردم شریف خواهیم بود.
وی در پاسخ بر سوالی مبنی بر اینکه چه زمانی مترو به پردیس میرسد، گفت: تکلیف شرکت مترو شهر تهران، احداث و راه اندازی و تکمیل شبکه حمل و نقل ریلی مصوب شده در شورای عالی ترافیک کشور است و آنجایی که تکلیف را بر اساس بودجه مشخص میکند مانند همین شهر پرند یا هشتگرد که دولت دستور میدهد که به مترو تهران واگذار بشود ما انجام میدهیم.
هرمزی ادامه داد: شهر پردیس تا امروز مصوبه ای در خصوص مترو ندارد و در حال انجام مطالعات آن است اگر مطالعات آن انجام شود و تصمیمات لازم در این شهر انجام بشود ممکن است به مترو تهران واگذار شود که ما آمادگی انجام آن را داریم.
پایان پیام/
نظر شما