ژان لوک ملانشون اعلام کرد که ازسرگیری بمباران‌های رژیم صهیونیستی در غزه «همه نشانه‌های میل به نسل‌کشی» را نشان می‌دهد. وی معتقد است که امانوئل ماکرون علی‌رغم درخواست‌های مجددش برای «آتش‌بس پایدار»، «دیگر اثر گذاری لازم را ندارد.»

سیاستمدار فرانسوی: افکار عمومی جهان مدافع اصلی فلسطین است

به گزارش قدس آنلاین، قبل از راهپیمایی صلح و عدالت در حمایت از فلسطین، ژان لوک ملانشون، رهبر حزب چپ‌گرای «فرانسه تسلیم‌ناپذیر» گفت: «ما به‌شدت نگران هستیم که ازسرگیری بمباران مرحله‌ای از تشدید جنگ و همه نشانه‌های نیت نسل‌کشی را نشان دهد.»

وی ادامه داد: «نتانیاهو از مردم غزه خواسته بود که از شمال به جنوب حرکت کنند و اکنون که جمعیت در جنوب هستند، بمباران‌ها در آنجا اتفاق می‌افتد.»

ملانشون توضیح می‌دهد: «در ۴۲ روز بمباران غزه به‌اندازه چهار سال (۱۹۹۲ تا ۱۹۹۶) محاصره سارایوو انسان کشته شد. حماس از کشته‌شدن بیش از ۱۵۰۰۰ نفر خبر داده است درحالی‌که محاصره پایتخت بوسنی باعث کشته‌شدن حدود ۱۲۰۰۰ غیرنظامی شد.»

وی در باره در خواست ماکرون در دوبی می‌گوید: «اگر او خواستار یک آتش‌بس پایدار باشد، خیلی بهتر است، اما دیدگاه او، آنجا و اینجا چندان اهمیتی ندارد. شاید او آنچه را که می‌تواند انجام می‌دهد، اما متأسفانه من معتقدم که دیگر وزنی ندارد. آنچه که سنگینی می‌کند ما هستیم، افکار عمومی. این افکار عمومی جهان است که مدافع اصلی فلسطینیان غزه است.»

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.