به گزارش قدس آنلاین از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با برگزاری جلسات متعدد و بررسیهای صورت گرفته در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره ضرورت تغییر نام معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی این وزارتخانه و در پی موافقت سازمان اداری و استخدامی کشور، با ابلاغ محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، عنوان «معاونت امور رسانهای و تبلیغات» جایگزین معاونت مطبوعاتی شد.
در پی موافقت سازمان اداری و استخدامی کشور، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با توجه به تغییرات در قانون مطبوعات در وزارت فرهنگ بر تغییر نام این معاونت به معاونت امور رسانهای و تبلیغات تاکید کرد.
وی با اشاره به اهم دلایل تغییر این نام تاکید کرد: نامهای این معاونت با توجه به وظایف محوله هیچکدام گویای همه فعالیتهای آن نیست؛ به ویژه با وظیفه نظارتی بر رسانهها که بعدها به آن افزوده شد.
اسماعیلی همچنین یکی از ماموریتهای این معاونت را نظارت بر امور تبلیغاتی کشور دانست که در نام جدید این ماموریت لحاظ شده است.
در حال حاضر در دولت سیزدهم فرشاد مهدیپور معاون امور رسانهای و تبلیغات است که با مأموریت محوری بازآرایی نظام رسانهای کشور، از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت سیزدهم منصوب شده است.
همچنین این معاونت یکی از معاونتهای مهم در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که وظیفه اعطای مجوز به خبرگزاریها و نشریات، نظارت بر مطبوعات و جراید و روزنامهنگاری و اطلاعرسانی در فضای مکتوب و نیز فضای مجازی را برعهده دارد.
نظر شما