نماینده مردم ملایر در مجلس گفت: در جهت تحقق اصلاح نظام مالیاتی باید به سمت اخذ مالیات از اصناف و مشاغل خاص که درآمدهای کلانی دارند ولی کمترین مالیات را می پردازند، برویم تا بتوانیم به سمت عدالت در نظام مالیاتی برویم و سازمان مالیاتی باید با جدیت، تمام اقتدار خود را در این حوزه بکار گیرد.

سازمان امور مالیاتی باید با جدیت و تمام اقتدار خود با فرار مالیاتی صنوف پردرآمد برخورد کند

احد آزادی خواه در گفت و گو با خبرنگار قدس با اشاره به فرار مالیاتی برخی از اصناف پردرآمد و مشاغل خاص و ایجاد بهره گیری از سامانه های هوشمند در مالیات ستانی از این بخش ها، گفت: در حوزه مدیریت مالیات، چه مالیات بر عایدی سرمایه و چه ارزش افزوده  باید برخی از راهبردها را بازنگری کنیم و این بدین معناست که باید اقتدار حاکمیت را در جایی که به صلاح خود مردم هست به رخ بکشیم.

وی افزود: دولت و سازمان امور مالیاتی مرتب مالیات واحدهای صنفی، کارمندان و کارگرانی که حداقل حقوق را دریافت می کنند را اخذ می کند.اما شرایط برای  برخی از صنوف پر درآمد و برخی از واحدهای تولیدی و شرکت های بزرگ که مشخص است اینها  ده ها و صد ها میلیارد فرار مالیاتی دارند، اینطور نیست و باید مور برخورد نهادهای امنیتی قرار گیرند. البته برخی اقدامات در این بخش ها اغاز شده است.

وی با بیان اینکه سازمان امور مالیاتی باید جلوی فرار مالیاتی برخی صنوف پر درآمد را بگیرد، اظهار کرد: سازمان امور مالیاتی باید با جدیت تمام اقتدار خود را در مواجه با فرار مالیاتی صنوف پردرآمد نشان دهد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با توجه به وجود فرار مالیاتی در بخش اصناف، محوریت اخذ مالیات، بر اخذ مالیات واقعی از صنوف پر درآمد است و باید در جهت مبارزه با فرار مالیاتی در جهت تحقق اصلاح نظام مالیاتی به سمت اخذ مالیات از اصناف و مشاغل خاص که درآمدهای کلانی دارند ولی کمترین مالیات را می پردازند، برویم تا بتوانیم به سمت عدالت در نظام مالیاتی برویم؛ سازمان امور مالیاتی باید با جدیت و تمام اقتدار خود را در مواجه با فرار مالیاتی صنوف پردرآمد نشان دهد و مالیات را اخذ کند. حتما منابع درامدی مالیاتی دولت زیاد شده و می توان خدمات خوبی را در توسعه امور عمرانی به مردم ارائه کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.