استاندار خراسان رضوی در پیامی فرار رسیدن روز حمل‌ونقل و تاریخ این روز را دارای ارزش‌هایی دانست و اظهار کرد:جهادِ مردان جاده در دوران دفاع مقدس چراغ راه امروز است.

استاندار خراسان رضوی: جهادِ مردان جاده در دوران دفاع مقدس چراغ راه امروز است

به گزارش قدس خراسان و به نقل از استانداری خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری در این پیام که به مناسبت روز حمل‌ونقل صادر شد آورد است: ۲۶ آذر از روزهای تاریخی ایران است که برگی روشن، پرشکوه و افتخار آفرین در تقویم حماسه این ملت رقم خورده است.

استاندار خراسان رضوی افزود: در آذر ماه سال ۱۳۶۲، تعداد کشتی‌های منتظر تخلیه در بندرهای ایران به حدود ۱۰۰ فروند رسیده بود. از سوی دیگر، دشمن نیز از همه توان خود برای نابودی کشتی ها، کالاها و فلج کردن اقتصادی جمهوری اسلامی استفاده می کرد. در هنگامه ای چنین، امام خمینی(ره) با پیامی کامیون داران را برای یاری وطن بسیج کرد تا با همت بلندِشان راه‌های طولانی را و دست دشمن متجاوز را یک جا، کوتاه کنند. روزی که به برکت انفاس قدسی حضرت روح الله، مردانِ جاده، جهاد را در شکوهی دیگر معنا کردند.

وی اضافه کرد: ۱۴ سال پس از زمان صدور این فرمان، در سال ۱۳۷۶ به پیشنهاد وزارت راه و ترابری روز ۲۶ آذر به عنوان روز حمل‌ونقل شناخته شد، تا ما را به شناختِ ظرفیت‌های حماسه‌ساز وطن بیشتر آشنا کند.

نظری اظهار کرد: آن روز تاریخی تا همیشه سند افتخار مردان جاده است. روزی که باید تاریخ‌ساز هم باشد. جهاد همچنان ادامه دارد و باید به همان سنت یعنی "بسیج همه ظرفیت‌ها برای پیشرفت ایران اسلامی" امروز نیز تلاش کنیم.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: من با تعظیم در برابرِ مردانی که فرمان امام را برچشم نهادند و در جنگِ اقتصادی آن روز سرداری کردند، به مردانِ امروز این ابرصنعت سازنده ادای احترام می‌کنم.

وی افزود: امیدوارم با تکرار همواره آن منش، به روش های امروزی، تحت هدایت‌های رهبر فرزانه انقلاب، حضرت آیت الله خامنه ای(مدظله‌العالی) نقش بی بدیل خود را در توسعه کشور به ویژه استانِ "خراسان رضوی" ایفا کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.