به گزارش قدس آنلاین، باتریهای لیتیوم آهن فسفات نسبت به باتریهای لیتیوم یون ایمنتر هستند و عمر طولانیتری دارند اما چگالی انرژی آنها پایینتر است.
زیکر به آخرین تولیدکنندهای تبدیل میشود که چنین باتریهایی را در بازار رقابتی ارائه میکند زیرا در تلاش است تا وابستگی خود را به تامینکنندگان خارجی برای بخش کلیدی خودروهای الکتریکی یا خودروهای الکتریکی کاهش دهد.
در یک کارخانه باتری متعلق به گروه هلدینگ جیلی در ژجیانگ چین، این شرکت گفت که سدان ۰۰۷ آن اولین مدلی خواهد بود که به باتریهایی مجهز میشود که در عرض ۱۵ دقیقه به اندازه کافی شارژ میشوند تا به برد رانندگی ۵۰۰ کیلومتری دست پیدا کنند.
زیکر، در حال حاضر از باتریهای لیتیوم نیکل- منگنز- کبالت (NMC) که توسط کانتمپ عرضه میشود، استفاده میکند.
رویترز در این ماه گزارش داد که نیو، رقیب چینی زیکر که فناوریهای باتری خود را نیز توسعه میدهد، قصد دارد واحد باتریسازی خود را برای کاهش هزینهها از بین ببرد.
نظر شما