تحولات لبنان و فلسطین

رئیس دانشگاه ادیان مذاهب: فشاری که رهبران کلیسا در قرون‌وسطا بر مردم متدین مسیحی وارد کردند، باعث شد مردم بعد از چند قرن بی‌دین شوند. به‌عنوان نمونه گالیله دانشمند مسیحی به خاطر بعضی از نظریات علمی به دستور کلیسا مجبور به توبه شد . برای همین مسیحیان خاورمیانه‌ای، مسیحیان اروپا را بی‌دین می‌پندارند.

مسیحیان خاورمیانه‌ای، مسیحیان اروپا را بی‌دین می‌پندارند

حجت الاسلام والمسلمین نواب نشست دهم دوره کارگاهی گفت‌وگوی دینی در عرصه بین‌الملل گفت: اهل سنت با تکریم اهل‌بیت (ع) پیامبر(ص) هیچ مشکلی ندارند و هرچقدر فضائل امام علی(ع) و اهل‌بیت (ع) را بیان کنید، آن‌ها ناراحت نمی‌شوند.

به گزارش قدس آنلاین، نشست دهم کارگاه گفت‌وگوی دینی در عرصه بین‌الملل با شرکت ۵۰ نفر از خواهران و برادران طلبه زبان‌دان و ارائه حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیّد ابوالحسن نواب رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب و عضو شورای سیاست‌گذاری ادیان کشور، در ساختمان مرکز مدیریت حوزه های علمیه، در قم برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نواب در ابتدای سخنان خود به موضوع بحث که «ارائه تجربیان گفت‌وگو گری در مباحث بین‌الادیانی در عرصه بین‌الملل» اشاره کرد.

رئیس دانشگاه ادیان مذاهب در ادامه اظهار کرد: اهل سنت با تکریم اهل‌بیت (ع) پیامبر(ص) هیچ مشکلی ندارند و شما هرچقدر فضائل امام علی و اهل‌بیت (ع) را بیان کنید، آن‌ها ناراحت نمی‌شوند.

وی ادامه داد: فشاری که رهبران کلیسا در قرون‌وسطا بر مردم متدین مسیحی وارد کردند، باعث شد مردم بعد از چند قرن بی‌دین شوند. به‌عنوان نمونه گالیله دانشمند مسیحی به خاطر بعضی از نظریات علمی به دستور کلیسا مجبور به توبه شد . برای همین مسیحیان خاورمیانه‌ای، مسیحیان اروپا را بی‌دین می‌پندارند.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب افزود: مستشرقین، کارمند وزارت مستعمرات بودند. کار آن‌ها این بود که به کشورهای شرقی سفر می‌کردند و تحقیقات کامل روی مردم آن منطقه انجام می‌دادند و این اطلاعات را در اختیار غربی‌ها می‌گذاشتند.

وی خطاب به طلاب زباندان گفت: در گفت‌وگو هم ما باید طرف مقابل را کامل بشناسیم. با اعتقادات و فرهنگ و آداب‌ و رسوم طرف مقابل کاملاً آشنا بشویم. اصول حوار را از قرآن بگیرید؛ آیه ۲۵ و ۲۶ سوره سبأ تکلیف حوار را روشن کرده است؛ «قُلْ لَّا تُسْئَلُونَ عَمَّآ أَجْرَمْنَا وَلَا نُسْئَلُ عَمَّا تَعْمَلُونَ قُلْ یَجْمَعُ بَیْنَنَا رَبُّنَا ثُمَّ یَفْتَحُ بَیْنَنَا بِالْحَقِّ وَهُوَ الْفَتَّاحُ الْعَلِیمُ»؛ بگو: (شما) از آنچه ما مرتکب شده ایم بازخواست نخواهید شد و ما (نیز) از آنچه شما انجام می‏دهید بازخواست نخواهیم شد. بگو: پروردگار ما، ما و شما را (در قیامت) گرد می‌آورد، سپس بین ما و شما به حقّ داوری خواهد کرد و اوست داور دانا.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.