یکصد و نود و پنجمین برنامه سه‌شنبه‌های علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی به رونمایی از «اسناد اهدایی خانواده معتمدی موسوی» از صرافان قدیمی شهر مشهد اختصاص یافت.

رونمایی از ۸۰۰  سند اهدایی خانواده معتمدی موسوی به کتابخانه رضوی

به گزارش قدس آنلاین، شکوه‌السادات سمیعی کارشناس مرکز اسناد آستان قدس رضوی، در این مراسم که در تالار کنفرانس کتابخانه مرکزی رضوی برگزار شد، این مجموعه غنی را اهدا شده از سوی عروس خاندان معتمدی به مرکز اسناد آستان قدس رضوی عنوان کرد.

وی این مجموعه را مشتمل بر ۸۰۰ برگ سند، ۱۷ قطعه عکس و چند مجله قدیمی عنوان کرد که حد فاصل زمانی سال ۱۳۲۰ قمری تا ۱۳۵۸ شمسی را شامل می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر سیدمحمد ذوالفقاری مدیر زائرین غیر ایرانی معاونت تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی در این مراسم وقف و نذر که ریشه در آموزه‌های دینی دارد را یکی از شاخصه های بالندگی فرهنگی خواند و با اشاره به شکوفایی تمدن شیعی در دوره صفویه، یک سوم وقف‌های این دوره را توسط بانوان عنوان کرد.

ذوالفقاری افزود: هر زمانی بانوان متدین ایرانی دچار محدودیت برای فعالیت‌های اجتماعی بودند با وقف اموال خود سعی می‌کردند تا نقش اجتماعی خود را به ظهور برسانند که بعد از انقلاب اسلامی ایران نیز نقش بانوان در این مسیر پررنگ ادامه یافت.

ادامه این مراسم با رونمایی از قباله‌های ازدواج معرفی شده و برگ‌هایی از اسناد صرافان دوره قاجار همراه بود.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.