بر اساس گزارش دفتر بازرس کل پنتاگون، کمبود نظارت‌های لازم از سوی مقام‌های آمریکایی به این معناست که آمریکا نمی‌تواند بیش از یک میلیارد دلار تسلیحات و تجهیزاتی را که به اوکراین داده، رهگیری کند.

پنتاگون: آمریکا نمی‌تواند بیش از یک میلیارد دلار تجهیزات نظامی به اوکراین را رهگیری کند

به گزارش قدس آنلاین، بر اساس اعلام دفتر بازرس کل پنتاگون، این یافته‌ها به این معناست که ۵۹ درصد از ۱.۷ میلیارد دلار تجهیزات دفاعی که ایالات متحده به اوکراین ارائه کرده همچنان معلوم نیست کجا هستند و رهگیری نشده است.

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، درحالیکه مقام‌های دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا تاکید کرده‌اند که شواهدی دال بر سرقت این تسلیحات وجود ندارد، دفتر بازرسی کل وزارت دفاع تضمین‌های دو ساله دولت مبنی بر اینکه نظارت دقیق بر کمک‌های نظامی ایالات متحده به اوکراین از سوء استفاده جلوگیری می‌کند، زیر سوال می‌برد.

"پاتریک رایدر"، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت: شواهدی مستدل مبنی بر سرقت یا سوءاستفاده از تسلیحات متعارف پیشرفته که آمریکا برای اوکراین در نبرد با روسیه ارائه کرده، وجود ندارد. حقیقت این است که ما اوکراینی‌هایی را که از این تسلیحات در صحنه نبرد استفاده می‌کنند، نظارت می‌کنیم. ما شاهدیم که از آنها به صورت موثر استفاده می‌کنند.

بایدن همین الان هم برای کسب تایید کنگره برای کمک بیشتر نظامی و مالی به اوکراین چالش دارد و این بررسی‌ها احتمالا کار او را سخت‌تر هم می‌کند.

جمهوری خواهان مجلس نمایندگان آمریکا چند ماه است که جلوی درخواست بایدن را برای کمک ۱۰۵ میلیارد دلاری به اوکراین، رژیم صهیونیستی و سایر مسائل امنیت ملی گرفته است.

آمریکا ده‌ها میلیارد دلار در قالب کمک‌های نظامی به اوکراین شامل سیستم‌های بزرگی مانند دفاع هوایی هزینه کرده است.

در گزارش بازرس کل پنتاگون همچنین آمده که وزارت دفاع نتوانسته فهرست دقیقی با شماره سریال آن اقلام دفاعی را برای اوکراین در صورت لزوم حفظ کند. دلایل این کاستی از سوی وزارت دفاع هم شامل محدود بودن کارمندان، عدم انجام رویه‌های انجام نظارت نهایی در یک منطقه جنگی تا دسامبر ۲۰۲۲، محدودیت در فعالیت و حضور ناظران در داخل اوکراین و فقدان کنترل‌های داخلی در مورد موجودی تجهیزات نظامی است.

دفتر بازرسی وزارت دفاع آمریکا همچنین اعلام کرد: درحالیکه دولت آمریکا از همان سال نخست جنگ اوکراین نظارت خود را انجام داده، محدودیت چشمگیر پرسنل و چالش‌های حسابرسی و نظارت همچنان به قوت خود باقیست. حسابرسی و شمارش کامل تجهیزات و تسلیحات تا مادامی که این روند کاستی وجود داشته باشد، غیرممکن است.

مقام‌های پنتاگون به حسابرس‌های دفتر بازرسی وزارت دفاع آمریکا گفته‌اند که انتظار دارند سیستم‌هایی برای نظارت دقیقتر در اوکراین در سال جاری میلادی و سال بعد مستقر کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.