عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه واردات گندم با ارز ۲۸.۵هزارتومانی منابع کشور را یه هدر می دهد،گفت: باید سیاست مان در محصول استراتژیکی همانند گندم این باشد که اتکا به خودمان باشیم ‌و اگر در را به روی مان بستند و گندم به ما ندادند بتوانیم نان مردم را تولید کنیم.

واردات گندم با ارز ۲۸.۵ هزارتومانی منابع کشور را هدر می‌دهد

علی اصغر عنابستانی،عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار قدس آنلاین در مورد خرید تضمینی گندم،گفت: دولت در جریان خرید گندم در سال ۱۴۰۱و ۱۴۰۲ضعیف عمل کرد استراتژی مشخصی نداشت و این روند حتما به سیاست نظام برای خودکفایی در تولید محصولات استراتژی مثل گندم لطمه می زند.این روندی که کشاورز تکلیف خودش را نمی داند و یک هفته قبل دولت اعلام کرده است قیمت خرید تضمینی گندم ۱۷.۵هزارتومان است قطعا به تولید ما ضربه می زند.یک هفته قبل که کسی گندم نمی کارد گندم را پاییز می کارند.

وی اظهار کرد: این همه بی سیاستی در دولت در اعلام خرید تضمینی قیمت گندم بی نظیر بود کشاورز قراردادی، بر روی قیمت ۱۹.۵هزار تومان چاه و زمین اجازه کرده است و هزینه هایش را کرده است و وقتی ۱۷.۵قیمت اعلام می کند این گندمکار ضرر می کند و زندگی اش بر بادمی رود.

وی تصریح کرد: مجلس قانون را اصلاح کرد و اختیار خرید تضمینی گندم را از وزارت غیر تخصصی اقتصاد گرفت و به وزارت جهاد داد انتظار داشتیم وزارت جهاد کشاورزی درست مدیریت می کرد البته الان ادعا می کنند که گندم را با قیمت ارزان‌تر می توانیم بخریم که منظورشان واردات گندم با ارز ۲۸.۵هزار تومان است که درست نیست چراکه منابع کشور هدر می رود.

عنابستانی ادامه داد: به فرض اینکه امسال می توانیم با این ارز گندم ارزان بخریم و وارد کنیم ولی نمی توانیم سیاست های کشور را بهم بریزیم.امسال می توانیم ارزان‌تر بخریم سال بعد چه اتفاقی می افتد؟ سال‌های داشتیم دوبرابر قیمت داخل گندم می خریدم. باید سیاست مان در محصول استراتژیکی همانند گندم این باشد که اتکا به خودمان باشیم ‌و اگر در را به روی مان بستند و گندم به ما ندادند بتوانیم نان مردم را تولید کنیم.

وی خاطر نشان کرد: مسئله نان مردم برای ما مهم است و حتما وزارت کشاورزی را در مجلس می خواهیم که قیمت خرید تضمینی گندم را اصلاح کند و باید به مجلس در این رابطه توضیح دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.