انتخابات

بر اساس ارزیابی ها، ۴۱۰ هزار تن از میزان گندم تولیدی امسال کشاورزان خراسان رضوی قابل خرید خواهد بود.

پیش بینی تولید ۵۰۰ هزار تن گندم در خراسان رضوی

به گزارش قدس خراسان، وحیدرضا فریدونی امروز در نشست بررسی میزان خرید گندم در حوزه شهرستان‌ های جنوب خراسان رضوی که در تربت‌ حیدریه برگزار شد افزود: قیمت پایه خرید گندم امسال از قرار هر کیلوگرم ۱۷۵ ریال با سه درصد اُفت مفید و یک درصد اُفت غیرمفید تعیین شده که توسط ۶۵ مرکز در استان خراسان رضوی خریداری می‌ شود.

وی ادامه داد: پارسال ۳۷۹ هزار و ۴۰۰ تن گندم به ارزش ریالی ۵۶ هزار میلیارد ریال از کشاورزان خراسان رضوی خریداری شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی فصل برداشت گندم را تحت تاثیر بارش‌ های خوب بهاری عنوان کرد و افزود: بر این اساس ظرف ۱۰ روز آینده به استقبال خرید از نقاط جنوبی استان و به طور مشخص از گناباد و بخش جنگل رشتخوار خواهیم رفت.

فریدونی افزود: از آنجا که کیفیت گندم با نوع مبارزه با آفت سن ارتباط بسیار نزدیکی دارد، کشاورزان با همکاری دفاتر خدمات و مرکز خرید کشاورزی، مبارزه با آفت سن و زنگ زرد غلات را جدی بگیرند.

وی اضافه کرد: از آنجا که خرید به صورت الکترونیکی انجام می‌ شود، کشاورزان قبل از مراجعه به مراکز خرید برای تحویل گندم در سامانه پهنه‌ بندی، مشخصات خود و مختصات اراضی کشت شده را ثبت کنند زیرا خرید گندم از کشاورزان منوط به ثبت اطلاعات یاد شده در سامانه پهنه‌ بندی است.

رییس اداره غله و خدمات بازرگانی تربت‌حیدریه نیز در حاشیه این نشست گفت: در این کارگاه آموزشی یک روزه عاملان تشخیص، ذی‌ حسابان و کنترل کنندگان کیفی گندم از شهرستان‌ های جنوب خراسان رضوی شامل بجستان، گناباد، بردسکن، خلیل‌ آباد، کوهسرخ، کاشمر، مه‌ ولات، زاوه و خواف میهمان تربت‌ حیدریه بودند.

سید وحید سیدالحسینی افزود: این نشست با هدف آموزش و تشریک مساعی بین نمایندگان شهرستان‌ های یاد شده، بازآموزی، انتقال تجربیات و نکات فنی دایر شد تا در زمان خرید گندم، مشکلی پیش نیاید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.