هرچند رژیم صهیونیستی مدعی است تلاش دارد با حمله به شهر رفح در جنوب باریکه غزه، به‌اصطلاح با تصرف آخرین دژ دفاعی مقاومت، حماس را خلع سلاح کند، اما تحولات جدید و افزایش حملات مبارزان فلسطینی علیه اشغالگران در شمال غزه، از تغییر معادلات جنگ حکایت دارد.

با حضور حماس در منطقه الزیتون، رژیم صهیونیستی کنترل محور حساس نتساریم را از دست خواهد داد

به گزارش قدس آنلاین، کانال ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی در گزارشی با اشاره به بازگشت مقاومت به مناطقی که ارتش اشغالگر، پیش‌تر آن‌ها را تصرف کرده بود، نوشت: حضور دوباره حماس در محله «الزیتون» به معنای شکست راهبردی ارتش اسرائیل است. ما بهای سنگینی برای ماندن در نوار غزه می‌پردازیم. 

حماس توانایی جنگی خود را حفظ کرده است
منابع خبری در دو روز گذشته از درگیری‌های شدید میان رزمندگان مقاومت فلسطین و نظامیان رژیم صهیونیستی در شرق اردوگاه جبالیا و محله الزیتون خبر داده‌اند. براساس گزارش‌ها، دست‌کم پنج نظامی اسرائیلی در این زد و خوردها کشته شده‌اند.

روزنامه آمریکایی وال‌استریت ژورنال به نقل از تحلیلگران گزارش داد از سرگیری جنگ در مناطق شمالی نشان می‌دهد حماس توانایی جنگیدن را حفظ کرده و در تلاش برای بازسازی خود در این مناطق است. مایکل میلشتاین، رئیس پیشین امور فلسطین در اطلاعات نظامی اسرائیل با توجه به درگیری‌های اخیر گفت: «شما بروید و دو دقیقه نکشیده، حماس بازگشته است. ایجاد جایگزین و وضعیت جدید در غزه و در عین حال خروج از مناطقی که گرفتید، غیرممکن است». همزمان با این گزارش، روزنامه اسرائیلی «یدیعوت آحارانوت» نوشت: حتی اگر نیروهای اسرائیلی به منطقه رفح در جنوب غزه حمله کنند، حماس باز هم در آنجا باقی خواهد ماند. به اعتقاد این رسانه هیچ راهکار سحرآمیزی برای تحت‌تأثیر قرار دادن حماس وجود ندارد.

محور «نتساریم» زیر آتش حماس
ارتش رژیم صهیونیستی، مناطق شمالی و بخش‌هایی از مرکز و جنوب غزه را مناطق به اصطلاح پاک‌سازی شده اعلام کرده و آماده حمله به رفح در جنوب این منطقه می‌شد، اما حملات مقاومت فلسطین علیه دشمن صهیونیستی از این مناطق نشان داد مقاومت فلسطین از قدرت سازماندهی و بازیابی بالایی برخوردار است.

حسن دانایی‌فر، کارشناس مسائل غرب آسیا و سفیر پیشین ایران در عراق در گفت‌وگو با قدس با اشاره به این موضوع، گفت: باوجود گذشت هشت ماه از جنگ ویرانگر در نوار غزه و ادعای نابودی تونل‌های حماس، حملات حماس همچنان ادامه دارد و این مسئله نشان از قدرت سازماندهی و بازیابی بالای مقاومت است.

وی تصریح کرد: با توجه به حضور نیروهای حماس در منطقه الزیتون، رژیم صهیونیستی کنترل محور حساس نتساریم- محوری ساختگی که با جاده موسوم به ۷۴۹، شمال و جنوب غزه را به دو بخش تقسیم می‌کند- را از دست خواهد داد و این موضوعی است که رسانه‌های صهیونیستی هم به آن اذعان می‌کنند.

مقاومت ریشه‌دار در غزه 
دانایی فر درخصوص توان و قدرت حماس در غزه و محبوبیت این جنبش نزد مردم فلسطین و حتی منطقه، گفت: مقاومت اسلامی فلسطین یک سازمان ریشه‌ای و اصالت‌دار در محور مقاومت بوده و دست بالای مقاومت نشان‌دهنده الهی بودن جنبش حماس است، به‌طوری‌که پس از هشت ماه حملات سنگین هوایی و توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی به غزه، شاهد حضور رزمندگان مقاومت فلسطین در اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه و محله الزیتون در جنوب شرقی شهر غزه هستیم.

وی در ادامه اظهار کرد: به‌طور نمونه، روز شنبه ارتش رژیم صهیونیستی دستور تخلیه ساکنان منطقه جبالیا در شمال غزه را صادر و با حملات هوایی خود سعی به تخلیه منازل در این منطقه کرد اما مردم باز هم در کنار مقاومت در این منطقه ایستاده‌اند. این در حالی است که در سوی مقابل، امروز بدنه و ساختار رژیم صهیونیستی در سراشیبی سقوط سیاسی، اجتماعی و اقتصادی است، به‌طوری‌که رفتار گیلعاد آردان، نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل در خرد کردن منشور ملل نشانه عجز و سرخوردگی این رژیم در صحنه بین‌المللی حتی در میان همپیمانان غربی خود است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.