رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی بر لزوم حرکت هنرمندان در مسیر اندیشه‌های تمدنی حضرت رضا(ع) تأکید کرد.

لزوم حرکت هنرمندان در مسیر اندیشه‌های تمدنی حضرت رضا(ع)

عبدالحمید طالبی در اختتامیه نخستین جشنواره «گنجینه مِهر» که بعدازظهر روز گذشته با حضور جمعی از مسئولان، دانشگاهیان و هنرمندان در هتل «قصرالضیافه قدس» مشهدمقدس برپا شد، اظهار کرد: برگزاری این جشنواره هنری و همچنین جشنواره «صنایع خلاق فرهنگی عالم آل محمد(ص)» در این آستان مقدس، آغاز یک گام بلند برای معرفی ائمه معصومین(ع) به ویژه فرهنگ رضوی به جامعه اسلامی و بین‌الملل است.
وی ادامه داد: در واقع این جشنواره، یک گام جدید برای ما در آستان قدس رضوی و برای استادان و دانشجویان در دانشگاه‌های هنری کشور است. همچنین گامی جدید برای هر انسان دلباخته ائمه اطهار(ع) است. 
طالبی تصریح کرد: شما استادان علم و فرهنگ در مسیر ایجاد تمدن نوین اسلامی و توسعه فرهنگ ائمه معصومین(ع) به ویژه فرهنگ رضوی گام بردارید و در این میان، ما نیز خادم‌تان هستیم.
وی با ذکر حدیثی از حضرت رضا(ع) گفت: امیدوارم در این مسیر بتوانیم به سخنان مبارک این امام همام عمل کنیم. همچنین احیای امر اهل بیت(ع) با نگاه با ذوق و هنرمندانه و تعهد دینی استادان محقق شود.
 

اهمیت معرفی معارف اهل بیت(ع) به جهانیان
همچنین در این مراسم رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی به پیام مهم رهبر معظم انقلاب در جمع منتخب اعضای هیئت علمی پنجمین کنگره جهانی حضرت رضا(ع) اشاره کرد. 
وی در این خصوص اظهار کرد: ایشان فرمودند ما به عنوان اهل تشیع نسبت به معرفی ائمه معصومین(ع) البته بجز امیرالمؤمنین علی(ع) و امام حسین(ع) که ارادت جهانی نسبت به آنان وجود دارد، کم‌کاری کرده‌ایم.
طالبی افزود: از این رو همه ما باید تلاش کنیم تا مفاهیم ائمه معصومین(ع) را به نحو احسنت به جهانیان بشناسانیم و خودمان نیز این مفاهیم را بهتر بشناسیم به خصوص که شاید برخی از ایرانیان نیز اطلاعات بالایی از معارف اهل بیت(ع) نداشته باشند. همچنین ایشان فرمودند که این کار را با استفاده از زبان روز و روشی جدید باید انجام دهید.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.