انتخابات

شهر توریستی و تماشایی مشهد، در هر فصلی از سال مملو از گردشگران داخلی و خارجی فراوانی است که برای زیارت و تفریح به این شهر سفر می‌کنند.

راهنمای سفر به مشهد در تابستان؛ سفری تابستانی به دیار عشق و ایمان
 طبیعت زیبا، جاهای دیدنی بی‌شمار و وجود حرم مطهر امام رضا، شهر مشهد را به یکی از محبوب‌ترین و پرترددترین مقاصد گردشگری در استان خراسان رضوی تبدیل کرده است. از آنجایی که شرایط سفر به این شهر و هزینه‌های آن در هر فصل از سال متفاوت خواهد بود، باید پیش از سفر با تمام آن چیزی که در انتظار شما است، آشنا شوید. سفر به مشهد در تابستان به‌دلیل تعطیلی مدارس با استقبال زیادی روبه‌رو است؛ به همین دلیل در این مطلب به بررسی شرایط، معایب و مزایای سفر به مشهد در تابستان می‌پردازیم.

آب و هوای مشهد در تابستان

در اولین قدم برای برنامه‌ریزی سفر به مشهد در تابستان، باید شرایط آب‌وهوایی این شهر در فصل گرم تابستان را بدانید؛ این آگاهی به شما در انتخاب جاذبه های گردشگری و وسایلی که باید در چمدان سفرتان باشد، کمک می‌کند. به‌طور کلی، مشهد دارای آب‌وهوای معتدل و کمی سرد و خشک است؛ اما درعین حال، به‌دلیل موقعیت جغرافیایی خاص و ویژه‌ای که دارد، شاهد تغییر و تفاوت آب‌وهوایی در فصل‌های مختلف سال هستیم. این درحالی است که برخی از نقاط مشهد سردتر و خشک‌تر از دیگر بخش‌های این شهر بزرگ و پرجمعیت است.

در سفر تابستانه به شهر مشهد، با آب‌وهوایی گرم و خشک مواجه هستید؛ به این شکل که میانگین دما در تابستان به 21 درجه می‌رسد و حداکثر دمایی که ممکن است احساس کنید، 43 درجه خواهد بود؛ بنابراین اگر از گرما فراری هستید و این شرایط روی کیفیت و لذت سفرتان تاثیر می‌گذارد، بهتر است برای سفرتان، زمان مناسب دیگری را درنظر داشته باشید؛ اما اگر تصمیم دارید برای گذران تعطیلات تابستانه به شهر زیبای مشهد بروید، حتما وسایلی مانند کلاه، ضد آفتاب، عینک، لباس‌های خنک نخی و گشاد را در لیست لوازم موردنیازتان لحاظ کنید.

بررسی آب و هوا برای سفر به مشهد در تابستان

جاهای دیدنی مشهد در تابستان

یکی دیگر از مواردی که باید پیش از سفر به مشهد در تابستان به آن فکر کنید، تهیه لیست جاهای دیدنی و گردشگری مناسب برای این فصل از سال است. همان‌طور که می‌دانید، مشهد به داشتن جاذبه‌های طبیعی، تاریخی، مذهبی و تفریحی فراوان و متنوع شهرت دارد؛ به این معنی که هر کس با هر نوع سلیقه و روحیه‌ای می‌تواند بهترین سفر را به این شهر تجربه کند؛ اما درکنار بودجه و اولویت‌هایتان، باید به جاذبه‌های گردشگری مناسب فصل تابستان نیز توجه داشته باشید. برای این منظور می‌توانید در بخشی از سفرتان سری به روستاهای ییلاقی، زیبا و خوش آب و هوای اطراف مشهد بزنید و روزی مفرح و خاطره‌انگیز را درکنار همسفرانتان تجربه کنید. برخی از معروف‌ترین روستاهای ییلاقی و گردشگری مشهد عبارت است از:

  • طرقبه
  • شاندیز
  • عنبران
  • زشک
  • نغندر

همچنین در شهر زیبای مشهد، پارک‌ها و بوستان‌های سرسبزی وجود دارد که برای گذران اوقاتی خوش در هوایی متعادل و با امکانات رفاهی مطلوب مناسب هستند، مانند:

  • باغ وکیل آباد
  • پارک ملی چهل بازه
  • باغ گیاه‌شناسی
  • باغ نادری
  • پارک ملت
  • بوستان مینیاتوری
  • جنگل جیغ
  • پارک کوهسنگی

بازدید از جاهای دیدنی در سفر به مشهد در تابستان

علاو بر روستاهای خوش منظره و سرسبز مشهد و بوستان‌های بزرگ و زیبای آن، نمی‌توان از جذابیت‌های یک روز خاطره‌انگیز در پارک‌های آبی مجهز و هیجان‌انگیز مشهد غافل شد. در این پارک های آبی مشهد می‌توانید از انجام تفریحات آبی در بین به‌روزترین وسایل بازی و سرگرمی لذت ببرید:

  • سرزمین موج های آبی
  • پارک آبی ایرانیان
  • سرزمین موج های خروشان

آشنایی با بهترین و مناسب‌ترین جاهای دیدنی برای سفر به مشهد در تابستان، به شما این امکان را می‌دهد تا برنامه گردشگری و تفریحی روزهای سفرتان را به‌صورت هدفمند دنبال کنید؛ همچنین می‌توانید برای رزرو هتل، آن دسته از گزینه‌ها را در اولویت قرار دهید که به جاهای دیدنی مشهد، نزدیک هستند. برای رزرو هتل مشهد می‌توانید به سایت اقامت24 مراجعه کرده و با توجه به فیلترهای مختلفی که در دسترس شما قرار دارد، بهترین و مناسب‌ترین هتل را رزرو کنید.

شهر مشهد، به عنوان یکی از پرطرفدارترین مقاصد سیاحتی و زیارتی ایران، از هتل‌ها و هتل آپارتمان‌‎های گوناگونی برخوردار است که خدمات متنوعی را به زائرانش ارائه می‌دهد. با اقامت در هتل های مشهد، تجربه‌ای خاطره انگیز از زیبایی‌های این شهر مقدس و حرم مطهر را کسب خواهید کرد. قیمت و امکانات این هتل‌ها باهم متفاوتند و هر یک، خدماتی منحصربه‌فرد را به شما ارائه می‌دهند. امکانات هتل‌های مشهد شامل رستوران‌ها، تفریحات، اینترنت رایگان و خدمات پذیرایی متنوع می‌باشد. هزینه رزرو هتل مشهد نیز بسته به نوع خدمات ارائه شده، می‌تواند متفاوت باشد.

معایب و مزایای سفر به مشهد در تابستان

سفر به مشهد در هر فصلی از سال، با معایب و مزایای مختلفی همراه است که نباید بررسی آن‌ها را پیش از سفر فراموش کنید. آشنایی با معایب و مزایای سفر به مشهد در تابستان، به شما این فرصت را می‌دهد که بتوانید برای برنامه‌ریزی و یا کنسل کردن سفر خود، تصمیم آگاهانه‌ای بگیرید. اگر قصد دارید تعطیلات تابستانه جذابی را درکنار دوستان و یا اعضای خانواده خود در این مقصد گردشگری سپری کنید، بهتر است ابتدا این معایب و مزایا را درنظر داشته باشید:

مزایا سفر به مشهد در فصل تابستان

  • در فصل تابستان به‌دلیل گرمای هوا، شهر مشهد خلوت‌تر از دیگر ایام سال است؛ به همین دلیل می‌توانید به‌راحتی زیارت کنید و از ترافیک شهر و بازدید جاهای دیدنی در امان باشید.
  • اگر با هدف زیارت به مشهد سفر می‌کنید و می‌خواهید بیشتر زمان خود را در جوار حرم امام رضا سپری کنید، تابستان بهترین زمان محسوب می‌شود.
  • در مشهد، جاذبه‌های گردشگری فراوانی وجود دارد که تعطیلات تابستانه شما را مفرح و لذت‌بخش می‌کند.
  • هزینه‌های سفر به مشهد در تابستان بسیار کمتر از دیگر ایام سال است.

معایب و مزایای سفر به مشهد در تابستان

معایب سفر به مشهد در فصل تابستان

  • در برخی از روزهای سال، دمای هوای مشهد به شدت بالا رفته و باید آب‌وهوای گرم و طاقت‌فرسایی را تحمل کنید.
  • برخی از روزهای تابستان مشهد با شلوغی و ازدحام مسافران مواجه می‌شود که زیارت و گردش را با مشکلاتی همراه می‌کند.

کلام پایانی

در این مطلب، به بررسی شرایط و نکات مهم برای سفر به مشهد در تابستان پرداختیم، تا بتوانید تعطیلاتی خوش و دلچسب را در این مقصد گردشگری سپری کنید. به‌طور کلی شرایط و کیفیت سفر تابستانه به مشهد نسبت به دیگر ایام سال متفاوت است؛ به همین خاطر شما باید از تمام آن چیزی که انتظار شما را می‌کشد، آگاه باشید؛ همچنین دانستن این موضوع که باید چه لوازمی را به‌همراه داشته باشید و یا در لیست گردشگری خود چه جاهای دیدنی را لحاظ کنید، از مهم‌ترین مواردی است که باید پیش از سفر به مشهد در فصل تابستان درنظر داشته باشید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.