نماینده هائیتی در سازمان ملل به نمایندگی از گروه کشورهای آمریکای لاتین و کارائیب از آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور شهید ایران تجلیل کرد.

تجلیل کشورهای آمریکای لاتین از رئیس جمهور ایران در سازمان ملل

به گزارش قدس آنلاین نماینده کشور هائیتی به نمایندگی از گروه کشورهای آمریکای لاتین و کارائیب در مراسم یادبود رئیس جمهور و وزیر خارجه ایران و سایر شهدای سانحه سقوط بالگرد ایرانی گفت: من مفتخرم که بیانیه حاضر را به نمایندگی از گروه کشورهای آمریکای لاتین و کارائیب را در این مراسم به یاد سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران امیرعبداللهیان وزیر خارجه و هیات همراه آنها قرائت کنم.

او افزود: گروه کشورهای آمریکای لاتین و کارائیب ضایعه غم‌بار فوت جناب آقای سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران و جناب آقای حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، و همراهان ایشان متعاقب سانحه بالگرد در تاریخ ۱۹ مه ۲۰۲۴ را به مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران تسلیت و همدردی صمیمانه خود را اعلام می دارد. ضمن ادای احترام، مایلیم همبستگی و همدردی خود را با خانواده آن‌ها نیز ابراز کنیم.

نماینده کشورهای آمریکای لاتین در سازمان ملل تصریح کرد: درگذشت رئیس جمهور ایران جهان را شوکه کرد و همه مردم ایران را در غم و اندوه فرو برد.

نماینده کشورهای آمریکای لاتین و کارائیب افزود: سید ابراهیم رئیسی با اشتیاق، پشتکار و اراده به مردم و کشور خود خدمت می‌کرد. وی در جوانی به سیستم قضایی ایران پیوست و خدمت خود را در آنجا آغاز کرد در طول عمر خود پست‌های مختلف قضایی داشته است.

او گفت: در این شرایط ناراحت کننده کشورهای لاتین و کارائیب به مردم و دولت ایران تسلیت گفته و همچنین به خانواده سید ابراهیم رئیسی و خانواده و خانواده سایر همراهان او صمیمانه تسلیت می‌گوید. کشورهای لاتین و کارائیب همچنین برای مردم ایران آرزوی پیشرفت و موفقیت دارند.

وی اضافه کرد که تعهد رئیس جمهور فقید به چندجانبه‌گرایی و همکاری‌های بین‌المللی و نقش مهمی که ایشان برای سازمان ملل متحد به‌عنوان چارچوب مهم همکاری و دیپلماسی قائل بود، و همچنین تلاش‌های وی در جهت ارتقای روابط دوستانه با سایر ملت ها، ارتقای توسعه اقتصادی و همکاری های منطقه ای ایفا کرد را به خاطر داریم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.