به مناسبت شهادت رئیس جمهور و هیئت همراه، ویژه‌نامه «شهدای جمهور، خادمان نور» در ۴۸ صفحه در مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی تدوین و منتشر شد.

ویژه‌نامه «شهدای جمهور، خادمان نور» منتشر شد

مشاور مدیرعامل مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی در این خصوص اظهار کرد:
با توجه به سانحه هوایی که برای جمعی از خادمان ملت شریف ایران از جمله حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور مردمی کشور اتفاق افتاد و منجر به شهادت آنان شد، آثار متعددی در روزهای سوگ این شهدا در مؤسسه تولید شد. 
محمدجواد استادی افزود: این اقدام در راستای تکریم جایگاه این شهدای خدمت به ویژه شهدایی که علاوه‌بر عهده‌دار بودن عرصه مسئولیتی خود، افتخار خدمت به زائران حضرت رضا(ع) را در آستان قدس رضوی داشتند، مد نظر قرار گرفت. 
وی گفت: در این میان، از آنجایی که این مؤسسه در ذیل سیاست‌های سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی انتشار آثار مکتوبی که در مناسبت‌های مختلف از جمله ایام پایانی ماه صفر، دهه کرامت و نوروز متناسب با مخاطب عام تهیه می‌شود را پیگیری می‌کند، به مناسبت وقوع این اتفاق و گرامیداشت شهدای خدمتگزار آستان قدس رضوی نیز تدوین ویژه‌نامه‌ای با عنوان «شهدای جمهور، خادمان نور» را انجام داد. 
استادی ادامه داد: در این راستا، در گام نخست تولید محتوای مورد نیاز ویژه‌نامه‌ متناسب با مخاطب و ویژگی‌های مجموعه آستان قدس رضوی و سپس مراحل طراحی گرافیکی و صفحه‌آرایی آن در کوتاه‌ترین زمان ممکن صورت گرفت. 
وی تصریح کرد: تلاش شد بخش‌های متنوعی در این ویژه‌نامه در کنار یکدیگر قرار گیرد تا از یک سو مخاطب بتواند با ویژگی‌ها و عملکرد این شهدا به طور مختصر آشنا شده و از سویی دیگر، زمینه شناخت دقیق‌تر مخاطب با آنان فراهم شود. 
 

شهید رئیسی؛ محور بخش نخست اثر
در ادامه مشاور مدیرعامل مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی در باره بخش‌ها و مطالب ویژه‌نامه گفت: این اثر با پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب و همچنین تولیت آستان قدس رضوی برای شهدای این حادثه آغاز می‌شود.
وی افزود: همچنین در بخش اول و اصلی این اثر به معرفی حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین شهید رئیسی پرداخته شده است. به عبارتی زندگی‌نامه رئیس جمهور شهید؛ از کودکی تا بزرگسالی، تحصیلات، مناصب و مسئولیت‌هایی که ایشان عهده‌دار بودند، در این ویژه‌نامه منتشر شده است. همچنین فعالیت‌ها و کنش‌هایی که خادم الرضا(ع) در فضای انقلاب اسلامی داشت، در این اثر به تصویر کشیده شده است. 
استادی بیان کرد: سیر زندگی و مسئولیت‌های اجرایی رئیس جمهور شهید به صورت خلاصه‌وار در قالب یک اینفوگرافی نیز در این ویژه‌نامه منتشر شده است. همچنین برخی از دلنوشته‌ها و شعرهایی که برای شهید رئیسی نوشته و سروده شد، در این اثر ذکر شده است. 
وی افزود: در این بخش نمونه خاطراتی نیز از خادم‌الرضا(ع) ذکر شده است؛ به طور مثال، می‌توان به اهدای حق‌التدریس شهید رئیسی در مدرسه مروی به طلاب نیازمند و دارای مشکل مالی، اشاره کرد. 
 

از زندگی‌نامه تا خدمات شهدای خدمت
استادی اظهار کرد: بخش بعدی این ویژه‌نامه با محوریت زندگی شهید مالک رحمتی قائم مقام سابق آستان قدس رضوی تدوین شده که در آن به زندگی‌نامه، برخی از ویژگی‌های شخصیتی شهید، تأثیراتی که وی در مجموعه آستان قدس رضوی گذاشت، پرداخته شده است.
وی گفت: در ادامه این ویژه‌نامه، زندگی‌نامه و خدمات از جمله خدماتی که شهید حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشور در آستان قدس رضوی داشت، معرفی شده است. به خصوص که به تازگی این شهید نیز به افتخار خادمی حرم مطهر رضوی نائل شده بود. 
مشاور مدیرعامل مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی افزود: انتشار حکم خدمت شهید امیرعبداللهیان و نقل خاطره‌ای از تولیت این آستان مقدس پیرامون خدمات وزیر امور خارجه، از دیگر مطالبی است که در این بخش ویژه‌نامه شهدای جمهور، خادمان نور درج شده است. 
وی ادامه داد: بخش پایانی ویژه‌نامه نیز به شعرهایی پیرامون شهدای خدمت مزین شده است. همچنین پیام تسلیت تولیت آستان قدس رضوی خطاب به مردم استان آذربایجان شرقی در این اثر منتشر شده است. 
استادی تصریح کرد: در مجموع سعی شد تا در فضایی منسجم ۴۸ صفحه‌ای در این ویژه‌نامه، مخاطب با زیست و خدمات این سه شهید بزرگوار آشنا شود. در این میان، به منظور ایجاد فضای گرافیکی متنوع در بخش‌های مختلف اثر، از عناصر گرافیکی و بصری نیز استفاده شد.  
وی با بیان این‌که ویژه‌نامه شهدای جمهور، خادمان نور در مراسم بزرگداشت شهدای خدمت در حرم مطهر رضوی بین زائران و مجاوران توزیع شد، گفت: امیدواریم با انتشار این اثر، قدمی هر چند کوچک در مسیر شناخت مردم کشورمان با زندگی و خدمات این شهدا برداشته باشیم. 
شایان ذکر است، مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی که با محوریت مکتب هنر رضوی فعالیت می‌کند، در کنار برگزاری برنامه‌های متنوع هنری و ادبی در طول سال، تولیدات مختلف از جمله ویژه‌نامه‌های مناسبتی در ایام خاص منتشر می‌کند.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.