لیگ برتر ایران به ایستگاه پایانی خود رسیده و امروز هفته سی‌ام با برگزاری هشت مسابقه ساعت 19 برگزار خواهد شد تا تکلیف قهرمان و تیم‌های سقوط‌ کننده به دسته پایین‌تر مشخص شود.

قهرمان استقلال است یا پرسپولیس؟ صدر و قعر جدول غوغاست

به گزارش قدس آنلاین،  دیدارهای این هفته با توجه به رقابت‌ تیم‌ها در بالا و پایین جدول از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است.

با اعلام کمیته داوران، امیر عرب‌براقی به عنوان داور بازی پرسپولیس - مس رفسنجان انتخاب شد. او امسال دو بازی پرسپولیس را سوت زده که این تیم یک برد مقابل تراکتور و یک تساوی مقابل استقلال خوزستان بدست آورد. پرسپولیس در صورت تساوی بازی فردای خود، در صورتی که استقلال در بازی همزمان به تساوی یا باخت برسد هم قهرمان می‌شود ولی عدم برد قرمزها در صورتی که با برد استقلال همراه شود، عنوان قهرمانی را به رقیب آبی خواهد داد. در سمت مقابل مس رفسنجان تیمی است که خوب نتیجه می‌گیرد و با اینکه بازی گذشته خود به استقلال خوزستان را باخته ولی به هیچ عنوان حریفی دست و پا بسته نیست و در صورت غفلت پرسپولیس، می‌تواند دردسر زیادی برای قرمزها ایجاد کند.

همچنین حسن اکرمی هم قضاوت بازی پیکان - استقلال را بر عهده خواهد داشت. استقلال این فصل در دو دیدار خود با داوری اکرمی موفق به برتری یک‌ بر صفر مقابل مس رفسنجان و صنعت‌نفت آبادان شده است. پیکان در کنار فولاد و استقلال خوزستان، یکی از سه نامزد اصلی سقوط به لیگ یک است. از بخت بد، آن‌ها با رقیبی بازی دارند که برخلاف رقبای دو تیم خوزستانی، بدون انگیزه نیست. استقلال خوزستان در اهواز با هوادار بازی دارد و فولاد هم به خانه نساجی می‌رود. بقای هوادار و نساجی قطعی است و آن‌ها انگیزه خاصی در هفته آخر ندارند. استقلال به عنوان رقیب پیکان اما هنوز امیدوار به قهرمانی است و همین کار را برای عنایتی و تیمش بسیار سخت می‌کند.

رضا عنایتی روز شنبه برای چهارمین بار برابر جواد نکونام قرار می‌گیرد. سه رویارویی قبلی، بدون برد برای عنایتی تمام شده است.

اما در دیگر بازی مهم فولاد که با سلسله اشتباهات مکرر از ابتدای فصل تا هفته پایانی در خطر سقوط به لیگ یک قرار گرفته علاوه بر نبرد با نساجی باید چشم انتظار نتایج دو تیم استقلال خوزستان و پیکان بماند. البته قرمزهای اهوازی در صورت باخت تیم هم‌استانی یعنی استقلال خوزستان، با کسب هر نتیجه‌ای در لیگ برتر ماندگار خواهند شد، ولی بدست آوردن سه امتیاز می‌تواند فارغ از هر نتیجه‌ای، بقا را برای شاگردان عبدالله ویسی قطعی کند.

برنامه سایردیدارهای هفته سی‌ام لیگ برتر به شرح زیر است:

استقلال خوزستان - هوادار تهران

ملوان بندر انزلی - آلومینیوم اراک

صنعت‌نفت آبادان - تراکتور

گل‌گهر سیرجان - ذوب‌آهن

سپاهان - شمس‌آذر

نساجی مازندران -  فولاد خوزستان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.