انتخابات

در حالی که اختلافات در اردوگاه داخلی صهیونیست‌ها به اوج خود رسیده و همه، شامگاه دیشب منتظر اعلام خروج بنی‌گانتس عضو کابینه جنگ نتانیاهو و در نتیجه فروپاشی این نهاد بودند، اما اعلام خبر آزادی چهار اسیر اسرائیلی فعلاً این اختلافات را به محاق برده است.

فشارها روی رژیم‌صهیونیستی حتی در میان کشورهای حامی این رژیم نیز شدیداً افزایش داشته است

به گزارش قدس آنلاین، در حالی که اختلافات در اردوگاه داخلی صهیونیست‌ها به اوج خود رسیده و همه، شامگاه دیشب منتظر اعلام خروج بنی‌گانتس عضو کابینه جنگ نتانیاهو و در نتیجه فروپاشی این نهاد بودند، اما اعلام خبر آزادی چهار اسیر اسرائیلی و در پی آن جنایت در ارودگاه النصیرات و شهید و زخمی شدن بیش از ۶۰۰ فلسطینی در حمله جنگنده‌های اسرائیل که روز گذشته اتفاق افتاد، فعلاً این اختلافات را به محاق برده و تحولات در فلسطن اشغالی را به سمت و سوی دیگر رهنمون ساخت. 

ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد چهار اسیر اسرائیلی را دیروز در اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه آزاد کرده است. براساس گزارش ارتش اشغالگر، شاباک و پلیس رژیم به صورت مشترک این عملیات را انجام دادند و در حال حاضر وضعیت جسمی اسرا خوب است و برای معاینات پزشکی بیشتر به مرکز پزشکی «شبا» در تل هاشومر انتقال یافتند. 

رسانه های رژیم صهیونیستی هم اعلام کردند آزادی این چهار اسیر با مشارکت آمریکا انجام شده است. 

جنایت هولناک اشغالگران در النصیرات
همزمان با این تحولات و در حالی که آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل خبر از قرار دادن نام اسرائیل در لیست سیاه این نهاد و به عنوان رژیمی کودک‌کش خبر داده بود، وزارت بهداشت غزه، اعلام کرد تل‌آویو در حمله‌ وحشیانه به اردوگاه النصیرات ده‌ها فلسطینی را مستقیم هدف قرار داده و آن‌ها را به شهادت رسانده است.

براساس گزارش «الجزیره» در جریان تهاجم ده‌ها جنگنده و بالگرد اسرائیلی به اردوگاه، ۲۱۰تن شهید (تا لحظه تنظیم گزارش) و بیش از
 ۴۰۰  نفر دیگر زخمی شده‌اند که بسیاری از آن‌ها را کودکان و زنان تشکیل می‌دهند. منابع فلسطینی اعلام کردند اشغالگران بازاری مملو از جمعیت را بمباران کرده‌اند. با این احتساب، آمار شهدای غزه به ۳۶ هزار و ۸۰۱ تن افزایش یافته و زخمی‌ها نیز به ۸۳ هزار و ۶۸۰ نفر رسیده است. ۱۵ هزار تن از شهدا کودک هستند که حدود ۴۰ درصد مجموع شهدای فلسطین را تشکیل می‌دهند.

جنایت مذکور واکنش رئیس دفتر سیاسی حماس را هم به دنبال داشته است. اسماعیل هنیه با اشاره به تداوم جنایات رژیم صهیونیستی در النصیرات غزه اعلام کرد: همه دنیا رژیم صهیونیستی را در لیست قاتلان کودکان قرار داده است، اما از توقف نسل‌کشی این رژیم در نوار غزه عاجز و ناتوان است. ملت فلسطین هرگز تسلیم نخواهد شد.

بحران مشروعیت رژیم صهیونیستی
  حسن لاسجردی، تحلفشارها روی رژیم‌صهیونیستی حتی در میان کشورهای حامی این رژیم نیز به شکل فزاینده‌ای رو به رشد استیلگر مسائل منطقه در گفت‌وگو با قدس ضمن اشاره به تحولات اخیر در جغرافیای فلسطین اشغالی معتقد است اکنون فشار علیه نتانیاهو و دولت افراطی وی به دلیل جنایات در غزه افزایش یافته و دولت‌ها و سازمان‌های بین‌المللی و افکار عمومی تمام تلاششان را به کار بسته‌اند تا این رژیم را به پذیرش آتش‌بس و      پایان دادن به کشتار مردم فلسطین وادار کنند، اما باوجود فشارها تاکنون اسرائیل به آتش‌بس تن نداده است. 

وی با اشاره به اختلافات داخلی در تل‌آویو افزود: اگر استعفای بنی‌گانتس صورت بگیرد، دولت رژیم صهیونیستی دچار کاستی و بحران عدم مشروعیت خواهد شد و به احتمال زیاد این استعفا دومینویی از کناره‌گیری دیگر در میان ارکان کابینه و نظامیان و نیروهای امنیتی این رژیم را در پی خواهد داشت و می‌تواند کابینه دولت کنونی  و حتی ماهیت رژیم را دچار فروپاشی سازد.

اسرائیل رسماً «رژیم کودک‌کش» معرفی شد  
جنایت هولناک اخیر صهیونیست‌ها در اردوگاه النصیرات و به خاک و خون کشیدن زنان و کودکان فلسطینی در حالی است که هم اکنون پرونده ورود اسرائیل به لیست سیاه سازمان ملل به عنوان رژیمی کودکش‌کش در دست اقدام قرار دارد. براساس شنیده‌ها آنتونیو گوترش، تصمیم خود برای قرار دادن اسرائیل در فهرست سیاه  کشورهایی که به کودکان آسیب می‌زنند را به این رژیم اعلام کرده و این موضوع چهار روز دیگر رسماً اعلام خواهد شد.اعلام این موضوع نگرانی عمیقی را در میان مسئولان اسرائیلی ایجاد کرده است؛ چرا که سازمان‌هایی مانند القاعده، داعش، الشباب و بوکوحرام نیز در این فهرست قرار داده شده‌اند. این روند بخشی از مجموعه مصوبات بین‌المللی علیه اسرائیل به شمار می‌رود که می‌تواند عواقب وخیمی در برخی پرونده‌ها از جمله فروش تسلیحات به رژیم صهیونیستی داشته باشد. دادگاه بین‌المللی لاهه نیز در ۲۴ می احکام بازداشت تعدادی از سران رژیم صهیونیستی از جمله بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و یواف گالانت وزیر جنگ را صادر کرده است. 

افزایش فشارها بر اشغالگران
حسن لاسجردی اما با اشاره به قرار گرفتن اسرائیل در لیست سیاه سازمان ملل تصریح کرد: آنچه مسلم است فشارها روی رژیم صهیونیستی هم در داخل و هم از خارج حتی در میان کشورهای غربی حامی این رژیم و کشورهای عربی  منطقه به شکل فزاینده‌ای رو به رشد است و همین مسئله کابینه رژیم را به مرزی رسانده که یک تلنگر مثل استعفای گانتس یا اعضای تأثیرگذار دولت می‌تواند دومینویی را کلید بزند که کابینه را دچار فروپاشی و این رژیم را دچار یک بحران عظیم داخلی کند.

لاسجردی با اشاره به تلاش آمریکا و نتانیاهو برای جلوگیری از استعفای احتمالی گانتس، این تلاش را به منزله حفظ انسجام کابینه و دولت و حضور قوی‌تر در مذاکرات احتمالی پیش رو برای آزادی سایر اسرا دانست و تأکید کرد: قطعاً حضور در مذاکرات از سوی یک کابینه شکست خورده و دچار بحران شده این رژیم را در موضع ضعف قرار خواهد داد و بنابراین نتانیاهو و آمریکایی‌ها به عنوان تنها حامی این رژیم تمام تلاششان را به کار بسته‌اند تا گانتس را از استعفای احتمالی منصرف کنند و انتشار خبر عقب‌نشینی گانتس از کناره‌گیری به بهانه عملیات آزادسازی چند تن از اسرا در مرکز غزه نیز درهمین راستا صورت گرفته است.

وی درباره زمان‌بندی عملیات آزادسازی چند تن از اسرا چند ساعت مانده به اعلام استعفای احتمالی گانتس و احتمال مرتبط بودن این دو مسئله نیز اظهار کرد: نمی‌توان قاطعانه در این زمینه نظر داد، اما در تمام بحران‌ها عناصری وجود دارند که نمی‌توان آن‌ها را به یکدیگر بی ربط دانست و آنچه مسلم است بنی گانتس پس از این عملیات اعلام کرده از استعفا منصرف شده، اما با این حال به دلیل نبودن دلایل متقن نمی‌توان قاطعانه اظهارنظر کرد که آیا انجام این عملیات چند ساعت پیش از کنفرانس مطبوعاتی گانتس اقدامی در راستای ممانعت از استعفای گانتس بوده است یا خیر؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.