سرمربی تیم والیبال نیان الکترونیک با اشاره به اینکه تکلیف تیم به هیچ عنوان مشخص نیست، گفت: از فروردین ماه که در جلسه‌ای با مدیران باشگاه شرکت کردم قرار شد تیم خوبی برای فصل آینده بسته شود.

تکلیف تیم والیبال نیان الکترونیک به هیچ عنوان مشخص نیست

به گزارش قدس خراسان، فوتبال، بسکتبال و کشتی رشته‌هایی هستند که نماینده‌ای خراسانی از این رشته‌ها در سطوح لیگ برتر وجود ندارد! چنان که از گوشه و کنار به گوش می‌رسد باید والیبال را نیز به جمع این رشته‌های ورزشی دور مانده از لیگ برتر اضافه کرد! 

تیم والیبال نیان الکترونیک با وجود اینکه دو فصل گذشته به عنوان نماینده خراسان رضوی در لیگ برتر شرکت کرده بود ولی خیلی دیر تکلیفش برای حضور در رقابت‌های لیگ معلوم شد تا جایی که حتی در سال اول هفته اول رقابت‌ها را از دست داد، با وجود این حضور حامد صمدی در رأس کادر فنی این تیم و ارتباطش با والیبالیست‌ها برای متقاعد کردن حضورشان در تیم سبب شد خراسان رضوی برای دو سال گذشته در لیگ حاضر باشد. نیان الکترونیک نیز به عنوان حامی مالی این تیم گرچه سال اول با تدارک بیشتر و هزینه بهتر پا پیش گذاشت اما سال دوم این حمایت‌ها بعضاً کمرنگ‌تر شد هر چند که کامل قطع نشد و هر چه هزینه شد از جیب مدیران این شرکت در غیاب حمایت‌هایی بود که می‌توانست از جانب مدیران و ادارات اجرایی استان باشد بماند که اداره کل ورزش و جوانان به عنوان متولی اصلی ورزش خراسان رضوی بدون هزینه ریالی افتخار تیمداری از استان را برای خود در رشته والیبال ثبت کرد!

با اینکه عملاً هیچ حمایتی پشت نیان الکترونیک نبود مدیرانش چندین میلیارد تومان صرف نماینده والیبال استان در لیگ برتر کردند و هر از چند گاهی از اینکه همکاری و همراهیشان با مجموعه ورزش استان دیده نمی‌شود گلایه‌مند بودند و این را می‌شد در مصاحبه‌های مدیران شرکت به وضوح دید. در چنین شرایطی نماینده خراسان رضوی دو سال در لیگ برتر حاضر بود. اواخر سال گذشته که لیگ به پایان رسید صحبت‌هایی از قول مدیران شرکت نیان الکترونیک منتشر شد که نشان از حضور به موقع و قوی‌تر در فرایند آماده‌سازی تیم برای لیگ برتر پیش رو داشت. حتی فروردین ماه گذشته جلسه‌ای با حضور حامد صمدی، سرمربی تیم برای بررسی شرایط حضور در لیگ برگزار شد. برآیند این جلسه خوب و مثبت بود تا جایی که صمدی پس از آن متن قرارداد برای به خدمت گرفتن سه بازیکن را از مدیران باشگاه تحویل گرفت و خیلی زود آن‌ها را پشت میز مذاکره نشاند! به نظر می‌رسید حداقل نیان الکترونیک فصل سوم حضورش در لیگ برتر را با برنامه‌ریزی و منسجم‌تر شروع کند اما گویا این اتفاق نیفتاده که اکنون هیچ، زمزمه فروش و واگذاری امتیاز لیگ برتری والیبال خراسان رضوی به استان دیگر نیز به گوش می‌رسد! موضوعی که اگر صحت داشته باشد باید نام والیبال را نیز در کنار فوتبال، کشتی، بسکتبال و به احتمال فراوان هندبال آورد که دیگر در لیگ برتر نماینده‌ای از خراسان رضوی نخواهد داشت!

نبود انگیزه برای ادامه کار

سرمربی تیم والیبال نیان الکترونیک درخصوص شرایط این تیم برای حضور در لیگ برتر گفت: من هیچ اطلاعی از شرایط تیم ندارم به این دلیل که نه سال گذشته و سال پیش از آن که شبانه‌روزی تلاش کردم تا تیم شکل بگیرد واقعاً آن قدر قول و قرارها و حرف‌هایی که زده شده و می‌شود تغییر کرده که به هیچ وجه تمایل و انگیزه‌ای برای پیگیری ندارم.

حامد صمدی ادامه داد: مدیران باشگاه از مدیر عامل گرفته تا اعضای هیئت مدیره هر کدام یک حرفی می‌زنند. یک روز می‌گویند تیمی قدرتمند برای فصل ببندید روز بعد حرف از فروش و واگذاری امتیاز در میان است و تکلیف معلوم نیست. آقای چمنیان نیز به عنوان مالک یا در سفر خارج از کشور است یا وقتی حضور دارد در بسیاری از موارد نظرات بقیه آقایان را وتو می‌کند!

بیرون مانده‌ها به تیم آسیب زدند!

وی با اشاره به اینکه تکلیف تیم به هیچ عنوان مشخص نیست، گفت: از فروردین ماه که در جلسه‌ای با مدیران باشگاه شرکت کردم قرار شد تیم خوبی برای فصل آینده بسته شود. من با سه بازیکنی که مد نظرم بود پس از آن جلسه وارد مذاکره شدم و حتی قرارداد برایشان بردم. از آن به بعد گفتند دست نگه دار معلوم نیست شاید امتیاز تیم را واگذار کنیم. با این شرایط هیچ چیزی جز خستگی و بی‌انگیزگی برای من باقی نمانده است. برای همین است که می‌گویم دوستان خواستند تیم بدهند یا ندهند اگر دوست داشتند با نفرات دیگری کار کنند یا من دیگر هیچ تفاوتی برایم ندارد. متأسفانه جدا از این مسائل یکسری افراد در والیبال استان وجود دارند که وجود و نحوه کارشان به والیبال استان آسیب می‌زند همان طور که به تیم نیان در این دو سال آسیب زده است. ما دو سال در این تیم صحیح و سالم کار کردیم بعدها همه خواهند فهمید چه کارهایی برای والیبال خراسان رضوی کردیم. ما در استان و مشهد ۲۵ مربی با مدارک مربیگری داریم که می‌توانند در یک تیم فعالیت کنند، من طبق قانون می‌توانم از سه نفر در کادر تیم استفاده کنم متأسفانه اکثر ۲۲ مربی بیرون مانده به دلیل کنار ماندن شروع به تخریب تیم می‌کنند در حالی که برای فعالیت همه مربیان در لیگ باید خراسان رضوی ۶ تیم داشته باشد!

حمایت از مدیران باشگاه، گلایه از مدیران استان!

سرمربی تیم والیبال نیان الکترونیک ضمن گلایه از مدیران استانی و شهری مشهد در ارتباط با حمایت نکردن از نماینده والیبال استان اظهار کرد: من به آقای چمنیان و سایر دوستانش حق می‌دهم که برای ادامه راه بی‌انگیزه باشند و نخواهند تیمداری کنند چون در طول همین دو سال  ما هیچ حمایتی از طرف مسئولان استان نشدیم. با اینکه نیان الکترونیک اعلام کرده بود آمادگی ساخت سالن و مجموعه ورزشی با هزینه شرکت را دارد و تنها زمین مورد نیازش را مسئولان باید تحویل دهند اما هیچ اقدامی در این زمینه انجام  نشد حتی آقایان حاضر نشدند همان سالن مهران را که بازی‌ها در آن برگزار می‌شود برای کمک به نیان در اختیار باشگاه قرار دهند. این برای مشهد مایه ننگ است که یک سالن استاندارد در قواره برگزاری رقابت‌های لیگ برتر ندارد. شهری مثل اردکان که به اندازه چناران هم نیست دو تیم خوب با دو سالن استاندارد دارد، در سیرجان هم به همین منوال، بعد مشهد به این عظمت حتی یک سالن به درد بخور ندارد و همه سرمایه‌اش سالن ۷۰-۶۰ ساله مهران است! 

صمدی ادامه داد: متأسفانه هر مدیر کلی که برای ورزش استان انتخاب می‌شود اولویتش چیزهایی جز خود ورزش است و حتی یک کار مثبت برای ورزش خراسان رضوی انجام نمی‌دهد کاری به نیان الکترونیک و شرایطش ندارم اما هر جای ورزش استان که نگاه کنی حالت بد می‌شود در هیچ رشته ورزشی جایگاه مناسبی نداریم.دو سال بی‌خود و بی‌جهت حرص خوردم و جوش زدم برای کی و برای چی؟ همه هم مدعی‌اند و طلبکار. برای همین وقتی شنیدم مدیران باشگاه گفته‌اند می‌خواهیم امتیاز تیم را بفروشیم، دیگر پیگیر وضعیت نیان الکترونیک نیستم. 

خبرنگار: هاشم رسائی‌فر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۰۰:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۱
    0 0
    چقد خوب شناخته هیات مدیره نیان الکترونیک و چقد قشنگ توصیفشون کرده.