رویترز نوشت: اولاف شولتز، صدر اعظم آلمان که کشورش همواره یکی از حامیان اصلی اوکراین در جنگ این کشور با روسیه بوده است، اذعان کرد که بسیاری از مردم آلمان با کمک برلین به کی‌یف مخالف هستند.

کدام کشورها حامی اوکراین هستند؟/ صدای آلمانی ها درآمد

به گزارش قدس آنلاین، همان اندازه که کشورهایی مخالف کمک به اوکراین در جنگ با روسیه هستند، کشورهایی هم حامی اوکراین بوده و با ارسال تسلیحات نظامی به این کشور سعی می کنند حمایت خود را به نوعی نشان دهند غافل از اینکه مردم بسیاری از این کشورهای حامی، مخالف کمک کشورشان به اوکراین هستند.

فرانسه، ایتالیا، اسلواکی، لیتوانی، جمهوری چک، فنلاند، کانادا و هلند تنها بخشی از کشورهایی هستند که حامی اوکراین بوده و به این کشور کمک نظامی داشته اند، به عنوان مثال، فنلاند از راه‌ های زیادی برای کمک به اوکراین استفاده کرده،علاوه بر ۱.۳۵ میلیارد دلار کمک نظامی، یک ۵۵۰ میلیون دلار کمک بشردوستانه از سوی فنلاند به کی‌یف ارسال شده، این کشور در بازه زمانی ژانویه ۲۰۲۲ تا ژوئیه ۲۰۲۳ کمی بیش از ۰.۵ درصد از تولید ناخالص داخلی‌اش را به اوکراین اختصاص داده است.

آلمان اما دومین کشور ارائه دهنده کمک‌های نظامی به اوکراین است و در حالی بسته کمک نظامی برلین برای کی‌یف شامل چندین خودرو زرهی، خودروهای جنگی پیاده نظام، تانک‌های جنگی، سیستم‌های دفاع هوایی، قابلیت‌ های مهندسی نظامی، توپخانه و تجهیزات حفاظتی است که امروز صدر اعظم آلمان اذعان کرد: بخشی از علت حمایت پایین از حزب سوسیال دموکرات در این مناطق این است که بسیاری از افراد با حمایت (برلین) از اوکراین و تحریم روسیه موافق نیستند. این مساله در نتایج انتخابات نیز منعکس شد و به هیچ عنوان نمی ‌توان این موضع را تغییر داد.

اذعان شولتز به نارضایتی بخش قابل توجهی از مردم آلمان از کمک این کشور به اوکراین در حالی است که روسیه به دفعات انتقال سلاح از غرب به اوکراین را مورد انتقاد قرار داده و تاکید کرده است که این اقدام تنها به طولانی‌ شدن جنگ می ‌انجامد و تغییری در نتیجه نهایی آن ایجاد نخواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.