انتخابات

جهان در سال های اخیر شاهد جنگ های مختلف و گسترده است و گویا این جنگ ها نه تنها تمامی ندارد بلکه به نظر می رسد ادامه هم یابد.

ارسال بالن زباله توسط کره شمالی و قرار دادن بلندگوهای کره جنوبی در مرز دو کره چه معنایی دارد؟

به گزارش قدس آنلاین، جنگ غیررسمی میان دو کره شمالی و جنوبی تاریخچه ای طولانی دارد و امروز به جایی رسیده که کره شمالی بالن زباله کاغذ به سمت کره شمالی می فرستد و کره جنوبی هم بلندگوها را در نزدیکی مرز دو کره نصب و انتشار اخبار پروپاگاندایی را از سر گرفته است.

چندی قبل ارتش کره جنوبی اعلام کرد، حدود ۳۳۰ بالون آشغالی را که توسط کره شمالی از روز شنبه به پرواز درآمده، رصد کرده و بیش از ۸۰ بالون نیز در داخل کره جنوبی به زمین نشستندف امروز هم خبرگزاری یونهاپ نوشت: ارتش کره جنوبی امروز اعلام کرد که در ششمین دور از اقدام کره شمالی در ارسال بالن های حامل زباله، طی شب گذشته این همسایه شمالی بیش از ۲۵۰ بالن حامل زباله را به کره جنوبی فرستاد.

البته در حالی کره شمالی از ۲۸ ماه مه گذشته تاکنون بیش از ۲ هزار بالن حامل زباله را در پاسخ به فعالان تبلیغی علیه خود در پخش کردن اعلامیه های ضد پیونگ یانگ، به سمت کره جنوبی فرستاده است که صبح امروز خبر رسید اوایل بامداد امروز کره شمالی اقدام به پرتاب یک فروند موشک بالستیک به سمت «دریای شرق» کرده است.

خرداد ماه امسال وقتی حدود ۳۳۰ بالون آشغالی به کره جنوبی رسید، دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی در بیانیه خود همچنین ذکر کرده است: «سئول موضعی کاملا آماده در برابر هرگونه اقدام تحریک آمیز از سوی کره شمالی دارد تا از امنیت عمومی و امنیت ملی مطمئن شود.»

ارسال بالن زباله توسط کره شمالی و قرار دادن بلندگوهای کره جنوبی در مرز دو کره چه معنایی دارد؟

البته این موضوع به اینجا ختم نشد بلکه شورای امنیت ملی کره جنوبی یک جلسه اضطراری تشکیل داد و نصب مجدد بلندگوها را یک روز پس از آن تصویب کرد که کره شمالی بالون‌های حاوی زباله را در اقدامی تلافی جویانه به پرتاب اخیر بالون‌های گروه‌ های مدنی کره جنوبی حاوی اعلامیه‌ های تبلیغاتی ضد پیونگ یانگ به پرواز در آورد.

بنا بر گزارش منتشر شده درخبرگزاری یونهاپ، پیونگ یانگ در اقدامی تلافی جویانه به پخش اعلامیه‌ های ضد کره شمالی توسط فعالان در کره جنوبی، کمپین بالون‌ های آشغالی را به راه انداخته است.

گفته می‌ شود که کره شمالی ماه گذشته میلادی و در روزهای اخیر قریب به ۱۰۰۰ بالون زباله به سمت کره جنوبی فرستاده است.

بلندگوهایی که کره جنوبی در نزدیکی مرز مستقر و نصب کرده بود در پی توافق دو کره پایین آورده شده و در انبار نگهداری شده‌ اند.

بلندگوها که تا ۲۴ کیلومتر صدا را پخش می‌ کنند در سراسر ۱۰ موقعیت مرزی بین دو کره نصب شده بودند و در این میان، ۴۰ واحد سیار نیز با بردهای بیشتر مورد استفاده قرار می‌ گرفتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.