انتخابات

با وجود اینکه آمارها حاکی از ارسال تجهیزات نظامی و نیروهای بسیار از کشورهای غربی به رژیم صهیونیستی در جنگ با غزه است اما ارتش این رزیم به نیاز فوری ۸ هزار سرباز در غزه اذعان کرده است.

کمک‌ها و حمایت‌های غربی جواب نداد / نیاز فوری ارتش اسرائیل به ۸ هزار سرباز در غزه!

به گزارش قدس آنلاین، چند ماه پس از شروع طوفان الاقصی، «معین مناع» نویسنده و پژوهشگر سیاسی به شبکه خبری «الجزیره» گفت: «جنگ علیه غزه شکست بزرگی برای ارتش اشغالگر رقم زد و نیروهایش به ویژه نیروهای زمینی آن تضعیف شده و به دلیل حملات مقاومت خسته و فرسوده شده و ساماندهی آن‌ها به شکل مستمر انجام می‌شود، در واقع تکرار درخواست برقراری آرامش یا آتش‌بس نشانه تحلیل رفتن نیروهای رژیم اشغالگر در غزه است».

این در حالی است که همان زمان روزنامه عبری «یدیعوت آحارونوت» به نقل از بیانیه این ارتش نوشت، نیمی از نیروهای موردنیاز در ماموریت‌های جنگی تقسیم خواهند شد.

همچنین در این بیانیه آمده است، با وجود نیاز ارتش به ارتقای ۷۵۰۰ سرباز وظیفه برای جبران کمبود افسران و درجه‌داران، کابینه به دلیل کمبود بودجه تنها با ارتقای ۲۵۰۰ نفر موافقت کرد.

آحارونوت در ادامه احتمال داد که دلیل دشواری در روند جبران کمبود افسران، این است که آموزش افسران جدید به زمان و تلاش نیاز دارد.

در حالی که جنگ غره ادامه دارد بسیاری از کشورهای غربی همسوی با رژیم صهیونیستی با ارسال تجهیزات نظامی و نیرو سعی کرده اند نیاز این رژیم را تامین کنند اما هر چه می گذرد بیشتر مشخص می شود که کمبود نیرو و تجهیزات نظامی اسرائیل ادامه دارد، به گفته برخی تحلیلگران، بروز بحران‌ های خطرناک و بزرگی در ارتش رژیم صهیونیستی نشانه‌ ای جدی از شکست عمیق ان در جنگ علیه نوار غزه است.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی با اشاره به نگرانی فرماندهان ارتش این رژیم درباره شتاب گرفتن روند خروج داوطلبانه نیروهای آن، گزارش کردند که این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که ارتش با توجه به افزایش شدید ماموریت‌ها، به افزایش تعداد نیروهایش نیاز دارد.

روزنامه «اسرائیل هیوم» در گزارشی نوشت، برخی افسران عالی رتبه ارتش به شدت نگران بحث داغ میان سربازان جوان ارتش و نیروهای سالخورده هستند که تمایل خود به انصراف از خدمت را ابراز داشتند.

در این گزارش آمده است، این فشار تنها بر دوش نیروهای جنگی نبوده بلکه بر دوش اکثریت نیروهای دائمی ارتش از جمله نیروهای پشتیبانی جنگی است، فرماندهی ارتش اسرائیل به شکل ویژه‌ای نگران پیامدهای جنگ در مرکز اطلاعات است چراکه بسیاری از نیروهایش خود را مسوول این شکست می‌دانند و فرماندهی ارتش نگران استعفای جمعی است که به کمبود شدید نیروهای انسانی در این مرکز منجر می‌شود.

همچنین شبکه ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی موجی از استعفاهای جمعی شامل تعداد زیادی از افسران و مسوولان بخش دنیل هاگاری، سخنگوی ارتش را افشا کرد که در اعتراض به روند عملیات نظامی در نوار غزه انجام شدند.

البته رسانه‌های رژیم صهیونیستی در گزارش‌ های خود از وجود اختلاف‌ نظرهای عمیقی میان کابینه و ارتش این رژیم به دلیل عملکرد کابینه در مدیریت جنگ و طرح‌ های آن برای مرحله پساجنگ در نوار غزه خبر دادند که مشکلات رژیم صهیونیستی را افزایش داد.

امروز هم در ادامه بحران نیروی انسانی در ارتش اشغالگر، روزنامه عبری‌زبان هاآرتص در گزارش نوشت که ارتش اشغالگر اسرائیل برای عبور از خسارت‌هایی که در جنگ غزه متحمل شده، به ۸ هزار نظامی دیگر نیاز دارد.

«عاموس هارئیل» تحلیل‌گر نظامی این روزنامه در گزارشی به حکم دادگاه عالی اسرائیل در خصوص لزوم خدمت سربازی یهودیان حریدی پرداخت و نوشت: «زمانی که این خبر به نظامیان ذخیره در مقر فرماندهی یکم درمرز لبنان رسید،  آن‌ها این حکم را به تمسخر گرفتند».

پارلمان اسرائیل اخیرا در مصوبه‌ای اعزام یهودیان حریدی (حامیان اصلی نتانیاهو) به خدمت  اجباری سربازی ممنوع اعلام کرد که با اعتراض شدید فرماندهان ارتش و مخالفان نتانیاهو همراه شد؛ مصوبه‌ای که با مخالفت دادگاه عالی این رژیم نیز مواجه شده است؛ اما بسیاری در ارتش اسرائیل، قدرت یهودیان حریدی را فراتر از قوانین می‌دانند.

هرتزی هالوِی رئیس ستاد مشترک ارتش اشغالگر نیز چندی پیش در نامه‌ای به سران نظامی و سیاسی این رژیم گفته بود که به ۱۵ گردان جدید برای پیشبرد مأموریت‌ها در غزه نیاز دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.