انتخابات

رئیس کمیته فناوری ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: تاکنون ۸۵ درصد رأی‌دهندگان در خراسان رضوی از کارت ملی و ۱۵ درصد از شناسنامه استفاده کرده‌اند.

استفاده ۸۵ درصد رأی‌دهندگان خراسان رضوی از کارت ملی

به گزارش قدس خراسان، حسن امیری عصر امروز در استودیو انتخابات استانداری خراسان رضوی گفت: به علت اتفاق ناگواری که برای رئیس جمهور محترم رخ داد ما پروسه‌ای را که ۶ تا ۷ ماه طول می‌کشید را در عرض چهار هفته اجرا کردیم.

رئیس کمیته فناوری ستاد انتخابات خراسان رضوی افزود: در وحله اول همه دستگاه‌هایی را که در انتخابات مجلس شورای اسلامی به شهرستان‌ها رفته بود، باید به مشهد انتقال پیدا می‌کرد و از آنجا برای بروزرسانی و کنترل کیفیت به تهران انتقال پیدا می‌کرد و دوباره از تهران به مشهد عودت داده می‌شد.

وی عنوان کرد: چهار هزار و ۵۶۷ شعبه اخذ رأی در خراسان رضوی وجود دارد که از این تعداد سه هزار و ۵۰۸ شعبه ثابت و یک هزار و ۵۹ شعبه سیار است. همچنین دو هزار و ۸۲۱ شعبه شهری است که از این تعداد دو هزار و ۶۱۵ شعبه ثابت و ۲۰۶ شعبه سیار است، همچنین یک هزار و ۷۴۶ شعبه روستایی است که از این تعداد ۸۹۵ شعبه ثابت و ۸۵۱ شعبه سیار است.

امیری خاطرنشان کرد: در مجموع حدود پنج هزار و ۴۷۰ دستگاه در شهرستان‌ها توزیع کردیم، یعنی به‌صورت میانگین حدود ۱۵ درصد پشتیبان توزیع کردیم، برای شهرستان‌هایی که دورتر از مرکز بودند این موضوع را حدود ۱۸ درصد قرار دادیم تا اگر اتفاقی افتاد مشکلی نداشته باشیم، گرچه در مخزن استان باز هم دستگاه احراز هویت داریم.

رئیس کمیته فناوری ستاد انتخابات خراسان رضوی بیان کرد: امروز از ساعت ۶ صبح فعالیت انتخابات آغاز شد و تا ساعت هفت ۹۷ درصد از شعب آنلاین شدند، تا ساعت هفت و ۱۵ دقیقه نیز ۹۷ درصد شعب صورت جلسه اولیه را انجام دادند و تا ساعت هفت و ۳۰ دقیقه این آمار به صد درصد رسید.

وی ادامه داد: تا ساعت ۱۴ و ۱۵ دقیقه ۹۹.۳ درصد استعلامات ما به‌صورت آنلاین و ۰.۷ درصد نیز به‌صورت آفلاین انجام شد که این تعداد نیز برای روستاهای زیر ۲۰ خانوار بوده است. امیری متذکر شد: از نظر کارت شناسایی نیز ۸۵ درصد رأی‌دهندگان از کارت ملی و ۱۵ درصد از شناسنامه استفاده کرده‌اند.

رئیس کمیته فناوری ستاد انتخابات خراسان رضوی عنوان کرد: تاکنون در باجگیران و یک نقطه دیگر مشکل ایجاد شده بود که مجبور به تعویض دستگاه‌ها شدیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.