انتخابات

هواشناسی خراسان رضوی با پیش بینی تداوم باد شدید و گرد و خاک و همچنین وقوع بارانهای رگباری در استان هشدار سطح زرد صادر کرد.

تداوم باد، گرد و خاک و بارش‌های رگباری در خراسان رضوی

به گزارش قدس خراسان، اداره کل هواشناسی خراسان رضوی اعلام کرد: براساس تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی پیش بینی می‌شود تا ۴ شنبه وزش باد همچنان در استان به ویژه نواحی بادخیز شدید و  همراه با گردو خاک و کاهش کیفیت هوا باشد. در این رویداد مسیر جریانات باعث انتقال ذرات به دیگر نقاط به ویژه نواحی مرکزی خواهد شد که کاهش کیفیت هوا را در بیشتر نقاط استان موجب می‌شود.

بر اساس این اطلاعیه  عبور امواج ناپایدارتر از میانی جو و گسترش جریانات شمالی تا پایان امروز شنبه ۹ تیر  و  فردا یکشنبه ۱۰ تیر باعث افزایش ابرناکی در نیمه شمالی و وقوع بارش‌های رگباری توام با رعدو برق در این ناحیه به ویژه شمال غرب و برخی از نواحی غربی استان خواهد شد که با توجه به رگباری بودن بارش‌ها احتمال آبگرفتگبی و ایجاد رواناب نیز وجود دارد.

توصیه شده است:

 شهروندان با توجه به وزش باد شدید از استحکام سازه‌های موقت، تابلوها و بنرهای تبلیغاتی مطمئن شوند و دیگر تمهیدات را یبرای جلوگیری از خسارات ناشی از شدت وزش باد بیندیشند.

در این اطلاعیه صعود به ارتفاعات و عملیات کوهنوردی و همچنین تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها به ویژه نیمه شمالی  منع شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.