انتخابات

تعدادی از نمایندگان مجلس با انتقاد از وضعیت مدارس غیرانتفاعی و عدم توجه به مدارس دولتی تاکید کردند که باید مشکل کمبود معلمان رفع شده و به وضعیت معیشتی فرهنگیان توجه شود.

تأکید نمایندگان مجلس؛ رفع مشکلات معیشتی معلمان و انتقاد از وضعیت مدارس غیرانتفاعی

روح‌الله لک علی‌آبادی، نماینده درود و ازنا در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی گزارش وزیر آموزش و پرورش در خصوص اتخاذ تدابیر لازم برای سال تحصیلی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ گفت: دانش‌آموزان امتحانات و آزمون‌های متعددی می‌دهند که باعث استرس آن ها می‌شود و بعد وارد استرس کنکور می‌شوند.

وی افزود: با توجه به وضعیت زیرساخت‌ها و مشکلاتی همچون صدور کارت ورود به جلسه و سوالات آزمون‌ها، انتظار می‌رود دولت کنکور را همچون سال‌های قبل برگزار کند.

علیرضا نثاری، نماینده نهاوند نیز با تاکید بر لزوم توجه به وضعیت معیشتی معلمان گفت: باید متولی معلمان و همسان‌سازی حقوق آن ها با جدیت پیگیری شود. همچنین به موضوع کمبود تجهیزات مدارس و امکانات آموزشی بخصوص در مناطق کم‌برخوردار توجه لازم شود.

کریم معصومی، نماینده فومن نیز با تاکید بر لزوم پرداخت معوقات و پاداش فرهنگیان گفت که امروز نظام آموزشی دچار چالش‌های جدی است که باید برای حل آن چاره‌اندیشی کرد.

منوچهر متکی، نماینده تهران نیز در این رابطه بیان کرد: حدود ۹۰ درصد مدارس در کشور دولتی هستند که در وضعیت خوبی قرار ندارند. علاوه بر آن با مشکل کمبود معلم مواجه هستیم که باید این وضعیت سامان پیدا کند.

وی ادامه داد: آرام آرام مدارس دولتی از چرخه موفقیت در کنکور و تربیت شاگردان نخبه خارج می‌شوند که باید فکری برای آن کرد.

مهدی اسماعیلی، نماینده میانه با تاکید بر لزوم ارتقا نظام آموزشی کشور گفت: سند تحول بنیادین باید به روز رسانی شود. همچنین باید آموزش و پرورش نیروی انسانی خود را تامین کند.

محمد باقری، نماینده بناب بیان کرد: دانشگاه فرهنگیان در مراکز استان‌ها تشکیل شود و به فضای فیزیکی این دانشگاه توجه شود. علاوه بر آن باید وزارت آموزش و پرورش فکری برای رفع کمبود معلم در سال تحصیلی جدید کند.

صدیف بدری، نماینده اردبیل نیز در اخطاری بر لزوم پرداخت مطالبات فرهنگیان و بازنشستگان شهریور ۱۴۰۰ تاکید کرد.

علیرضا سلیمی، نماینده تهران با بیان اینکه در ازای رتبه‌بندی عقب هستیم، گفت: برخی مدارس غیرانتفاعی در پرداخت شهریه‌ها تخلف کرده که باید با آن ها برخورد پشیمان‌کننده شود.

مجید حسینی، نماینده مینودشت نیز با انتقاد از وضعیت معلمان حق‌التدریسی گفت: معلمی را سراغ دارم که با ۱۸ سال سابقه تنها ۹ سال بیمه شده و این ظلم به معلم و دانش‌آموز است.

هادی قوامی، نماینده اسفراین نیز در تذکری گفت: سرمایه انسانی مهمترین سرمایه کشور است و امروز حال معلمان و بازنشستگان آموزش و پرورش خوب نیست.

وی همچنین بر لزوم وجود یک بیمه کامل برای بازنشستگان تاکید کرد.

مصطفی نخعی، نماینده نهبندان نیز با تاکید بر لزوم رفع دغدغه معیشتی معلمان گفت که باید نگرانی معلمان را رفع کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.