انتخابات

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان از صدور هشدار سطح زرد هواشناسی و دریایی در استان خبر داد.

صدور هشدار زرد دریایی و هواشناسی در هرمزگان

به گزارش قدس آنلاین، مهرداد حسن زاده مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان امروز یکشنبه ۱۰تیر، اظهار کرد: مطابق اعلام سازمان هواشناسی و بررسی خروجی نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی دو هشدار در سطح زرد برای روزهای آینده صادر شده است.

وی از صدور هشدار سطح زرد جوی هواشناسی خبر داد و اظهار کرد: بر اثر این سامانه از امروز ۱۴۰۳/۰۴/۱۰تا اواخر وقت روز جمعه ۱۴۰۳/۰۴/۱۵ شاهد رگبار پراکنده باران و رعد و برق و افزایش باد در ارتفاعات استان با تاکید بر مناطق بشاگرد، حاجی‌آباد و بستک خواهیم بود؛ در مناطق مرکزی استان نیز احتمال وقوع گرد و خاک و کاهش موقتی کیفیت هوا وجود دارد.

حسن‌زاده از مردم خواست در تاریخ‌های گفته شده با توجه به احتمال طغیان رودخانه‌های فصلی و بارش در ارتفاعات، از اسکان در نزدیک رودخانه‌ها و صعود به ارتفاعات پرهیز کنند و افزود: شرایط دریایی نیز با توجه به وزش بادهای شمال غربی تاجنوب غربی در حالت هشدار است و احتمال افزایش طول موج تا ۱۵۰ سانتی متر در خلیج فارس و تنگه هرمز وجود دارد.

وی با اشاره به اهمیت حفاظت از تورهای صیادی افزود: ضمن رعایت تدابیر لازم برای تردد شناورها در خلیج فارس و تنگه هرمز در مدت یاد شده توصیه می‌شود از فعالیت‌هایی تفریحی، ورزشی دریایی مثل شنا در سواحل نیز خودداری شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.