انتخابات

فرمانده مرزبانی فراجا با تأکید بر تسهیل تردد زائران اربعین حسینی گفت: ساماندهی کولبران از سوی ایران در نوار مرزی صورت گرفته و شاهد کاهش ناهماهنگی های موجود در این خصوص خواهیم بود.

ارتقای گشت های مشترک مرزی بین ایران و اعراق

در راستای تحکیم انتظامات مرزی و ایام اربعین حسینی و همچنین به جهت تسهیل در تردد زائران ایرانی به کشور عراق، سردار "احمدعلی گودرزی" فرمانده مرزبانی فراجا و سپهبد "محمد عبدالوهاب سکر" فرمانده مرزبانی جمهوری عراق در مرز "خسروی" شهرستان قصرشیرین با یکدیگر دیدار و گفت و گو کردند.

سردار گودرزی در این نشست ضمن خوش آمدگویی به فرمانده مرزبانی کشور عراق و هیئت همراه، از همکاری و تعاملات بسیار مطلوب همتای عراقی در راستای حفظ و حراست از مرزها تقدیر و تشکر کرد.

وی در ادامه تاکید کرد: ارتقای گشت های مشترک مرزی، مبارزه جدی با قاچاق کالا مهم است که اقدامات در این خصوص باید ارتقا یابد.

فرمانده مرزبانی انتظامی با اشاره به مبارزه جدی با قاچاق سلاح، اظهار کرد: باید اراده جدی در برخورد با قاچاقچیان به ویژه قاچاقچیان سلاح و مهمات و مشروبات الکلی وجود داشته باشد، همکاری و تعامل دو کشور در بحث تبادل اطلاعات بین مرزبانان دو کشور برای جلوگیری از بروز اقدامات تروریستی مورد تاکید است.

سردار گودرزی گفت: اقدامات بسیار خوبی برای ساماندهی کولبران در نوار مرزی با کشور عراق توسط مقامات و مسئولان جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته و ان شاءالله شاهد کاهش ناهماهنگی های موجود در این خصوص باشیم.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه تمهیدات لازم برای تسهیل تردد زائران از سوی مرزبانی کشور عراق باید پیش بینی شود، اظهار داشت: تلاش بر این است امسال در راستای برگزاری مراسم اربعین حسینی(ع) همکاری گسترده و ویژه تری در ارتباط با تسهیل تردد زائران در مرزها صورت گیرد.

این مقام ارشد مرزبانی فراجا با اشاره به همکاری مطلوب مرزبانان دو کشور در اربعین حسینی سال گذشته، عنوان کرد: امید است برگزاری مراسم اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) امسال توام با همکاری متقابل دو کشور ایران و عراق باشد ان شاءالله با توسعه همکاری ها شاهد ارتقاء امنیت نیز باشیم.

سپهبد "محمد عبدالوهاب سکر" فرمانده مرزبانی جمهوری عراق نیز در ادامه این نشست با تاکید بر ارتقای تعاملات و همکاری های دو جانبه، گفت: همکاری و تعامل با مرزبانی جمهوری اسلامی ایران در سطح بسیار بالایی صورت می گیرد و همین همکاری و برادری باعث بهبود و ارتقای همکاری و افزایش امنیت مرزها شده است.

وی نیز از استقبال گرم سردار "گودرزی" و هیئت ایرانی از در مرز خسروی تشکر و قدردانی کرد و افزود: تبادل اخبار و اطلاعات، مبارزه مشترک نیروهای مرزبانی دو کشور با قاچاق، حل مسائل امنیتی مرز، اقدام مشترک مرزبانان در رعایت پروتکل های های مرزی فی مابین، برگزاری منظم نشست های مرزی مرزبانان دو کشور، کنترل و مهار آتش سوزی در مناطق مرزی از سوی دو طرف مورد تأکید است که باید در این زمینه اهتمام داشت.

فرمانده مرزبانی جمهوری عراق در بخشی دیگر از سخنان خود؛ پذیرایی از زائران امام حسین (ع) را برای مرزبانان عراق افتخار بزرگی دانست و گفت: این افتخار نصیب مرزبانی کشور عراق شده است و مرزبانان به این خدمت به زائران امام حسین (ع) افتخار می کنند و آن را برای خود توفیق بزرگی می دانند.

گفتنی است؛ در این نشست جمعی از معاونان مرزبانی فراجا و فرماندهان مرزبانی استان های کرمانشاه، آذربایجان غربی، خوزستان، کردستان و ایلام نیز حضور داشتند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.