انتخابات

رئیس سازمان زندان‌ها گفت: هدف از اجرای سامانه دنا این است که رفتار زندانیان و فعالیت و مشارکت آن‌ها در برنامه‌های مختلف اصلاحی و تربیتی، به صورت هوشمند ثبت شود و بهره‌مندی آن‌ها از ارفاقات قانونی بر مبنای امتیازات ثبت شده در این سامانه باشد.

ایجاد سامانه «دنا» برای ثبت هوشمند رفتار زندانیان

غلامعلی محمدی در جلسه امروز شورای عالی قضایی  با اشاره به افتتاح چندین پروژه اشتغالزایی این سازمان طی هفته قوه قضاییه، گفت: در هفته گذشته، پروژه اشتغالزایی کارخانه پلاستیک زندان باز زاهدان که در فاصله ۷۵۰ متری زندان مرکزی قرار دارد با سرمایه‌گذاری سازمان همیاری شهرداری‌ها، به مساحت۱۵۰۰ متر ایجاد شد؛ با راه‌اندازی این کارخانه، ۱۵۰ نفر به صورت مستقیم در سه شیفت بکارگیری خواهند شد و امکان بکارگیری ۸۰ زندانی دیگر نیز به صورت غیرمستقیم فراهم شده است. انواع پلاستیک‌های دسته‌دار در اندازه‌های مختلف، پلاستیک‌های فریزر معمولی و رولی، کیسه‌های زباله، سفره‌های یکبار مصرف و پلاستیک‌های تبلیغاتی، از مهمترین محصولات تولیدی این کارخانه هستند؛ میزان مصرف این محصولات در استان سیستان و بلوچستان حدود ۱۶۰ تن است که از این مقدار ۸۰ تن سهم این کارخانه خواهد بود.

رئیس سازمان زندان‌ها افزود: همچنین در هفته قوه قضائیه، ۱۲ پروژه اشتغالزایی سازمان زندان‌ها در استان خوزستان به بهره‌برداری رسیدند؛ این پروژه‌ها معطوف به تولیدبطری‌های پلاستیکی، مواد شوینده، درب و پنجره‌هاییوپی‌وی‌سی، انواع پروفیل‌های یوپی‌وی‌سی و دستمال کاغذی هستند؛ این پروژه‌ها با هزینه‌ای حدود ۱۰۲ میلیارد تومان در مرکز و شهرهای تابعه استان خوزستان مورد بهره برداری قرار گرفتند.

محمدی با اشاره به ایجاد و پیاده‌سازی سامانه دستیار نهاد ارفاقی (دنا) در هفته قوه قضاییه گفت: هدف از اجرای سامانه دنا، این است که رفتار زندانیان و فعالیت و مشارکت آن‌ها در برنامه‌های مختلف اصلاحی و تربیتی، به صورت هوشمند ثبت شود و بهره‌مندی آن‌ها از ارفاقات قانونی، بر مبنای امتیازات ثبت شده در این سامانه باشد. همچنین در هفته قوه قضاییه، مرکز داده شهید لاجوردی سازمان زندان‌ها با هدف بازطراحی، توسعه و ارتقاء بخش فناوری اطلاعات سازمان زندان‌ها، مورد بهره برداری قرار گرفت.

منبع: خبرگزاری ایلنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.