انتخابات

رسانه‌های محلی در میانمار امروز (سه‌شنبه ۱۲ تیرماه) گزارش دادند که سیل در شمال این کشور هزاران نفر را در خانه‌های‌ خود به دام انداخته و باعث قطع خطوط برق و تلفن شده است.

سیل در میانمار  هزاران نفر را گرفتار کرد

به گزارش قدس آنلاین، بر اساس گزارش رسانه ‌های محلی، پس از چند روز بارش شدید باران در «میتیچینا»، شهری در شمال استان کاچین، سطح آب رودخانه «آییارودی» به طور چشمگیری افزایش یافته است.

با بالا آمدن غیر منتظره سطح آب این رودخانه، بسیاری از شهروندان میانمار در خانه‌های خود به دام افتاده و محبوس شده‌اند.

این گزارش می‌افزاید: کمبود سوخت در شهر «میتیچینا» وجود دارد و امدادگران برای رسیدن به مردم با مشکلات زیادی مواجه هستند از جمله اینکه سوختی برای استفاده در قایق‌های موتوری وجود ندارد.

این سیل تنها چند هفته پس از موج شکسته شدن رکورد دما در میانمار رخ داد که در برخی نقاط دما به ۴۸ درجه سانتیگراد رسید.

در گزارش رسانه های دولتی میانمار آمده است که سطح آب در رودخانه «آییارودی» که در پایین شهر ماندالای قرار دارد ممکن است در ۱۰ روز آینده، شش فوت (۱.۸ تا ۳ متر) افزایش سطح پیدا کند.

فصل بارندگی در میانمار که از ژوئن تا اکتبر (خرداد تا تیرماه) ادامه دارد، یک خطر مرگبار برای هزاران کارگر مهاجری است که به ایالت کاچین سفر می‌کنند.

دانشمندان می‌گویند که تغییرات آب و هوایی باعث تشدید الگوهای بارندگی شده و این موضوع میانمار را هم مانند بسیاری از کشورهای آسیایی تحت تاثیر قرار داده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.