انتخابات

۱۴ تیر ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۵
کد خبر: 997918

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی گفت: در این مدت وقوع رگبار و رعد و برق در ارتفاعات البرز به‌ویژه البرز مرکزی و ارتفاعات شمال غرب دور از انتظار نیست.

افزایش نسبی دمای اکثر مناطق کشور

صادق ضیاییان درباره شرایط جوی مناطق کوهستانی کشور طی ١٤ و ١٥ تیر اظهارکرد: استقرار جوی پایدار و هوای گرم طی روز در بیشتر مناطق کشور به‌ویژه با شدت بیشتر در نیمه جنوبی ایران پیش‌بینی می‌شود بنابراین تمهیدات لازم جهت کاهش آسیب ناشی از افزایش اشعه فرابنفش به ویژه طی ساعات ظهر همچنین انجام اقدامات لازم برای اجتناب از گرمازدگی طی روز انجام شود.

وی ادامه داد: وقوع ناپایداری‌های محلی و منطقه‌ای به شکل رگبار و رعدوبرق موقتی طی ساعات بعدازظهر و غروب در ارتفاعات البرز به‌ویژه البرز مرکزی و ارتفاعات شمال غرب دور از انتظار نیست. در این شرایط جوی رعایت زمان بندی مناسب برای اجتناب از حضور در طبیعت در ارتفاعات البرز و شمال غرب طی ساعات بعدازظهر و غروب مد نظر قرار گیرد همچنین در این مناطق به تغییرات شرایط جوی اعم از افزایش حجم ابرها، افزایش سرعت وزش باد و رشد عمودی ابرها از ساعات ظهر به بعد توجه شود.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی تاکید کرد: در زمان وقوع رعدوبرق و تگرگ از قرارگرفتن در فضای باز اجتناب و اقدامات ایمنی انجام شود.

وی ادامه داد: در سایر مناطق کوهستانی کشور، وزش باد به‌ویژه بعدازظهر تا غروب و گاهی وزش باد شدید مهم‌ترین پدیده جوی است، به‌ویژه در نیمه شرقی کشور سرعت باد شدت بیشتری دارد و با خیزش گردوخاک همراه است.

ضیاییان در پایان درباره وضعیت جوی ارتفاعات شمال تهران طی پنجشنبه و جمعه گفت: آسمانی صاف تا نیمه ابری، به‌تدریج رشد ابر و افزایش سرعت وزش باد، طی بعدازظهر و غروب در قله‌های مرتفع احتمال وقوع رگبار و رعدوبرق موقتی و افزایش سرعت باد پیش‌بینی می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.