انتخابات

۱۴ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۸
کد خبر: 997977

مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان گفت: ما به عنوان اولین و تنها تولید کننده ربات اسکلت بیرونی پایین تنه در خاورمیانه محصول خود را تجاری سازی کرده ایم.

تولید ربات اسکلت برای اولین بار در کشور

حوائجی مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان گفت: شرکت دانش بنیان ما از سال ۱۳۹۴ فعالیت خود را در زمینه طراحی و ساخت تجهیزات پیشرفته رباتیک شروع کرده است. این شرکت به عنوان اولین و تنها تولید کننده ربات اسکلت بیرونی پایین تنه در خاورمیانه محصول خود را تجاری سازی کرده است. در حال حاضر نسخه ششم ربات برای استفاده در محیط‌های شهری و کلینیکی به عنوان یک تجهیز کمک حرکتی در اختیار توانیابان سراسر کشور قرار گرفته است.

او افزود: افرادی که دچار فلج پایین تنه هستند به ویژه توانیابان ضایعه نخاعی و همچنین افراد دچار ضعف عضلانی و یا اختلال حرکتی در ناحیه پایین تنه میتوانند از ربات اسکلت بیرونی استفاده کنند برای استفاده از این ربات لازم است کاربر توانایی کافی در حفظ تعادل به وسیله‌ی دستهایش را داشته باشد.  علاوه بر توانیابان آزمایشگاه‌های علوم اعصاب، کلینیک‌های توانبخشی و کاردرمانی و همچنین مراکز تحقیقاتی و پژوهشی نیز می‌توانند از این ربات استفاده کنند.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان گفت: استفاده از ربات می‌تواند منجر به بهبود و تقویت عملکرد قلبی ریوی افراد دچار ضایعه نخاعی شود. در افراد ضایعه نخاعی راه رفتن با آن می‌تواند منجر به بهبود دردهای نوروپاتیک و کاهش اسپاسم عضلانی شود. همچنین راه رفتن با این تجهیز در حفظ و افزایش توده عضلانی و تراکم استخوان می‌تواند مفید باشد.

او ادامه داد: راه رفتن با ربات می‌تواند منجر به بهبود عملکرد گوارشی شود. پژوهش‌ها در افراد ضایعه نخاعی که با ربات اسکلت بیرونی راه می‌روند نشان می‌دهد که این افراد نسبت به سایرین در هر هفته از نرخ دفع مدفوع بیشتری برخوردارند و در هربار دفع مدت زمان کمتری صرف می کنند و رضایت بیشتری نسبت به فرآیند دفع مدفوع و ادرار دارند.

حوائجی تصریح کرد: راه رفتن با ربات می‌تواند در افزایش اعتماد به نفس توانیابان موثر باشد. توانیابانی که از ربات‌های اسکلت بیرونی استفاده می‌کنند نشاط و انگیزه بیشتری را در فرآیند توانبخشی تجربه می‌کنند و از جهت ارتباط هم قد با افراد جامعه مشارکت اجتماعی بیشتری دارند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.